Erik oväxt
Jag har en parasollpilea och undrar om man ska klippa av lite på den i höjden. Jag har en polare som har en sån här sak, men den är hög och ranglig. Så fick jag en liten parasoll av honom och jag vill ha min tät och inte som en pinne med blad här och där. Eller det går inte att få den tät?
Om man klipper, hur ska jag klippa? går det att använda det avklippta till en ny växt eller är den biten körd? Jag skulle vilja ha två såna här parasoller i mitt fönster smile.gif
Bassam
Hej

Sticklingar ska ta från baser och planterar dem i kruka med så jord med att göra små växthus på kruka som lägga plast påse över dem för att behåller bra fukt och lyfte plast påse nästa 10 minuter varje dag för luften ska ändrar . Mamma ska få nya blad .

De är bättre om du göra den på våren.

H:Bassam
Erik oväxt
Tack Bassam tummenupp.gif smile.gif
Men kan man klippa av toppen på pilean för att den ska bli tätare?

Då ska jag iaf göra små växthus till våren och testa om jag kan få fler plantor. Coola växter tycker jag
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon