det är rosa sensis så det är "fönsterhibiskus" sorten heter millenium superstar! kanske bör tillägga att jordblandningen inte är bestående av mycket orkidéjord utan det mesta är vanlig jord. jag är ganska säker på att den är solskadad nu när jag frågat mej för på dv. sidor, att den inte hunnit vänja sej! kan de repa sej från detta??
CITAT (Bassam @ 17-09-2010, 20:28)

Hej
: Den händer om den står på mörk stället , om du ser på naturen bladen börja bli gula och slockna när hösten börja och mörk vädret blir mycket.
H:Bassam
den står i ett väldigt bra fönster, välidigt ljust än så länge! de andra hibiskusarna trivs och även de andra två jag köpte, men just denna verkar vara väldigt väldigt känslig för ljusomställning! jag försökte vänja den sakta med säkert men efter några dagar började den dumma sej!
CITAT (kentbra @ 17-09-2010, 18:26)

För att kunna ge dig ett bra svar, behöver jag veta följande.
Vilken sorts Hibiscus är det.
Har du den inne eller ute.
Hur stor är den och har den blommat nyligen.
Kent
det är rosa sensis så det är "fönsterhibiskus" sorten heter millenium superstar! hade planerat att ha även de nya plantorna små ute nästa sommar som de "gammla" kanske bör tillägga att jordblandningen inte är bestående av mycket orkidéjord utan det mesta är vanlig jord. jag är ganska säker på att den är solskadad nu när jag frågat mej för på dv. sidor, att den inte hunnit vänja sej! kan de repa sej från detta??