Jag tror det är runt 5 grader om nätterna, möjligtvis ngt mer, men det blir bara kallare nu det sista. Har idag vart strax över 10 grader på dagen bara.
Väldigt osäker kring en del så jag raddar upp hela listan hur jag ska förvara dem...
När jag ska ta in dem, om de ska klippas ner & vilka andra faktorer jag ska tänka på.
Inget går att gräva ner på friland så det går bort.
Alla växter är största frågan hur de ska övervintras.
Rosmarin - Uppstammat.
Rosmarin - sticklingar som för ngn vecka sedan rotat sig i vatten & ff står i vatten. Från Grekland i somras.
Rosor - Står ute i kruka nu
Smultron - Står ute i balkonglådor nu
Murgröna - Står ute i balkonglådor nu
Citronträd - tår ff ute
Kalamondin - Står ff ute
Olivträd - Står ff ute
Citronstickling - Verkar precis ha rotat sig i jord. Står inomhus. Ska påsen vara kvar runt den? Tog just bort den.
Citrontörne -Stickling i jord. Tror den rotat sig. Påse runt ff.
Fikonstickling - Rotat sig i jord. Tagit av påsen runt, ska den vara kvar? Tror det är Bornholm.
Gyllenbär - Hur? Klippas ner?
Physalis - Hur? Klippas ner? Varför liknar Gyllenbär mer de physalisen som köps i affär? Dessa är betydligt större.
Avocado - Står ute i kruka nu. Frösådd.
Kiwi - Står inne sedan 1 månad då bladen blev totalt förstörda i stormen. Frösådd
Passionsfrukt - Frösådd. Står ff ute.
Körsbärsträd - I kruka. Rotskott jag grävde upp.
Chili - Klippas ner. Hur förvara?
Vinranka - Okänd sort. Köptes på Netto. Står ute i kruka men knappt blad kvar.
Vinrankor - Står ute. Frösådda från köpt frukt. I kruka nu.
Vinrankor - Sticklingar från härdig art som står ute året om. 3st står nyplanterade i kruka ute. Nyligen rotade.
Vinranka - Stickling även här men står kvar inne i vatten. Fyllt vasen med rötter. Tänkte testa spara såhär.
Ananas - Nyligen rotad krona. Står i vatten till våren men vilken temp & extra ljus?
Ja det var nog allt. Har en hel del att tänka på så vore bra om jag kunde få svar på allt.

Om det går...