Anki V
Nu behöver jag hjälp igen blush.gif .

I våras hittade jag de här krukorna under en rosbuske och jag kan inte komma på vad jag sått och när jag gjorde det. Det borde vara något som kan ta flera år på sig att gro eftersom jag har grävt ner krukorna skyddat i en rabatt.
[attachment=55130:DSC02667__Large_.JPG]
Det skulle kunna vara en Podophyllum hexandrum för en sådan sådd har jag ”tappat bort”…..men har inte dom lite fläckiga och mer flikiga blad?

/Anki
CillaM
Jag tycker det ser ut som fotblad. Förra årets skörd som jag sådde snabbt kom också upp i år, trots att de ska åtminstone ta 2 år på sig.
KarinSKARA
Podophyllum är jag 99% säker på att det är men inte vilken av dem. 1% reserverar jag för Arisaema som är jättelika i detta lilla stadiet hos mig. Jag har blandat ihop mina bebbar många gånger.
Karin i Marum //
kerstin z5-6
Säger även jag Podophyllum,de spräcklar till sig senare, det finns ju olika sorter en del mer spräckliga än andra.
Anki V
Men vad glad jag blir yahoo.gif .

Tusen tack för hjälpen.

Jag trodde faktiskt att jag hade kasserat Podophyllumsådden i tron att inget grott. Enl mina anteckningar så är det till våren fyra år sedan jag sådde. Man ska tydligen aldrig ge upp.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon