|
Full version: SD i Riksdagen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Aqvakul
24-09-2010, 12:46
CITAT (Gunilla T @ 24-09-2010, 13:39)  Jamenvisst, alla kommer att tvingas rösta med eller mot eftersom de sitter i riksdagen. Annars skulle ju inga frågor kunna avgöras öht.
ängsvädd
24-09-2010, 13:18
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-09-2010, 13:31)  Maria Wetterstrand sade klart och tydligt igår att, ja vi rödgröna kommer att rösta med SD i olika omröstningar för då har vi fler röster än alliansen.
Jag tycker det är ruttet för det handlar bara om att vara maktgalen.
det handlade inte im utskotten
Elisabeth Om det gagnar utsatta människor och miljön så är det väl bra. Kan vi slippa vägbyggen och istället lägga pengarna på kollektivtrafik är det väl bra, samt att riva upp alliansens sjukförsäkringsregler. Men jag tvivlar på att de kommer att ha samma åsikter så det blir nog att rösta emot.
Red Top
24-09-2010, 13:29
Det är väldigt stor skillnad på
att samarbeta (dvs lägga fram gemensamma motioner/förslag och ta hjälp av varandra) och
att rösta likadant i sakfrågor.
De rödgröna har tydligt sagt att de inte tänker samarbeta.
(Reinfeldt har förresten sagt att han inte tänker ta i SD med tång.)
Förstår man inte den skillnaden, så förstår man inte vad politiken/riksdagsarbetet i ett demokratiskt land går ut på.
Gunilla T
24-09-2010, 13:33
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-09-2010, 13:31)  Maria Wetterstrand sade klart och tydligt igår att, ja vi rödgröna kommer att rösta med SD i olika omröstningar för då har vi fler röster än alliansen.
Elisabeth Nu förstår jag inte hur du tänker och varför du tar till så hårda ord som "ruttet" och "maktgalen". Politiker måste ha makt, det är ju liksom grunden för det hela. Hur skall de kunna genomföra sin politik och sitt ansvar gentemot väljarna om de är maktlösa? Makt är aldrig fult - maktmissbruk däremot är en annan femma.
mamamaggan
24-09-2010, 13:46
Elisabeth När har hon sagt det ? På presskonferensen dagen efter valet sa hon att hon ville att Alliansen skulle vända sig till alla tre partierna hos de RödGröna om de ville ha majoritet . Hon sa då uttryckligen att det var de sju pariterna ( Alliansen och RödGröna ) som skulle samarbeta , då sa hon ingenting om att SD skulle få vara med utan jag uppfattade det som att de skulle hållas utanför.
Piccante
24-09-2010, 13:51
Rödgröna o SD kommer givetvis rösta samma i en del sakfrågor. Men det betyder inte att man kommer göra upp med SD om att fälla regeringen. Man kan ju inte förhindra att man får SDs passiva stöd i frågor. T.ex. gick de rödgröna till val på att förbjuda minkfarmer vilket SD säger att de kommer rösta för! Ska då de rödgröna gå emot sitt valmanifest och rösta mot förbud för att slippa driva igenom det med SD-stöd???
Huggorm
24-09-2010, 13:59
Frågan är hur det kommer utveckla sig. Kommer blocken kunna motstå frestelsen att närma sig SD på sikt? Små, små steg i taget naturligtvis, så det inte märks så mycket? Makten är trots allt vad alla törstar efter.
Det kan ju var så att vänsterblocket använder SD som murbräcka för att försvaga regeringen. Inget öppet samarbete men i kulliserna kanske samarbetet flyter på desto bättre. Socialdemokratin kan konsten att spela under täcket så ingenting förvånar. Men kopplar väljarna ihop vänsterblocket o SD på något sätt, så lär dom få sitta i opposition en bra tid framöver. Vänsterblocket får nog inse att alliansen vann med bred marginal och förstå att det är bara att gilla läget.
Gunilla T
24-09-2010, 15:15
..eller så kan det vara så att Reinfeldts inviter till Miljöpartiet var ett spel för gallerierna. Väl medveten om hur svårt det är för MP att sätta sig i en regering som skall bygga ut kärnkraften ger han ändå en invit...om SD får för stor makt går det bra att skylla på MP...som inte ville var med och ta ansvar och stoppa SD och därmed har han ryggen fri.
Tro inte annat än att alla är slipade...
Snöflinga
24-09-2010, 18:08
I dagens Expressen kan man läsa att miljöpartiet kräver 4 ministerposter för att gå över till alliansen. Dels för nuvarande språkrör och dels för de två kommande.
CITAT (Gunilla T @ 24-09-2010, 16:15)  ..eller så kan det vara så att Reinfeldts inviter till Miljöpartiet var ett spel för gallerierna. Väl medveten om hur svårt det är för MP att sätta sig i en regering som skall bygga ut kärnkraften ger han ändå en invit...om SD får för stor makt går det bra att skylla på MP...som inte ville var med och ta ansvar och stoppa SD och därmed har han ryggen fri.
Tro inte annat än att alla är slipade... Ja detta är ett rävspel på högsta nivå. Jag tror inte Maria Wetterstrand kommer lämna de rödgröna...Det är för mkt prestige,
Huggorm
24-09-2010, 18:44
CITAT (xlxl67 @ 24-09-2010, 19:42)  Ja detta är ett rävspel på högsta nivå. Jag tror inte Maria Wetterstrand kommer lämna de rödgröna...Det är för mkt prestige, Men vad är viktigast, prestige eller makt? Dels ur Wetterstrands synpunkt, dels ur naturens?
Gunilla T
24-09-2010, 18:49
Njaa...det gäller ju att inte bli kvar med Svarte Petter
CITAT (Snöflinga @ 24-09-2010, 19:08)  I dagens Expressen kan man läsa att miljöpartiet kräver 4 ministerposter för att gå över till alliansen. Dels för nuvarande språkrör och dels för de två kommande. Hittar inte, kan du länka? Eller är det papperstidningen?
Red Top
24-09-2010, 18:56
CITAT (Snöflinga @ 24-09-2010, 19:08)  I dagens Expressen kan man läsa att miljöpartiet kräver 4 ministerposter för att gå över till alliansen. Dels för nuvarande språkrör och dels för de två kommande. Det du skriver här kallas för desinformation. Du verkar inte ha läst något annat än Expressens förstasida. Här är artikeln, som förstasidan hänvisar till: Ministerposter. Expressen är lika trovärdig, som vanligt.
mamamaggan
24-09-2010, 19:06
När jag såg på presskonferenserna i TV häromdagen där först Reinfeldt och sedan Wetterstrand och Peter Eriksson utalade sig så sas det dels från statsministern att " om ni hör något om vad som ska hända från någon annan än mig så är det lögn " dels sa språkrören att de inte skulle gå från de RödGröna utan ville man från Alliansens sida få stöd så fick man söka det hos de RödGröna och inte hos ett speciellt parti.
Då sas det från MP att det vore ett svek mot väljarna att stödja Alliansen.
Visst kan man föra förhandlingar ändå men jag väntar nog tills något av dessa partier gjort ett uttalande om det hela.
CITAT (Huggorm @ 24-09-2010, 19:44)  Men vad är viktigast, prestige eller makt? Dels ur Wetterstrands synpunkt, dels ur naturens? Jag tror faktiskt att de till vänster håller mer på sitt hjärta/ideologi än de till höger. Jag hade gjort likadant även om jag hade förlorat. Prestige var fel ord av mig - hon brinner för mkt för att sälja sig... CITAT (Gunilla T @ 24-09-2010, 19:49)  Njaa...det gäller ju att inte bli kvar med Svarte Petter   Det är sant men Sd kan ju lika ofta vara partiet som hänger på också och ger de med idén sämre kredit.
mamamaggan
24-09-2010, 20:19
CITAT (xlxl67 @ 24-09-2010, 20:10)  Jag tror faktiskt att de till vänster håller mer på sitt hjärta/ideologi än de till höger. Jag hade gjort likadant även om jag hade förlorat. Prestige var fel ord av mig - hon brinner för mkt för att sälja sig...  Det är sant men Sd kan ju lika ofta vara partiet som hänger på också och ger de med idén sämre kredit. Klart att SD kommer att göra väsen av sig på alla sätt de kan , speciellt om de blir ignorerade . Det blir inte lätt att kunna ta några beslut i Riksdagen framöver utan att politikerna/partierna blir beskyllda för både det ena och det andra från flera håll.
Det är bara för sorgeligt och höra vissa kommentarer här !att vi som röstar borgeligt inte skulle ha några kännslor eller någon empati för andra människor !fatta att svenska folket vill ha en borgelig regering !det är ynkligt att höra lössen hosta i tummavantarna !Inse att det här är det svenskarna vill ha !Komunisterna är en sedan länge förlegad politik och det gäller resten av världen,den är helt nedlagd.Vi som röstat Borgeligt bryr oss om alla tro inget annat!världen har förändrats sedan "Ådalen". ha de så gott .)
Piccante
24-09-2010, 23:14
Kan inte påstå att det är speciellt fräscht o nytänkande att rösta borgerligt heller. Har du läst Moderaternas historia??? Mot allmän och lika rösträtt, mot 8 timmars arbetsdag, mot allmän pension etc... Liberalerna var ju åtminstone för människors lika värde, de konservativa i högern bara mot.
Viill man inte vara nytänkande utan leva kvar i det förflutna så är det upp till var och en !men tydligen är det så att många sossar har röstat borgeligt och vill ha marknadsekonomi efter som den ekonomin tycks fungera och ett bra liv utan komunism som styr deras liv.Svenska folket har talat !
Piccante
24-09-2010, 23:46
Vi har inte haft ett kommunistiskt parti i riksdagen sedan 1990 då V bröt med kommunismen. Men redan på 60-talet bröt de med Sovjet och de sovjettrogna bildade KFML.
Alla riksdagspartier idag har accepterat marknadsekonomi även MP som vill ha en mer alternativ ekonomi.
CITAT (Markus_H @ 25-09-2010, 00:46)  Vi har inte haft ett kommunistiskt parti i riksdagen sedan 1990 då V bröt med kommunismen. Men redan på 60-talet bröt de med Sovjet och de sovjettrogna bildade KFML.
Alla riksdagspartier idag har accepterat marknadsekonomi även MP som vill ha en mer alternativ ekonomi. Det är ingen idé. Mot dumhet hjälper inte fakta.
mamamaggan
25-09-2010, 00:04
CITAT (Anma @ 25-09-2010, 00:53)  Det är ingen idé. Mot dumhet hjälper inte fakta. Exakt. Och är det desstuom en papegoja så kan den bara upprepa vad andra sagt /lärt den att säga..
zaaritha
25-09-2010, 00:06
Nu är det ju--enligt avhoppare---så; att deras politik inte alls är sådan som de visat utåt! De står tydligen närmare nazister--än man ens vågat tro! Jag är rädd--fattar inte folk vad de röstat på? Tur att jag är så gammal! Förhoppningsvis får jag dö--innan SD tar över totalt.
andersen
25-09-2010, 00:08
CITAT (Anma @ 25-09-2010, 00:53)  Det är ingen idé. Mot dumhet hjälper inte fakta. Nu är du ju där igen! du startade ju en tråd om sådant,folk måste få tycka olika.
CITAT (andersen @ 25-09-2010, 01:08)  Nu är du ju där igen! du startade ju en tråd om sådant,folk måste få tycka olika. Tycka olika ja, men dumhet är ändå dumhet. Eller hur? Att kalla de rödgröna för kommunistpartier är faktiskt ren dumhet och inget annat.
andersen
25-09-2010, 00:21
CITAT (Anma @ 25-09-2010, 01:16)  Tycka olika ja, men dumhet är ändå dumhet. Eller hur? Visst kan en dumhet vara en dumhet, men har du glömt ang debatteknik debatt
mamamaggan
25-09-2010, 00:23
CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:06)  Nu är det ju--enligt avhoppare---så; att deras politik inte alls är sådan som de visat utåt! De står tydligen närmare nazister--än man ens vågat tro! Jag är rädd--fattar inte folk vad de röstat på? Tur att jag är så gammal! Förhoppningsvis får jag dö--innan SD tar över totalt. Om man kollat lite på nynazisterna tidigare så har deras avsikt varit att blir så rumsrena att de kan komma in i riksdagen , medan det ännu är demokrati , och sedan är idén att de ska försöka " ta över " ( hur nu det ska gå till ) och avskaffa demokratin. De ska då ha en stark ledare som ska bestämma allt för Sverige behöver en stark ledare om deras idéer ska kunna genomföras. Vad de vill är tydligen en återupprepning av det som skedde i ett annat europeiskt land på 30 - talet. Kommer det att bli för mycket av SD:s idéer som genomförs , och nu menar vad de KAN åstadkomma , så kommer jag att stå i första ledet i demonstrationerna mot dem . Har redan blivit slagen av en nynazist för att jag befann mig på fel plats vid fel tillfälle och har bearbetat min rädsla för att de ska söka upp mig eller min familj efter att jag gjort polissak av det hela . Den som var mest rädd då var den som slog mig. Han höll på att göra i byxorna när polisen kom och tog hand om honom.
CITAT (andersen @ 25-09-2010, 01:21)  Visst kan en dumhet vara en dumhet, men har du glömt ang debatteknik debattNej, men mot dumhet hjälper inte ens debatteknik. Eller så är det bara jag som är så innerligt less så jag skiter i vilket.
CITAT (mamamaggan @ 25-09-2010, 01:23)  Om man kollat lite på nynazisterna tidigare så har deras avsikt varit att blir så rumsrena att de kan komma in i riksdagen , medan det ännu är demokrati , och sedan är idén att de ska försöka " ta över " ( hur nu det ska gå till ) och avskaffa demokratin. De ska då ha en stark ledare som ska bestämma allt för Sverige behöver en stark ledare om deras idéer ska kunna genomföras.
Vad de vill är tydligen en återupprepning av det som skedde i ett annat europeiskt land på 30 - talet.
Kommer det att bli för mycket av SD:s idéer som genomförs , och nu menar vad de KAN åstadkomma , så kommer jag att stå i första ledet i demonstrationerna mot dem .
Har redan blivit slagen av en nynazist för att jag befann mig på fel plats vid fel tillfälle och har bearbetat min rädsla för att de ska söka upp mig eller min familj efter att jag gjort polissak av det hela . Den som var mest rädd då var den som slog mig. Han höll på att göra i byxorna när polisen kom och tog hand om honom. Jag har fått ta bort allt personligt från min facebook och stänga profilen så mycket som det bara går på grund av förtäckta hot. Men inte tystnade jag för det. Allt för mycket liknar utvecklingen i 20-30 talets tyskland. Denna gången var det judar och "andra ibecilla", nu är det muslimer. Aldrig att jag tänker sitta still och se på. Hellre får de dra mig till årstafältet, låta mig gräva min egen grav och sätta en kula i pannan på mig, som Schyffert uttryckte saken.
zaaritha
25-09-2010, 00:28
mamamaggan; ja du--de beter sej totalt åt helsicke! De har ingen empati--de är totalt hjärntvättade!
Ärligt talat, jag har varit tyst, eller ganska tyst några dagar. Men det är slut på det nu. Jag är så jävla helvetes förbannad rent ut sagt. Skicka hotmail till en blond liten brud som uttrycker sina åsikter, andra av mina vänner som är stora biffiga karlar på 100 kg lämnar man ifred. Fast de säger precis samma saker. Idioti.
zaaritha
25-09-2010, 00:37
anma: vad? Hänger inte med här!
CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:37)  anma: vad? Hänger inte med här! Nä, det är jag som är ursinnig för att jag fått en massa skit på facebook för att jag uttryckt vad jag tycker. Har egentligen inget med Odla att göra, men blev nu irriterad mot dumheterna att sossarna skulle vara kommunister och då bubblade de senaste dagarnas händelser upp och ja, då blev det som det blev. Inget med dig att göra och inget att bry sig i.
Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering !
CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:49)  Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering ! "Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad"Jisses. Just där ligger problemet. det är ren DUMHET att kalla V för kommunister. I så fall kan jag kalla moderater för nazister. Samma lika. Finns en hel drös med SDare som förr var aktiva moderater, visste du det? Med andra ord är moderater nazister. Det är ju helt logiskt. Eller hur?
mamamaggan
25-09-2010, 01:21
CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:49)  Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering ! Först och främst så tror jag att den som tutat i dig att vi har kommunister i Sverige i dag använt det som ett skällsord genom att sätta likhetstecken mellan det som skedde i de gamla öststaterna och kommunism. Det som fanns där var INTE kommunism utan en form av diktatur. Kan du ingen annan ramsa ? Vem har sagt åt dig att det finns kommunister i dagens Sverige ? Vem har gjort analysen av varför svenskarna inte vill ha med sossarna att göra ? SD är ett högerparti dit en del av dina gelikar gått från Aliansen , främst från Moderaterna . Men det kanske ingen har talat om för dig ? Du kanske är släkt med en av mina före detta arbetskamrater ? De hade ett litet rött leksaksfår i gummi som pep när man klämde på det . När deras små barn var olydiga så hämtade de fåret och skrämde dem med det och sa " Om du inte är snäll så kommer Palme och tar dig " .
mamamaggan
25-09-2010, 01:32
CITAT (zaaritha @ 25-09-2010, 01:28)  mamamaggan; ja du--de beter sej totalt åt helsicke! De har ingen empati--de är totalt hjärntvättade! Visst är de och också totalt egotrippade ! Om de bara gör som man sagt åt dem så kommer de att få det så bra så bra ! Ibland undrar jag också om inte en del även utanför deras led är hjärntvättade till stora egon. Roffa åt sig såmycket man kan själv och skita i alla andra. Man önskar ju inte att folk ska råka illa ut men ibland så undrar man hur de skulle må om de råkade ut för något och inte få någon hjälp.
Kryddan03
25-09-2010, 01:36
CITAT (Anma @ 25-09-2010, 00:53)  Det är ingen idé. Mot dumhet hjälper inte fakta.
herkules
25-09-2010, 07:56
CITAT (Motti @ 25-09-2010, 01:49)  Men Annma !sossarna gick ju ihop med komunisterna i koalition inte konstigt att det blev som det blev ?Svenska folket vill inte veta av komunismen den är nerlagd och förlegad ej heller vill de att sossarna ska liera sig med dom för att få regeringsmakten.Därav fick vi en borgelig regering ! motti, det där kan du väl inte ens tro på själv? inte är väl borgeligheten rädd för före detta kommunister, de gör ju till och med miljonaffärer med dem (tänk kina). vi fick inte alls en borgelig regering för att folk är i sverige är rädda för kommunister, vi fick en borgelig regering för att folk är egoister, de skiter i de som är svaga i samhället och skor sig istället gärna på dem som inget har. mycket vill ha mer och allt det där du vet ... typ jag jobbar minsann och sliter och ingen jävel ska ta de pengarna jag tjänar, kan de inte jobba ihop till sitt hus med sjötomt så får de fan skylla sig själva  flera sd-politiker är ju gamla moderater men det vet du väl förmodar jag.
Huggorm
25-09-2010, 08:11
CITAT (herkules @ 25-09-2010, 08:56)  motti, det där kan du väl inte ens tro på själv? inte är väl borgeligheten rädd för före detta kommunister, de gör ju till och med miljonaffärer med dem (tänk kina). vi fick inte alls en borgelig regering för att folk är i sverige är rädda för kommunister, vi fick en borgelig regering för att folk är egoister, de skiter i de som är svaga i samhället och skor sig istället gärna på dem som inget har. mycket vill ha mer och allt det där du vet ... typ jag jobbar minsann och sliter och ingen jävel ska ta de pengarna jag tjänar, kan de inte jobba ihop till sitt hus med sjötomt så får de fan skylla sig själva  Du glömmer att vi har bland världens fem högsta skattetryck trots moderater. Kan inte övriga i samhället leva gott för att arbetarna tycker 50% skatt räcker, så är det inte skattebetalarna det är fel på, det är något i systemet som inte fungerar. CITAT (herkules @ 25-09-2010, 08:56)  flera sd-politiker är ju gamla moderater men det vet du väl förmodar jag. Och många är även gamla sossar, det finns folk från alla block som gått över till SD. Med tanke på hur många väljare som flytt S de sista åren, skulle det vara förvånande om inte dom är överrepresenterade hos SD till och med.
Anki på Öland
25-09-2010, 09:40
Hörde igår (tror jag det var) på nyheterna om en kille som ställt upp för SD i sin kommun och som fått en plats. Han hade sedan avsagt sig platsen. Orsak, han hade läst partiprogrammet - då ville han inte längre..... borde man inte läst det innan man ställde upp...... eller var det kanske så att när det väl kom till kritan vågade han inte stå upp för åsikterna framför sina nära och kära....
andersen
25-09-2010, 09:48
CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 09:11)  Du glömmer att vi har bland världens fem högsta skattetryck trots moderater. Kan inte övriga i samhället leva gott för att arbetarna tycker 50% skatt räcker, så är det inte skattebetalarna det är fel på, det är något i systemet som inte fungerar. Och många är även gamla sossar, det finns folk från alla block som gått över till SD. Med tanke på hur många väljare som flytt S de sista åren, skulle det vara förvånande om inte dom är överrepresenterade hos SD till och med. Jag kan tänka mej att betala mer i skatt, bara pengarna går till bra saker, som tex omsorg av barn och gammla. Tror inte det är många sossar som helt plötsligt har blivit rasister, det stämmer inte med socialdemokratiska värderingar.
Gunilla T
25-09-2010, 09:49
Det kommer nog att bli en hel del avhopp, precis som vid förra valet. Häromdagen framträdde en man på nyheterna som kandiderat för SD och kom in fullmäktige. Nu hoppade han av; skälet enligt honom var det som visades utåt och det hat mot invandrare som diskuterades helt öppet bakom stängda dörrar.
Tyvärr utgår ändå partistödet till alla tomma stolar så vi får alla betala...
Alphaville
25-09-2010, 10:01
CITAT (Anki på Öland @ 25-09-2010, 10:40)  Hörde igår (tror jag det var) på nyheterna om en kille som ställt upp för SD i sin kommun och som fått en plats. Han hade sedan avsagt sig platsen. Orsak, han hade läst partiprogrammet - då ville han inte längre..... borde man inte läst det innan man ställde upp...... eller var det kanske så att när det väl kom till kritan vågade han inte stå upp för åsikterna framför sina nära och kära.... Jag brukar hålla mig ifrån politiska åsikter. Men jag håller med i din tankegång, Anki. Hur tänkte han?
herkules
25-09-2010, 10:17
CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 09:11)  Du glömmer att vi har bland världens fem högsta skattetryck trots moderater. Kan inte övriga i samhället leva gott för att arbetarna tycker 50% skatt räcker, så är det inte skattebetalarna det är fel på, det är något i systemet som inte fungerar. Och många är även gamla sossar, det finns folk från alla block som gått över till SD. Med tanke på hur många väljare som flytt S de sista åren, skulle det vara förvånande om inte dom är överrepresenterade hos SD till och med. jajaja, det finns ingen som har dött av att betala skatt. visst har folk från andra partier gått till sd, men de flesta kommer från moderaterna.
Blev lite grinig i går efter allt som varit och det gick ut över fel person. Förlåt Motti, du är inte dum. Bara lite opåläst, kanske. Men det är inget jag borde bete mig illa för. Förlåt.
Huggorm
25-09-2010, 11:25
CITAT (andersen @ 25-09-2010, 10:48)  Tror inte det är många sossar som helt plötsligt har blivit rasister, det stämmer inte med socialdemokratiska värderingar. Om du tror att socialdemokrater är mindre rasistiska än folk i genomsnitt så är du ganska naiv... CITAT (herkules @ 25-09-2010, 11:17)  jajaja, det finns ingen som har dött av att betala skatt. visst har folk från andra partier gått till sd, men de flesta kommer från moderaterna. Jag såg ett inlägg på nyheterna efter valet där dom hade undersökt var sverigedemokraterna kom ifrån. Det visade sig vara ganska jämnt fördelat mellan alla politiska partier.
herkules
25-09-2010, 11:31
CITAT (Huggorm @ 25-09-2010, 12:25)  Om du tror att socialdemokrater är mindre rasistiska än folk i genomsnitt så är du ganska naiv... Jag såg ett inlägg på nyheterna efter valet där dom hade undersökt var sverigedemokraterna kom ifrån. Det visade sig vara ganska jämnt fördelat mellan alla politiska partier. jag ska ju inte säga tvärsäkert att varenda sverigedemokrat är gammal moderat (även om jag gärna vill tro det  ) men det jag läst mig till så kommer de flesta från moderaterna. men osvuret är nog bäst, det finns dårar i alla partier.
Huggorm
25-09-2010, 11:48
CITAT (herkules @ 25-09-2010, 12:31)  jag ska ju inte säga tvärsäkert att varenda sverigedemokrat är gammal moderat (även om jag gärna vill tro det  ) men det jag läst mig till så kommer de flesta från moderaterna. men osvuret är nog bäst, det finns dårar i alla partier. Nu är det ju så att sossarna har förlorat en massa medlemmar de sista åren medan moderaterna har växt kraftigt, så det pekar ju på att du har fel
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|