McKjell
Hej allesammans!
Jag har en plan på att borra ett hål i en sten och sen lägga ner något i den. Därefter ska jag teppa gen den så att det inte märks att det är borrat i den.

Hur ska jag gå tillväga med borrandet? Hur teppe r jag igen det så att det inte syns? Vilken sorts sten ska jag använda?

Tack på förhand

/Simon
malcolm
Märklig sysselsättning... confused.gif men du behöver en borrhammare (inte slagborrmaskin) och sedan kan du täppa till hålet med cement eller Plastic Padding.
Malvia
giggle.gif

Såg det roliga!

Kan du förklara varför du ska göra på detta viset?

Annars är nog sandsten kanska ok att borra i?

Fyllning kan nog vara vad som helst, det beror på användningen.
malcolm
CITAT (Malvia @ 21-09-2010, 13:28) *
giggle.gif

Såg det roliga!

Kan du förklara varför du ska göra på detta viset?

Annars är nog sandsten kanska ok att borra i?

Fyllning kan nog vara vad som helst, det beror på användningen.

Med en borrhammare kan man borra i gråsten om man så vill, jag borrade ett 22 mm stort hål för en stolpsko förra sommaren utan problem.
malcolm
CITAT (McKjell @ 21-09-2010, 10:14) *
Hej allesammans!
Jag har en plan på att borra ett hål i en sten och sen lägga ner något i den. Därefter ska jag teppa gen den så att det inte märks att det är borrat i den.

Hur ska jag gå tillväga med borrandet? Hur teppe r jag igen det så att det inte syns? Vilken sorts sten ska jag använda?

Tack på förhand

/Simon

Vad är egentligen syftet med det hela... smuggla narkotika eller...?
McKjell
Tack för tippsen!
Hehe... ska inte smuggla knark men det låter ju som om det skulle funka wink.gif
Nej jag håller på att utveckla program för en fjällby och detta kommer vara en del av en programaktivitet!
Hur tjocka borr kan man använda till att borra i sten?
malcolm
CITAT (McKjell @ 21-09-2010, 16:17) *
Hur tjocka borr kan man använda till att borra i sten?

Min grövsta borr är 22 mm men det finns grövre, fast det beror på hur bra maskin man har hur stora hål man kan borra. Jag har en Kennen som jag köpt på Coop Forum för ca. 700 kr. Skönt att du inte skall smuggla knark i alla fall, narkotika hundar har ett enormt väderkorn och har tom, spårat upp narkotika som varit insvetsat i tjocka järnbalkar.

Skulle vara roligt att delta i dina aktiviteter. tummenupp.gif
McKjell
Gott!
då finns det hopp för det här lilla projektet då.
Du verkar kunna en hel del om att smuggla knark !^^ ;P

Vi får se när det blir klart om de vill använda idén. i så fall är det bara att komma til Edsåsdalen!
malcolm
CITAT (McKjell @ 21-09-2010, 17:51) *
Gott!
då finns det hopp för det här lilla projektet då.
Du verkar kunna en hel del om att smuggla knark !^^ ;P

Oh ja, jag har smugglat både Ipren och Alvedon till Finland så jag är en luttrad smugglare. naughty.gif
Kryddan03
CITAT (malcolm @ 21-09-2010, 17:54) *
Oh ja, jag har smugglat både Ipren och Alvedon till Finland så jag är en luttrad smugglare. naughty.gif

Det här fotot på Malcolm finns numera på alla finska tullstationer:

biggrin.gif
mojan
CITAT (Kryddan03 @ 22-09-2010, 20:41) *
Det här fotot på Malcolm finns numera på alla finska tullstationer:

biggrin.gif

rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon