Jag är överlycklig! I kväll får jag hem ett paket med 3 pioner från G-gården, som ska ner i min alldeles nya, egenhändigt grävda och helt tomma rabatt! Idag ska jag prova att gräva upp ett gäng pioner som växer på baksidan av huset, och i morgon, om vädret fortsätter att vara fint, ska allt ner i nya rabatten. Som grädde på moset ska jag även flytta dit tre gamla dagliljor som minsann inte alls vill blomma där de står nu, samt tre nya som jag nyss fick tag på på Tradera. Och härmed lovar jag högtidligt och i vittnens närvaro att inte plottra ner mina älskade pingstliljor just där, för då kan jag aldrig rensa ogräs! Vi får se hur det blir med det där sista dock, jag är lite ombytlig av mig (och att rensa är ju inte särskilt kul, va?

).
Och pärlann, kanske någon undrar? Ja ni skulle bara höra vad grannarna gissat på när jag grävt här i sommar. Rabatten ligger längs ena sidan av trädgårdsgången och är drygt åtta kvadrat till ytan, och den ser lite dominerande ut just nu. Jag ska försöka fixa bilder, men det kan ta någon dag. Någon fler som har pionplaner i höst?/Sofia.