Monica WJ
Jag skulle vilja ha förslag från er andra om vilken sorts belysning ni har i era växthus flirting.gif
Inte så mycket för växternas skull utan mer för att göra det mysigt! kram2.gif
ogräset
Hej Monica!

Har ett växthus på ca 12 m2 där har jag en ljusslinga i taket den är 10 meter, har haft det i flera år tycker att det funkar bra. Sen kan man ju ha ett par lampor som hänger ner men för min del blir det krångligt med elen. Har timer på som tänder och släcker helt ok tycker jag.

MVH Birgitta idea.gif

malcolm
Ljusslinga typ julbelysning verkar bra tycker jag och det står väl inte på förrän affärerna börjar tävla om att sälja sådana. Fördelen, precis som ogräset (Birgitta) säger är att man inte behöver krångla med elen och tillkalla en elektriker. Jag hade själv monterat en sådan slinga i taket på kaninernas utomhushage så länge vi hade sådana och det var helt perfekt. Slingorna finns ju i alla möjliga längder och färger så det borde inte vara alltför svårt att hitta en som passar för ändamålet, tänk bara på att hitta en som har tillräckligt lång anslutningssladd så du slipper skarva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon