Gunnel i Sollentuna
20-09-2010, 14:16
Har köpt 5 st stor stjärnlök. Har tänkt plantera dem vid entren. Det blir norrläge mellan en inte så hög häck och husvägg i en rabatt med lergjord. Måttligt med förmiddagssol men kvällssol. Lämpligt?
Puff, puff. Vill också veta !!!!
agnetazon1
08-10-2010, 06:39
Jag tror det var sådana jag planterade i fjor, i halvskuggigt läge. Det blev en fantastisk upplevelse, mest på grund av doften. Den doftade åt syrenhållet. Jag har köpt nya nu, det står att den sluter sig i mulet läge. Plantera den på ett ställe där man ofta går, man stannar varje gång man går förbi!
Gunnel i Sollentuna
09-10-2010, 20:42
Det låter som ett bra köp.Jag har planterat lökarna vid min entré så om de bara är snälla och blommar i vår så kommer jag att njuta av dem varje gång jag går ut eller in.
Kom just hem med en påse med Stjärnlök.

I butiken sa man att de blommar väldigt länge, det är ju inte dumt.
agnetazon1
11-10-2010, 07:45
Ja, dom blommar väldigt länge! Igår planterade jag tre styck lökar, ska bli spännade att se om dom är lika fina som mina gamla. Kul att höra nästa år, vad ni tycker om denna fantastiska lökväxt!
Hej
De behöver sol men skydd under stark sol och lätt fukt jord men är inte blöt och lite dos näring under växt period (kruknäring) och jord är blomjord.
H:Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.