|
Alexander-VG-zon3
24-09-2010, 18:04
Hej hej länge sen jag visade bilder, har gjort ett september album med bilder på uteplatsen. en del växter börjar förbereda sig inför hösten. fikonen och granatäpplet syns det tidigast och tydligast på, dess börjar gulna nu i sept-okt. efter dessa så följer resten efter. fuchsiorna, änglatrumpeten och ballongblommorna är som vackrast just nu blommar på och växer än. en och annan blomma kommer det på citrusarna och passionsblommorna även någon ros. klockrankan har inte alls blommar iår vilket var lite tråkigt, inte heller dahliorna och kannorna har blommor, men dom fick ligga ganska länge och har inte hunnits utvecklas. nu när man har tillgång till söderläge på lotten så har kannorna trivs bättre, nästa år ska även dahliorna grävas ner där. Gladiolerna har blommat fint på lotten. album(den irriterande reklambilden ovanför, kunde jag blocka med att högerklicka ''blockera bilder ifr ån'' i Mozilla) Länk http://home-and-garden.webshots.com/album/578552346UPhXRc
kerstin z5-6
24-09-2010, 18:14
Så fina och ovanliga plantor du har!
Gunilla T
24-09-2010, 18:20
Säger detsamma, dendär murgönan var ju jätteläcker men den är väl inte härdig?
Kryddan03
24-09-2010, 18:24
Jättefina bilder och växter! P S Fast du kanske borde överväga att lägga dina bilder någon annanstans. Kändes lite obehagligt med annonser för ryska avklädda flickor "till salu".
Alexander-VG-zon3
24-09-2010, 21:51
CITAT (kerstin z5-6 @ 24-09-2010, 19:14)  Så fina och ovanliga plantor du har! tack tack CITAT (Gunilla T @ 24-09-2010, 19:20)  Säger detsamma, dendär murgönan var ju jätteläcker men den är väl inte härdig? tack  ,, hmm vilken murgröna ?  jag tror inte den är härdig. jag har bara få härdiga växter. CITAT (Kryddan03 @ 24-09-2010, 19:24)  Jättefina bilder och växter! P S Fast du kanske borde överväga att lägga dina bilder någon annanstans. Kändes lite obehagligt med annonser för ryska avklädda flickor "till salu". tack tack  ,, jaså det har jag inte sett. gick dock in på internet explorer, och där såg jag ryska kvinnor fast dom hade kläder på sig. sedan gick jag igenom mina bilder två gånger för att se ny annons och jag såg inget avklätt alls däremot spel, djur, och annat. dom annonser jag såg var inte värre än odlas annons om rakning. men annonserna ligger det en ruta snett neråt på sidan. går man in i albumet och kollar bilderna så kommer annonsen under bilderna. sedan finns det en ovan som jag redan berättat om annars laddar jag upp här också, men gillar inte den sidan. http://www.pixbox.se/alb_show_id1199751_page0.htmlhoppas ni gillade bilderna ,, roligt att ta kort.
Piccante
24-09-2010, 21:59
CITAT (Kryddan03 @ 24-09-2010, 19:24)  Jättefina bilder och växter! P S Fast du kanske borde överväga att lägga dina bilder någon annanstans. Kändes lite obehagligt med annonser för ryska avklädda flickor "till salu". Det är väl som med alla andra kommersiella sajter som odla.nu att de säljer annonsutrymme och sajten står inte för innehållet. Jag var tvungen att granska sajten noga för att ens hitta den annonsen.
Kryddan03
24-09-2010, 22:40
CITAT (Markus_H @ 24-09-2010, 22:59)  Det är väl som med alla andra kommersiella sajter som odla.nu att de säljer annonsutrymme och sajten står inte för innehållet. Jag var tvungen att granska sajten noga för att ens hitta den annonsen. Det var den första som dök (till höger om Flaxss bilder) när jag gick in. En bild på en blond lättklädd kvinna och inne i bilden en mindre bild av samma kvinna helnäck. Texten antydde på att man där kunde finna ryska kvinnor som gärna ville umgås med en. Det var liksom inget man kunde missa eller behövde leta efter så det är bara skitsnack. Det är naturligtvis upp till er vad ni vill stödja . För det gör ni - om än indirekt. Själv skulle jag inte välja en sajt för att lägga upp mina bilder som överhuvud tar in sådana annonser. Självklart har sajterna möjlighet att välja vilken typ av annonser som de tar in. Skulle man följa ditt resonemang om odla.nu hade liknande dykt upp här också. Jag har då aldrig sett något liknande på odla.nu. Har du?
Piccante
24-09-2010, 23:05
CITAT (Kryddan03 @ 24-09-2010, 23:40)  Det var den första som dök (till höger om Flaxss bilder) när jag gick in. En bild på en blond lättklädd kvinna och inne i bilden en mindre bild av samma kvinna helnäck. Texten antydde på att man där kunde finna ryska kvinnor som gärna ville umgås med en. Det var liksom inget man kunde missa eller behövde leta efter så det är bara skitsnack.
Det är naturligtvis upp till er vad ni vill stödja . För det gör ni - om än indirekt. Själv skulle jag inte välja en sajt för att lägga upp mina bilder som överhuvud tar in sådana annonser. Självklart har sajterna möjlighet att välja vilken typ av annonser som de tar in. Skulle man följa ditt resonemang om odla.nu hade liknande dykt upp här också. Jag har då aldrig sett något liknande på odla.nu. Har du? Jag vet inte hur många ryska prostituerade det finns på odla.nu för jag har installerat adblock så jag ser ingen reklam alls
Alexander-VG-zon3
24-09-2010, 23:15
sluta förstör min tråd nu, det var första gången jag ens sett en sådan reklam på webshots och lättkläddare än dagens ungdomar var hon inte. när jag går in och tittar på andras bilder så märker jag inte ens övriga reklamer. och går du in och kollar på bilderna så ligger reklamen under bilderna. jo det är skitsnack att den annonsen syns mer, för går man in och kollar bilderna så syns inte den annonsen mer utan då är det game, res, vikt, djur-reklam. ha hövligt språk tack i min tråd! odla.nu har för övrigt haft en rakreklam med en helt naken kvinna som döljde sina bröst med benen (vilket har påpekas innan i en tråd). vilket jag tycker är mer osmakligare än en risk tröja som har kläder på sig (rosa tröja). stödja ??? jag skulle aldrig stödja reklam. föröbvrigt har jag ett tilläg på mozzila där jag inte ser reklam och mozilla har ockås en egen som man kan blcokera reklam. jag visste överhuvudtaget inte om ''så¨kallad'' naken ryss annons förens jag kollade internet explore. och dessutom skrev jag i mitt första inlägg att där fanns en (den jag visste om) och där skrev jag hur man kunde blockera. tack så mycket nu kommer ju knappast mer folk gå in och kolla på mina bilder för dessa ''såkallade'' nakna reklamer. så nu kan ni lägga ner denna tråd, för den är ju ändå förstörd och låta den dö. hade man varit hövlig kunde man påpekat detta igenom pm. ni behöver inte svara mer.  jag märkern u i efterhand att här är stavfel. men ni får leva med det.
Kryddan03
24-09-2010, 23:22
CITAT (flaxss @ 25-09-2010, 00:15)  sluta förstör min tråd nu, det var första gången jag ens sett en sådan reklam på webshots och lättkläddare än dagens ungdomar var hon inte. när jag går in och tittar på andras bilder så märker jag inte ens övriga reklamer. och går du in och kollar på bilderna så ligger reklamen under bilderna. jo det är skitsnack att den annonsen syns mer, för går man in och kollar bilderna så syns inte den annonsen mer utan då är det game, res, vikt, djur-reklam. ha hövligt språk tack i min tråd! odla.nu har för övrigt haft en rakreklam med en helt naken kvinna som döljde sina bröst med benen (vilket har påpekas innan i en tråd). vilket jag tycker är mer osmakligare än en risk tröja som har kläder på sig (rosa tröja). stödja ??? jag skulle aldrig stödja reklam. föröbvrigt har jag ett tilläg på mozzila där jag inte ser reklam och mozilla har ockås en egen som man kan blcokera reklam. jag visste överhuvudtaget inte om ''så¨kallad'' naken ryss annons förens jag kollade internet explore. och dessutom skrev jag i mitt första inlägg att där fanns en (den jag visste om) och där skrev jag hur man kunde blockera. tack så mycket nu kommer ju knappast mer folk gå in och kolla på mina bilder för dessa ''såkallade'' nakna reklamer. så nu kan ni lägga ner denna tråd, för den är ju ändå förstörd och låta den dö. hade man varit hövlig kunde man påpekat detta igenom pm. ni behöver inte svara mer.  jag märkern u i efterhand att här är stavfel. men ni får leva med det. Eh, så du menar att dagens ungdom går omkring helnäck? Nej, det är inte bara reklam under bilderna utan även ovanför och till höger. Att du har möjlighet att blockera annonser har väl inte med saken att göra. Att ha naket i en annons behöver väl inte vara fel. Det beror väl på vad det är som annonseras. Men, att ha en naken kvinna i en annons för att "dejta" ryska kvinnor känns inte speciellt seriöst utan drar mer mot trafficking och prostitution. För hon är både naken och påklädd i bilden. Att påstå något annat är just... skitsnack. Byt fotosajt istället för att gnälla om du inte vill stödja trafficking.
Alexander-VG-zon3
24-09-2010, 23:29
CITAT (Kryddan03 @ 25-09-2010, 00:22)  Eh, så du menar att dagens ungdom går omkring helnäck?
Nej, det är inte bara reklam under bilderna utan även ovanför och till höger. Att du har möjlighet att blockera annonser har väl inte med saken att göra.
Byt fotosajt istället för att gnälla om du inte vill stödja trafficking. nu får du fan ta och ge dig, stödja trafficking ? jag stöder knappast nåt sånt som trafficking hur du ens kan skriva en sådan sak? jag har ca 6fotosajter som jag användaer. bland annat pixbox som jag läkande till. varför jag också användaer webshots behöver du inte bry dig om. jag sa att där är en annons ovanför läs mitt första inlägg, ja där är en på sidan under album vy det vet jag där det tydligen (utan min vetenskap( var reklam för en påklädd rysk, som man kunde dejta, bakom var där en pytte pytte pytte bild med nåt rosa som om man tittar noga ser ut som en naken kvinna). SEDAn går du in och klickar på bilderna, så finns där en annan reklam lite längre ner under bilderna. här vissas inga ryska nakna kvinnor. kolla själv!!!!!!!!!!!!!!!!!! den reklamen jag såg var en kvinna med en rosa tröga på sig och tjol eller byxor, det är mer kläde rän vad ugdommarna har på stranden i falkenberg. sluta skriv i min tråd nu meddetsama tack! skivr inte ett ord mer kryddan03!!!!
Alexander-VG-zon3
24-09-2010, 23:36
för det första finns där inget naket på bilden, för det andra verkar det vara en dejt-sajt som det är reklma för iNTE tracking vilket jag inte tror webshots skulle tilllåta
bild [attachment=55105:385d5a85...d608738b.jpg]
MYCKET dålig stil att skriva att jag skulle stödja traccking bara för jag laddar upp bilder på en sida jag inte ens visste om att denna reklma fanns.
Vilka fina VÄXTbilder du har, det andra tittar jag inte på så det är inget jag reagerar över...
Ser att du har något som heter mastixbuske. den ser precis ut som min pistage!
Är detta bilder från din kolonilott eller hemma hos din mormor? Exotiskt värre! Min man skulle älska de där växterna!
Alexander-VG-zon3
25-09-2010, 17:35
CITAT (Peztis @ 25-09-2010, 18:28)  Vilka fina VÄXTbilder du har, det andra tittar jag inte på så det är inget jag reagerar över...
Ser att du har något som heter mastixbuske. den ser precis ut som min pistage!
Är detta bilder från din kolonilott eller hemma hos din mormor? Exotiskt värre! Min man skulle älska de där växterna! tack så mycket busken heter Pistacia lentiscus så den är i samma familj som din som heter Pistacia vera. trevliga och lättskötta med vackra blad. hoppas på blommor. det är från uteplatsen här där jag bor. i trädgården händer det inte så mycket, det som är roligt har mormor fått eller har jag tagit med. en del har vintern tagit eller blivit ogräs invaderat. det som är kvar ser jag ibland när jag är nere. mest fokus i trädgården är min och mormors köksträdgård/kryddgård http://www.pixbox.se/alb_show_id1200672_page0.html
Jamen då var jag för en gångs skull inte ute och cyklade då!
Det är ett väldigt vackert bladverk! Måste ta och plantera om min pistage för jag fick den förra året i en kruka tillsammans med ett olivträd när jag fyllde år! Vilka vänner man har va, de vet precis vad man behöver och saknar!
I alla fall, de står lite tätt tillsammans och behöver nog eget utrymme. Det får vi ta tag i till våren efter vistelsen i garaget.
Alexander-VG-zon3
25-09-2010, 19:42
ja det mår dom nog bra på att komma i egna krukor, ge dom lucker jord så kommer dom trivas.
det var en trevlig present du fick, sådana vänner är bra som vet vad man verkligen gillar. själv fick jag ett fikon desert king (en härdig sort) av en vän. sånt blir man glad av.
mimmi 1
25-09-2010, 22:30
å vilka fina växter du har
Alexander-VG-zon3
25-09-2010, 22:42
CITAT (mimmi 1 @ 25-09-2010, 23:30)  å vilka fina växter du har  tack ,, roligt att du gillade dom
Gillar dina Passionsblommor,jag lyckas inte med dom.Även de andra växterna ser fin och välskött ut.Du är en sann växtälskare.Såg inte flickan på din site men tycker den är jobbigt,jag tittade i pixboxalbum,lättare att bläddra.Hur får du plats själv när alla växter är invintrat???
Amaryllis
01-10-2010, 21:18
"Aoow lugna ner dig, orka bli så upprörd" sa min son när jag hade sidan öppen. Håller med honom.
Alexander-VG-zon3
02-10-2010, 13:11
CITAT (Amaryllis @ 01-10-2010, 22:18)  "Aoow lugna ner dig, orka bli så upprörd" sa min son när jag hade sidan öppen. Håller med honom. ja det är intressant hur du har ork att svara ens liksom bara töntigt att skriva det du skrev, skrattade ni gott tillsammans eller?. hade någon skrivet att du ockås stödjer trafficking bara för du laddar upp bilder på en sida så kanske du också hade blivit upprörd eller ? för de som inte vet vad det är för nåt. http://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskohandeljag gjorde en tråd för att jag ville visa bilder, istället kommer en person och lägger märke till nått (som man lika gärna kunde skickat i ett pm och sagt). sedan svarade jag trevligt tillbaka. och sedan kom det tillbaka en ganska dålig/otrevlig ton. sedan kom du in och förlöjligade det hela. eller bestämmer du hur jag ska bli upprörd eller ta till mig ? jag blir väldigt upprörd när folks säger att jag stöder trafficking. och jag blir upprörd när människor går fram med en ton för en reklambild jag inte ens visste fanns. men tydligen har du redan bestämt att jag är löjlig/överdriven. 47år och på sådan nivå ja vad ska man säga. CITAT (renate @ 01-10-2010, 21:18)  Gillar dina Passionsblommor,jag lyckas inte med dom.Även de andra växterna ser fin och välskött ut.Du är en sann växtälskare.Såg inte flickan på din site men tycker den är jobbigt,jag tittade i pixboxalbum,lättare att bläddra.Hur får du plats själv när alla växter är invintrat??? tusen tack ja jag gillar navigeringen bättre på pixbox men tycker upplösningen blir sämre av bilderna. jag får knappt plats, det är växter överallt inne på vintern, fullt i källaren fullt på borden och fullt på golven framför balkongdörren.
Hej flaxss,
Jättelänge sedan jag var inne här, men kul att "ses" igen. Ja, vi har tidigare "pratat" rosmarin och tyvärr så dog min stora o fina i vintras. Ny är planterad. (Lagerblad o mkt annat klarade sig dock. Allt på friland :-)
Härliga bilder! Ja, och föll speciellt för Albizia julibrissin 'Summer Chocolate', måste jag kolla upp mer. Sol/skugga? Övervintra friland? (Jag - zon 0-1 söderläge i skydd.)
Hej så länge!
malcolm
02-10-2010, 14:20
Jag har i princip inte haft någon sommar ens på min uteplats, pressenningen över trädgårdsmöblerna låg kvar till mitten av juli och jag har inte suttit och ätit där en enda gång i sommar. Köpte ett billigt balkonbord och en fällstol på ÖoB och det har jag använt när jag velat sitta ute i solen och fika. Nu är det höst och dags att täcka över möblerna igen, ångrar att jag inte lät dem vara täckta hela sommaren men jag skulle ju bygga nytt plank och ett litet skärmtak men i brist på ork och pengar blev det aldrig av.
Alexander-VG-zon3
02-10-2010, 14:46
CITAT (kasam @ 02-10-2010, 15:19)  Hej flaxss,
Jättelänge sedan jag var inne här, men kul att "ses" igen. Ja, vi har tidigare "pratat" rosmarin och tyvärr så dog min stora o fina i vintras. Ny är planterad. (Lagerblad o mkt annat klarade sig dock. Allt på friland :-)
Härliga bilder! Ja, och föll speciellt för Albizia julibrissin 'Summer Chocolate', måste jag kolla upp mer. Sol/skugga? Övervintra friland? (Jag - zon 0-1 söderläge i skydd.)
Hej så länge! även mina tvärdog i vintras. har inte planterat nya i trädgården, däremot har jag planterat nya här i zon 3-4 på lotten. men här får jag nog vinterskydda dom, det tänkte jag göra. tack roligt att du gillade bilderna  ja den är vacker, tyvärr inget jag har testat sådär noga. men på lappen som kom med stod det zon 1, skyddat. även på andra sidor svenska har jag sett zon 1 och skyddat. enligt utländska sidor tål den neråt -15c -20c. hittar du ett väldigt bra och skyddat läge så kan det kanske funka. den gröna ''vanliga'' eller sorten Albizia julibrissin 'Rosea' ska ju vara härdigare. dom gillar sol och värme. CITAT (malcolm @ 02-10-2010, 15:20)  Jag har i princip inte haft någon sommar ens på min uteplats, pressenningen över trädgårdsmöblerna låg kvar till mitten av juli och jag har inte suttit och ätit där en enda gång i sommar. Köpte ett billigt balkonbord och en fällstol på ÖoB och det har jag använt när jag velat sitta ute i solen och fika. Nu är det höst och dags att täcka över möblerna igen, ångrar att jag inte lät dem vara täckta hela sommaren men jag skulle ju bygga nytt plank och ett litet skärmtak men i brist på ork och pengar blev det aldrig av. du får ta nya tag till nästa sommar
Åhhh vilka härliga och ovanliga plantor... //Ywonne
Alexander-VG-zon3
06-10-2010, 09:56
CITAT (Ywonne @ 06-10-2010, 10:12)  Åhhh vilka härliga och ovanliga plantor... //Ywonne tack tack  vad roligt att du gillade dom
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|