Full version: Dokumentär
skånepåg
Såg denna på tv igår, en dokumentär från Dox som handlar om jorden, jäkligt intressant och bra, man får sej en tankeställare om hur vi förstört jorden, se bara hur det var för 100 år sen ohmy.gif
http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU
10 miljoner visningar kan inte ha fel ^^
fuchsian
Jag såg den också! Det var bra gjort och förklarad, och jag håller med dig? Vad gör vi mot vår jord? Inte är det naturens bästa inte!
Jag har ett särskilt intresse för historia och geologi och var med i en grupp geologer, men det låg så långt borta att jag fick släppa det. Men intresset har inte minskat för det och läser och ser på vissa tidn. och TV, om detta. Om mer kunde se det och tänka till, men hur kan man få människor att förstå i hela världen om detta? Jag har inga svar, endast en sorgsenhet över det hela. ....fuchian....
skånepåg
Ja precis, hur kommer det se ut om bara 50 år??
Vi utrotar ju allt ohmy.gif
Jag laddar ner alla dokumentärer jag hittar, så jäkla intressant ^^
malcolm
Dokumentärer av allehanda slag är mina favoritprogram, Vetenskapskanalen, Discovery och History Channel är mina favviskanaler. Just nu har jag TV:n på med ett program om hajar etc. på TV2.
bergvallmo
CITAT (malcolm @ 22-09-2010, 18:38) *
Dokumentärer av allehanda slag är mina favoritprogram, Vetenskapskanalen, Discovery och History Channel är mina favviskanaler. Just nu har jag TV:n på med ett program om hajar etc. på TV2.

Jag kollar oxå om embryon. Visst är det Intressanta program smile.gif
malcolm
CITAT (bergvallmo @ 22-09-2010, 18:42) *
Jag kollar oxå om embryon. Visst är det Intressanta program smile.gif

Bra mycket mer engagerande än dokusåpor. tummenupp.gif

Av någon anledning har jag blivit mycket intresserad av 1:a och 2:a världskriget och ser allt jag kan om detta.
skånepåg
Då borde du gilla Band of brothers?? biggrin.gif
Har alla utbrännda biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon