Olle A
Nu på söndag (3/10) kl 10-13 är det loppmarknad i Spekeröds bygdegård, vid idrottsplatsen Ekarvallen, öster om Stenungsund i Bohuslän. Som vanligt kommer massor av saker att säljas: kläder, böcker, leksaker, hantverk, diverse prylar, hembakat bröd mm. Nytt för denna gången är att det också blir bakluckeförsäljning. Jag säljer växter av olika slag, det blir nog mest krukväxter men också lite dagliljor, hostor mm som ännu går bra att plantera ute. Kaffe med äggost och hembakade godsaker serveras också.
Välkomna!!!

Olle
Olle A
Välkomna på loppis i morgon! smile.gif Jag säljer bl a fina pelargoner som inte hänger med i tiden utan är fulla med knoppar, rosengeranium, palettblad, narrhuvor, röda gummiträd, silverkalla, bananplantor, rexbegonia, hottentottlilja, apostlalilja samt lite uteperenner som gula dagliljor, ljusgröna hostor, pimpineller, kungsmyntor, backtimjan, bergenia och gult blågull. Detta är årets sista marknad där jag säljer uteväxter (till lägre priser än vanligt pga lågsäsong) men att köpa privat går bra även senare.

Olle
varghem
åååååååååååååh hottentott och gult blågull... och jag som inte kan komma sad.gif
Olle A
Jag har kvar av båda sorterna, så har du vägarna förbi får du gärna köpa några! smile.gif Blir det inte för mycket frost kan jag också skicka lite småplantor till dig.

Olle
varghem
Du bor lite avsides såg jag.... den här veckan ska vara rätt ljummet säger smhi... du kanske kan skicka??
malcolm
Varje helg brukar det vara bakluckeloppis utmed Lännavägen i Huddinge, omöjligt att missa eftersom det brukar vara så mycket folk där. Har själv haft funderingar på att åka dit då jeg har flera barncyklar av varierande storlek som jag vill bli av med.
Olle A
Varghem, jag skickar gärna lite plantor om jag får din adress.

Malcolm, vad kul med bakluckeloppis i Huddinge! Det är säkert ett utmärkt tillfälle att bli av med barncyklar och annat du inte behöver.

Olle
Meriona
Hur gick det med försäljningen på årets sista marknad Olle?
Olle A
Det var inte årets sista marknad, bara den sista där jag hade med mig uteperenner. Den 20/11 är det julmarknad på samma ställe, och då ska jag vara med och sälja krukväxter. Någon större rusning var det knappast den här gången, även om jag fick sålt en del växter. Bäst gick det med lite annorlunda krukväxter som narrhuva, rött gummiträd, silverkalla och liknande. Pelargoner tycks däremot inte gå att sälja nu, oavsett hur fina och fulla med knoppar de är. Nu när jag slutar jobba ska jag åka till second hand-butiken "Marta och Maria" med lite pelargoner och se om det går bättre där.

Olle
Meriona
Nej jag kan tänka mig att pelargoner ses som sommarblommor av många. Du fick lite sålt ändå, det var ju bra! smile.gif
Olle A
Jag kan rapportera från "Marta och Maria" att tre av de fyra pelargonerna jag tog dit blev sålda medan jag ännu var kvar i butiken. Tydligen är det dit man ska skänka dem och bidra till lite välgörenhet. Allt med vackra blommor brukar ju annars gå att sälja.

Olle
Meriona
Då gjorde du en god gärning Olle! kompiskram.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Olle A @ 04-10-2010, 21:03) *
Jag kan rapportera från "Marta och Maria" att tre av de fyra pelargonerna jag tog dit blev sålda medan jag ännu var kvar i butiken. Tydligen är det dit man ska skänka dem och bidra till lite välgörenhet. Allt med vackra blommor brukar ju annars gå att sälja.

Olle

Tack för tipset - det är kanske dit några av alla mina pelargoner får flytta. Vilka dagar har de öppet?
Olle A
CITAT (ingrid fuxwall @ 04-10-2010, 21:40) *
Tack för tipset - det är kanske dit några av alla mina pelargoner får flytta. Vilka dagar har de öppet?

De har öppet på lördagar 10-13 och måndagar 17-19. Samt för inlämning tisdagförmiddagar och torsdageftermiddagar, minns inte tiderna exakt.

Olle
varghem
Tack Olle för plantorna.... nu vill jag bara det snart blir vår så jag får se den fina blågull utveckla sig, den har fått en fin plats i rabatten... hottentottliljan har fått kruka och hedersplats
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon