Full version: Busvissling
mojan
Jag trodde att jag kunde busvissla lite men maken säger att jag visslar "vanligt" fast med fingrar i munnen. -cry-.gif
Jag vill gärna kunna göra en hög och gäll vissling. En riktig busvissling! crazy.gif

Är det någon som kan förklara hur man gör? whist.gif
Meriona
JAG KAN INTE HELLER! -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Red Top
Underbar fråga! a0a.gif

Jag har i hela mitt liv varit en hejare på att busvissla, med och utan fingrar i munnen. (Tycker egentligen att det är fusk att använda fingrarna.) Har aldrig kunnat lära mig att vissla vanligt.

Att lära ut busvisslingens "konst" i skrift känns omöjligt. Jag håller helt enkelt tungan på ett helt annat sätt än man gör när man "skön"visslar.

Hoppas någon annan kan hjälpa dig.
mojan
CITAT (Red Top @ 21-09-2010, 20:59) *
Underbar fråga! a0a.gif
Att lära ut busvisslingens "konst" i skrift känns omöjligt. Jag håller helt enkelt tungan på ett helt annat sätt än man gör när man "skön"visslar.

Du kanske kan visa en bild på din tunga? giggle.gif
Christa
CITAT (mojan @ 21-09-2010, 20:35) *
Jag trodde att jag kunde busvissla lite men maken säger att jag visslar "vanligt" fast med fingrar i munnen. -cry-.gif
Jag vill gärna kunna göra en hög och gäll vissling. En riktig busvissling! crazy.gif

Är det någon som kan förklara hur man gör? whist.gif

När jag använder fingrarna så blir det väldigt högt och gällt. Jag trodde det var att busvissla. Låter det som en vanlig vissling när du använder fingarna i munnen eller varför skulle inte det vara att busvissla?

PS När jag övade 13 år gammal så kom killen jag var kär i dit och undrade vad som stod på. Han bodde 300 meter därifrån. Det var enda gången han dök upp... giggle.gif
Meriona
Nån som håller en kurs? Jag kommer direkt! smile.gif
ängsvädd
Jag med wink.gif biggrin.gif
gnon49
När tjejer kan busvissla så har vi uppnått jämställdhet. Skall det vara lite hår på bröstet när vi ändå är igång.
naughty.gif
Meriona
Räcker det inte med att vi har på andra ställen? rolleyes.gif
mojan
CITAT (Christa @ 21-09-2010, 21:17) *
När jag använder fingrarna så blir det väldigt högt och gällt. Jag trodde det var att busvissla. Låter det som en vanlig vissling när du använder fingarna i munnen eller varför skulle inte det vara att busvissla?

Jag tycker att det låter som en busvissling men det är kanske inte "tillräckligt" högt. Dessutom misslyckas jag 50% av gångerna så det blir bara ett blås. sad.gif
Någon kille dyker i alla fall inte upp. blush.gif Men det var inte heller meningen. Eller var det ... g.gif
Katie
För oss som håller på med vallning finns det ett bra hjälpmedel om man inte kan vissla. En vallningsvissla.
Vissa behöver inte visslan. De kan vissla iväg signaler som värsta proffsen. (jag, avundsjuk? nejdå flirting.gif )

Jag tillhör kategorin som oftast behöver en vissla till hjälp. Jag är egentligen en hejare på att vissla men när jag blir nervös så blir jag torrare än en öken i munnen och då är det nästan hopplöst att få ur nåt annat ljud än *prrrthft* ur käften. whistling.gif no.gif
Har man däremot en vissla så går det bättre.

Ibland under en träning om det kommer nån 'snygging' förbi så kan han få en hel kör med busvisslingar efter sig. whist.gif naughty.gif

För oss som ibland har svårt att vissla 'au naturel' hade det varit bra att få lite visselsignalhjälp. visselsignaler

Visserligen är det ett konststycke att få ut signaler/ljud även ur en vissla. Den är ju inte direkt utformad som en vanlig visselpipa.

Signalen för Come bye låter nästan som en riktig busvissling.

Jag försökte busvissla både med och utan vallningsvisslan nyss men det ända som hände var att jag fick diska visselpipan. Att äta popcorn samtidigt var ingen hit. rotfl.gif
netha
Jag kan inte heller busvissla ... det kan inte min man heller ... men jag visslar minst en - två timmar sammanlagt varje dag. smile.gif
Lyssnar på musik ... mest klassisk och visslar me biggrin.gif
Red Top
CITAT (gnon49 @ 21-09-2010, 21:46) *
När tjejer kan busvissla så har vi uppnått jämställdhet. Skall det vara lite hår på bröstet när vi ändå är igång.
naughty.gif

Men det är otroligt effektivt att använda sig av busvisslingar när man vill ha tag på en taxi i Stockholm.

Har oxå haft stor nytta av mina busvisslingar när jag har velat få stora folksamlingar(läs:grupper av män) att lystra.

Hår på bröstet klarar jag mig finfint utan. Skulle bli för varm i BH:n. flirting.gif

Netha, vad avundsjuk jag blir på dig. Jag gav upp hoppet om att någonsin lära mig att vissla vackert när jag var 15. Då hade min far försökt lära mig sen jag var liten Han var otroligt duktig på att vissla, men busvissla lärde han sig aldrig. giggle.gif
gnon49
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 21:48) *
Räcker det inte med att vi har på andra ställen? rolleyes.gif

Ger mig.
malcolm
Jag lyckades aldrig lära mig att busvissla i min ungdom men då är jag singel också. giggle.gif
Red Top
CITAT (malcolm @ 22-09-2010, 07:20) *
Jag lyckades aldrig lära mig att busvissla i min ungdom men då är jag singel också. giggle.gif

Det var nog tur att du inte lärde dig. Tjejer gillar innerst inne inte att bli busvisslade efter, har jag hört. flirting.gif

Jag hittade en instruktionsfilm på Youtube, instruktionen börjar efter reklamen.

Kör hårt och träna på. Busvisslingslektion giggle.gif

mojan
CITAT (Red Top @ 22-09-2010, 10:27) *
Jag hittade en instruktionsfilm på Youtube, instruktionen börjar efter reklamen.

Tack, Red Top! tummenupp.gif
Dags att börja öva. devil.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 21-09-2010, 21:38) *
Nån som håller en kurs? Jag kommer direkt! smile.gif

slap.gif Varför sa du inget, jag kunde ha lärt dig! Så går det när man inte läser ikapp på odla. Vi tar det nästa gång du kommer.
mojan
Jag övar på egen hand. Det går riktigt bra. w00t.gif
Red Top
Jättebra! tummenupp.gif bravo.gif

Fortsätt träna, så blir du snart virtuos. giggle.gif kompiskram.gif
Gossen Ruda
Här får ni fem exempel, två i bild. Mucho Gusto. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon