Christoffer
Var i Göteborg kan man köpa färskt vetegräs?
Det ska tydligen vara väldigt nyttigt har jag hört.
Sylvia
Du kan odla själv. Köp vete hos Partihalalrnas Weibulls (=kattgräs eller lösvikt vetekorn) och så i en kruka. Men annars har kanske Saluhallens Hälsokost det, har haft förut. Såg det i någon blomstermarknad med, men nu kommer jag inte på hos vem...Hornback?
Ingrid på Västkusten
Enklaste är som Sylvia säger att odla själv. gröna Boden har vetegräspressar - man måste ha en specialare föratt få ut saften. Mkt kunnigpersonal som man kan fråga det mesta med - den hälsokosten - om Du är itnreserad. OCH de har mörk chokelad med cayenne :-))

Hälsar Ingrid
Christoffer
Vad bra, då ska jag odla det! rolleyes.gif
Christoffer
Har letat, men hittar tyvärr inte vetegräs någonstans. Var kan man hitta det?
Hannele
Nästan alla Hälsokostaffärer säljer hela vetekorn. Odla själv, som Silvia säger.
Sen behöver man en bra press, för att få ut saften...
Ingrid på Västkusten
Ingen svarade på vetegräs Christoffer utan VETE!
Gröna Boden har helt vete därköpte jag mitt, för egen odling.

Hälsar ingrid
Hannele
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 01-02-2004, 22:30)
Ingen svarade på vetegräs Christoffer utan VETE!
?

Vetegräs = vetekorn som får gro och växer ut till gräs, som som klipps av och sedan används, svarade alla...

Vetegräs på Ericsson: http://www.subbau.org/vetegrasstiftelsen/e.../ericsson1.html tongue.gif
Christoffer
I sommar får det bli...
ariana
Det är nu vi behöver det bäst så hela vetekorn
Tar 10 dar ungefär att växa upp på fönsterbänken
smakar friskt. Mixa med handmixer går bra,
klipp gräset och lägg i med vatten, drick o bli pigg
rolleyes.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon