Full version: Palettblad
netaave
Försöker ladda upp bilder på dom men det går inte.
Har en grön med flikiga blad, ljus i mitten som så småningom får röda bladnever och röda kanter.
En två färgad vackert röd, mörkare mot mitten också med flikiga blad
En med taggiga bladkanter, röd-grön med lite vitt i.
Har flest skott av den gröna (7) sen den röda (5) och den sist benämnda som är känsligast har jag iaf ett på.
PM:a så får ni min adr så kan ni skicka frankerade bubbelkuvert till mig så får ni... först till kvarn...
netaave
Va synd att ingen vill ha, försöker igen då

palettblad

[attachment=55217:Bild0477.jpg]

Skotten är rotade nu.

zissi
Fina växter, speciellt den rödflammiga. Har en precis likadan som jag fick skott av från början av en gammal kär släkting. Jag tycker man behöver toppa dem rätt så ofta för att de inte ska bli rangliga, så det blir fler och fler...

Tack för erbjudandet ändå kompiskram.gif
netaave
CITAT (zissi @ 30-09-2010, 13:41) *
Fina växter, speciellt den rödflammiga. Har en precis likadan som jag fick skott av från början av en gammal kär släkting. Jag tycker man behöver toppa dem rätt så ofta för att de inte ska bli rangliga, så det blir fler och fler...

Tack för erbjudandet ändå kompiskram.gif

Jag förnyar dom ofta också, tar sticklingar t.ex. till varje jul och slänger huvudplantan p.g.a. platsbrist
Gillar den gröna bäst då bladkanter och bladnerver så småningom blir röda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon