Äntligen kan jag köpa den! Min sonson Valdemar har flyttat med sina föräldrar till ett hus i Malmö. Kan man tänka sig ngt mer passande som inflyttningspresent är rosen Valdemar? Jag har lagt undan ett exemplar hos Flora Linnea nu och som vi hämtar upp på vägen ner på fredag.
Huset ligger i området som byggdes på gamla Bulltofta flygplats och sonhustrun som växt upp i området säger att marken är besvärlig att gräva i.
Är det någon här som känner till området? Är det ngt särskilt man behöver tänka på? Jag är ju van vid styv lera.
kerstin z5-6
23-09-2010, 10:04
I den zonen tror jag valdemar trivs bra.Är jorden stenig? eller vad gör den tunggrävd?
Föreslår att du köper till en säck rosjord med presenten:)
Som sagt, jag har ingen aning om hur det ser ut under gräset men att köpa med en påse rosjord är nog en bra idé. Tack för tipset!
Aqvakul
23-09-2010, 13:41
Det är kraftig lerjord på de flesta ställen i Malmö. Just Bulltofta har jag tyvärr dålig koll på. Men rosor brukar ju gilla lera, särskilt om man lättar upp den med annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.