Hej alla ,jag har en stor elefantfot ,som inte riktigt trivs . Har haft den i 4år och den var jättefin innan . Är den någon som har några tips om just denna växt:
Elefantfoten vill inte ha så mycket vatten, och på vintern vill den gärna stå där det är 10 grader varmt.
Men min elefantfot har jag på en byrå... Nån meter från fönstret (ganska mörkt). Vattnar den lite mindre än vad jag vattnar de andra växterna, men dock lika ofta. Där har den växt till sig riktigt ordentligt.
Hur står din? Den kanske vill ha en större kruka eller så. Min piggnade till riktigt när den fick en större.
TobbeGarden
30-01-2004, 12:54
Den står ganska mörkt i ett hörn ,Fick ett tips att ställa ut den på Sommaren. Ska plantera om den också snart ,så får jag ge en chans till .
Ingrid på Västkusten
30-01-2004, 13:05
Todeloo,
Vilken växt kallar Ni elefantfot?
Bild?
Hälsar Ingrid
I denna tråden har jag länkat till bilder på några olika växter som alla ibland kallas för elefantfot... kolla gärna!
TobbeGarden
04-02-2004, 16:03
Det är ju så klart en stor Flasklilja jag har och inte någon elefantfot .
Tack för info .
Tittiluringen
04-02-2004, 18:30
kan ni hjälpa mig oxå?
jag får inte fram bilden på elefantfoten i den omtalade tråden... men jag har en "flasklilja" som är ca 2 meter.... hög alltså..
ÄR det en flasklilja?
Ser alltså exakt ut som en flasklilja men sticker iväg med en stam...
Kram Tittiluringen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.