Singoalla
Vi håller på att rita en plan för den nyinskaffade odlingslotten och försöker få ihop allt. Det här med fyraårig växtföljd låter ju väldigt bra, men vi stöter på en del praktiska problem i planerandet som jag hoppas att ni kan hjälpa oss att lösa.

Vi har tänkt odla mycket i pallkragar och tänkte att det skulle vara enkelt att få ihop med växtföljden. Men å andra sidan känns ju potatis, lök och rotfrukter enklare att odla på friland (och på större ytor än i en pallkrage). Och ärtor och bönor kommer ju för högt upp om man har dem i pallkrage, jag skulle gärna ha små "hyddor" för dem i stället.

Så hjälp en vilsen nybörjare; finns det andra sätt att tänka på? Tar tacksamt emot alla råd ni har!
Preussen
jag tycker du tänker rätt redan nu. jag har pallkragar som jag odlar sådant som blir mer praktiskt än att odla rakt i backen, tex sallader, tomat, koriander etc.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon