|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Elisabeth-Västkustkolonisten
30-09-2010, 19:28
Suz bara inga forumspoliser, det räcker med dom som tror att dom kan leka forumspolis. Sen tror jag att du bara har läst en liten del av allt.
Herkules du kan trampa på folk här rätt så bra, så jag tycker att din räddningsmission här stämmer på något sätt inte riktig. Ibland har jag den känsla att du också söker bråk??????
Att börja om från början? Skall ni gå tillbaka till 99 eller när det nu var när Göran startade med odla????? Jag tror det är önsketänkande. Men om alla kan tagga ner lite så vore det bra.
Inte alltid måste man får rätt, behålla rätt osv , sista ordet är väl väldigt viktig för vissa.
Inte vara så aggresiv, visa resepkt och allt som tillhör att livet rullar på lite lättare. Ibland undrar jag hur vissa är o verkliga livet, på jobbet, mot grannarna, när man går ut på gården osv
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:28)  Men om alla kan tagga ner lite så vore det bra.
Inte alltid måste man får rätt, behålla rätt osv , sista ordet är väl väldigt viktig för vissa.
Inte vara så aggresiv, visa resepkt och allt som tillhör att livet rullar på lite lättare. Ibland undrar jag hur vissa är o verkliga livet, på jobbet, mot grannarna, när man går ut på gården osv
Elisabeth Bra sagt där! (forum poliser var, om du läser det igen, inte riiiiktigt det jag var ute efter, utan mera en uppstyrning...lite koll så det inte blir för mycket personangrepp)
herkules
30-09-2010, 19:39
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:28)  /.../Herkules du kan trampa på folk här rätt så bra, så jag tycker att din räddningsmission här stämmer på något sätt inte riktig. Ibland har jag den känsla att du också söker bråk?????? /.../ nä, jag söker inte bråk, egentligen är jag en ganska fridens människa. dock drar jag mig aldrig för att tala om när jag tycker saker och ting blir orättvisa.
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 20:34)  Bra sagt där!
(forum poliser var, om du läser det igen, inte riiiiktigt det jag var ute efter, utan mera en uppstyrning...lite koll så det inte blir för mycket personangrepp) Detta forumet funkar ändå väldigt bra jämfört med andra. Men så är här mga vuxna mskor också...
Det är ju inte så att det handlar bara om EN forumist det är flera stycken som blivit illa behandlade med rena påhopp som inte har någon som helst grund !jag är en av dom som blev påhoppad av Fuschian där hon i stort set diktat i hop en massa smörja,frågan är om man ska tillåta sådana labila personer här som ena dagen smeker med handen och nästa dag hugger en i ryggen?
30-09-2010, 19:54
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 20:34)  Bra sagt där!
(forum poliser var, om du läser det igen, inte riiiiktigt det jag var ute efter, utan mera en uppstyrning...lite koll så det inte blir för mycket personangrepp) Jag läste det Suz, men bara att tanken kommer upp..... Och vem skall styra upp det hela? Inte någon härifrån för då får man bara skriva vad vederbörande tycker om CITAT (herkules @ 30-09-2010, 20:39)  nä, jag söker inte bråk, egentligen är jag en ganska fridens människa. dock drar jag mig aldrig för att tala om när jag tycker saker och ting blir orättvisa. är det orättvisa när någon inte tycker som du?????
CITAT (xlxl67 @ 30-09-2010, 20:41)  Detta forumet funkar ändå väldigt bra jämfört med andra. Men så är här mga vuxna mskor också... Härligt att du känner så! Det är lite mera positivism som behövs tror jag och jag är glad att du är förskonad från allt som hänt här! CITAT (Motti @ 30-09-2010, 20:51)  Det är ju inte så att det handlar bara om EN forumist det är flera stycken som blivit illa behandlade med rena påhopp som inte har någon som helst grund !jag är en av dom som blev påhoppad av Fuschian där hon i stort set diktat i hop en massa smörja,frågan är om man ska tillåta sådana labila personer här som ena dagen smeker med handen och nästa dag hugger en i ryggen? Jag är fullt medveten (även om jag nu missat en hel massa) att det är fler som blivit drabbade och det är ledsamt. Även jag tycker det är obehagligt när människor är väna för att i nästa sekund bli helt förändrade till det negativa. Hur kommer vi tillrätta med det iom avsaknaden av en admin? CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:54)  Jag läste det Suz, men bara att tanken kommer upp.....
Och vem skall styra upp det hela? Inte någon härifrån för då får man bara skriva vad vederbörande tycker om är det orättvisa när någon inte tycker som du????? Jag vet inte faktiskt....... I mina tankar bör det vara någon som är aktiv men opartisk på forat....någon som följer trådarna och ser vad som händer. Vad tycker du?
herkules
30-09-2010, 20:33
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-09-2010, 20:54)  är det orättvisa när någon inte tycker som du????? nej, det är det inte men det är orättvist när en hel drös människor ger sig på en enda. läs om och läs rätt. CITAT (xlxl67 @ 30-09-2010, 20:41)  Detta forumet funkar ändå väldigt bra jämfört med andra. Men så är här mga vuxna mskor också... det har jag också alltid tyckt tills nu på sista tiden.
malcolm
30-09-2010, 20:38
CITAT (herkules @ 30-09-2010, 09:08)  jag förstår att du inte förstår, det är nog bara vi som, från det vi gick i skolan, alltid har försvarat människor från mobbning som fortsätter med det i vuxen ålder, på arbetsplatser, på forum mm. det sitter liksom i ryggmärgen på något sätt att man inte låter 10 personer ge sig på en.
sen står inte elakheterna från mobben här på odla i någon som helst proportion till vad fuchian skrivit och gjort. Jag ser ingen mobb här på Odla och jag ser inga mobbingtendendenser av något slag, har liksom du tyckt att "jakten" varit för grym emellanåt och försökt avstyra det hela men insett att de flesta tyvärr har rätt. Det är att kasta pärlor för svin att försöka hålla vissa peroner bakom ryggen och när jag såg inlägg mot Annica som sökte stöd här så fick det mig att definitivt ändra ståndpunkt. Är absolut emot mobbing av alla de slag men vissa verkar finna en tillfredsställelse i att göra vad som helst för att synas och bli uppmärksammade.
herkules
30-09-2010, 20:41
CITAT (malcolm @ 30-09-2010, 21:38)  Jag ser ingen mobb här på Odla och jag ser inga mobbingtendendenser av något slag, har liksom du tyckt att "jakten" varit för grym emellanåt och försökt avstyra det hela men insett att de flesta tyvärr har rätt. Det är att kasta pärlor för svin att försöka hålla vissa peroner bakom ryggen och när jag såg inlägg mot Annica som sökte stöd här så fick det mig att definitivt ändre ståndpunkt. Är absolut emot mobbing av alla de slag men vissa verkat finna en tillfredsställelse i att göra vad som helst för att synas och bli uppmärksammade. alla tolkar vi saker och ting olika, jag blir fruktansvärt illa berörd iaf.
fuchsian
30-09-2010, 20:42
Hej SUZ, Har läst igenom det du svarat på mitt tillägg. Du tar åter upp detta med respekt. Jag gjorde ju klart för dig att det är något som kommer med tiden, men från min sida betraktar jag respekt just som det låter --- respekt mot andra. Strunt i det jagt skrev om min barndom som påverkar mig, det går att handskas med. Du bara inte förstod situationen som gälde att be om nåd, be om respekt eller vad det månne vara. Jag kan be, men utsätter mig inte i underläge, utan låter det då att passera. Visst är det så att en del av er har haft det jobbigt som barn och det speglar er vardag, inget som är ovanligt. Om mitt liv, barndom eller vad det gäller kommer jag inte säga något mera till någon, för jag tar inga fler diskussioner som kan syfta åt det hållet. Er önskan var ju slippa höra hur jag har/haft det, så då går man inte in i dessa trådar där någon har det jobbigt eller inte mår bra. Min insats är överflödig i de sammanhang. Att ge råd, varför är du rädd för det? Du har ju gjort det hela kvällen och jag har inte haft en enda tanke att göra annat än lyssna och ta in. Det med "taggarna ut" gäller när någon råskäller mig, men även det kan man undvika gm att låta bli att läsa/svara och gå vidare. En sak att inte låta sig bli provocerad och tvärtom, inte provocera någon. Jag lyssnar på saklig och i god ton avgett kritik, det gör jag ju i det normala livet också. Det är nog över 25 år sedan som någon råskällde på mig, alltså en annan vuxen person. Jag vände ryggen och gick innan jag skulle ha spruckit, vilket jag skulle sett som ett nederlag och gör det ännu. Jag kan hålla mig till väderleken el annat harmlöst när andan faller på. Då blir det inga påhopp. Att jag vill trots allt vara kvar har sina randiga orsaker och alla PM jag fått som stöd. Nu är det väl slutsnackad om mig, hoppas jag. Jag kommer inte ta upp mer om min person om det inte trots allt kommer upp mer som någon vill ha sagt. Sov gott och tack än en gång till er alla!  fuchian...
Borde inte men ... alla kan falla ... Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem.
Meriona
30-09-2010, 20:59
CITAT (netha @ 30-09-2010, 21:53)  Borde inte men ... alla kan falla ... Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem.  Tack. Det där uppmärksammade jag tidigare idag också.
ninnisky
30-09-2010, 21:00
CITAT (netha @ 30-09-2010, 19:53)  Borde inte men ... alla kan falla ... Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem.  samma tanke här...
Chamomille
30-09-2010, 21:11
CITAT (netha @ 30-09-2010, 21:53)  Borde inte men ... alla kan falla ... Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem.  Nämen... ojtå
Hörrni....Netha, meriona och Ninnisky, jag förstår hur ni tänker men jag kände att det var liiite onödigt. PM är ju ypperligt vid såna här tillfällen! Nu är stämningen lugn och fin och det är dumt att reta den björn som sover. Skäll gärna på mig för mitt "påhopp" men jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra (kanske inte vad jag ville att den skulle bli eller handla om men men) Och då är det dumt att retas  Edit, Och Chamomille!! *känner mig som en skolfröken nu*
Meriona
30-09-2010, 21:14
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:11)  Hörrni....Netha, meriona och Ninnisky, jag förstår hur ni tänker men jag kände att det var liiite onödigt. PM är ju ypperligt vid såna här tillfällen! Nu är stämningen lugn och fin och det är dumt att reta den björn som sover. Skäll gärna på mig för mitt "påhopp" men jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra (kanske inte vad jag ville att den skulle bli eller handla om men men) Och då är det dumt att retas  Edit, Och Chamomille!! *känner mig som en skolfröken nu* Håller inte med alls, PM är det fulaste som finns om det är i avsikten att hålla en offentlig tråds diskussion frånskild från resten av forumet.
*Stintan*
30-09-2010, 21:15
CITAT (fuchian @ 30-09-2010, 21:42)  Att ge råd, varför är du rädd för det? Du har ju gjort det hela kvällen och jag har inte haft en enda tanke att göra annat än lyssna och ta in. Det med "taggarna ut" gäller när någon råskäller mig, men även det kan man undvika gm att låta bli att läsa/svara och gå vidare. En sak att inte låta sig bli provocerad och tvärtom, inte provocera någon. Jag lyssnar på saklig och i god ton avgett kritik, det gör jag ju i det normala livet också. Det är nog över 25 år sedan som någon råskällde på mig, alltså en annan vuxen person. Jag vände ryggen och gick innan jag skulle ha spruckit, vilket jag skulle sett som ett nederlag och gör det ännu. Jag kan hålla mig till väderleken el annat harmlöst när andan faller på. Då blir det inga påhopp. Att jag vill trots allt vara kvar har sina randiga orsaker och alla PM jag fått som stöd. Nu är det väl slutsnackad om mig, hoppas jag. Jag kommer inte ta upp mer om min person om det inte trots allt kommer upp mer som någon vill ha sagt. Sov gott och tack än en gång till er alla!  fuchian... Jag har en känsla av att det du kallar för "råskäller på dig" inte alls är "råskäll" utan när någon säger något som träffar en öm punkt hos dig. Då blir du obstinat helt enkelt och vill inte alls ta till dig det som sägs. Jag är faktiskt ganska övertygad om att de allra flesta faktiskt bara vill att du tar seden dit du kommer d.v.s. vill ge dig råd om hur du ska göra för att det inte ska bli irritationer. Vi är många som försökt att i vänlig ton tala om detta men som då bara fått skit tillbaka från dig som om du inte förstått vad vi säger. Jag och många andra har upplevt att du inte lyssnar och tar till dig det vi sagt trots att du påstår att du gör det. Till slut blir man frustrerad på din ovilja att lyssna. Jag hoppas att du menar och framledes kommer att göra som du nu säger även om jag inte tror det förrän jag ser det.
Anki på Öland
30-09-2010, 21:15
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:11)  ............ jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra................ Tror du verkligen det - med dom svaren du och andra fått??
CITAT (Meriona @ 30-09-2010, 22:14)  Håller inte med alls, PM är det fulaste som finns om det är i avsikten att hålla en offentlig tråds diskussion frånskild från resten av forumet. Oki jag backar...bara det att jag kände att det var onödiga kommentarer. CITAT (Anki på Öland @ 30-09-2010, 22:15)  Tror du verkligen det - med dom svaren du och andra fått?? Ja det kändes så...som att det var en hyfsat lugn diskussion.....men jag är blåögd också
*Stintan*
30-09-2010, 21:21
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:11)  Hörrni....Netha, meriona och Ninnisky, jag förstår hur ni tänker men jag kände att det var liiite onödigt. PM är ju ypperligt vid såna här tillfällen! Nu är stämningen lugn och fin och det är dumt att reta den björn som sover. Skäll gärna på mig för mitt "påhopp" men jag känner bara att den här tråden kan kanske bli någonting bra (kanske inte vad jag ville att den skulle bli eller handla om men men) Och då är det dumt att retas Edit, Och Chamomille!! *känner mig som en skolfröken nu* Varför i hela fridens namn skulle PM vara ypperligt vid såna här tillfällen??? Diskussionen förs väl i forumet eller? Att folk håller på och skicka PM i tid och otid om allt möjligt som borde ligga i trådarna är högst olyckligt och inte alls bra. Fegt skulle jag vilja påstå att inte öppet våga säga det man vill ha sagt.
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:21)  Varför i hela fridens namn skulle PM vara ypperligt vid såna här tillfällen??? Diskussionen förs väl i forumet eller? Att folk håller på och skicka PM i tid och otid om allt möjligt som borde ligga i trådarna är högst olyckligt och inte alls bra. Fegt skulle jag vilja påstå att inte öppet våga säga det man vill ha sagt. Ja jag skrev att jag backade....men tyckte att kommentarerna var en smula onödiga!
Chamomille
30-09-2010, 21:24
CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:21)  Varför i hela fridens namn skulle PM vara ypperligt vid såna här tillfällen??? Diskussionen förs väl i forumet eller? Att folk håller på och skicka PM i tid och otid om allt möjligt som borde ligga i trådarna är högst olyckligt och inte alls bra. Fegt skulle jag vilja påstå att inte öppet våga säga det man vill ha sagt. Men man får akta sig för att försöka lusta till det lite
*Stintan*
30-09-2010, 21:25
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:23)  Ja jag skrev att jag backade....men tyckte att kommentarerna var en smula onödiga! Sorry hann inte läsa din kommentar innan jag skrev min. Tar lite tid för mig att skriva inlägg så ofta hinner det komma andra inlägg emellan
CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 22:24)  Men man får akta sig för att försöka lusta till det lite  Inte alls, var inte så deffensiv! Humor är den bästa problemlösaren i många fall! Men just nu kanske inte just det skojet var så roligt...i den här tråden...  CITAT (*Stintan* @ 30-09-2010, 22:25)  Sorry hann inte läsa din kommentar innan jag skrev min. Tar lite tid för mig att skriva inlägg så ofta hinner det komma andra inlägg emellan  Ingen fara....jag är själv väldigt sen ibland!
Chamomille
30-09-2010, 22:05
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 22:32)  Inte alls, var inte så deffensiv! Humor är den bästa problemlösaren i många fall! Men just nu kanske inte just det skojet var så roligt...i den här tråden...  Ber om ursäkt. Ibland kan jag inte hålla fingrarna i styr (eller hjärnan heller för den delen) men jag menar inget illa i alla fall. Edit: Skriver fortare än hjärnan tänker
CITAT (Chamomille @ 30-09-2010, 23:05)  Ber om ursäkt. Ibland kan jag inte hålla fingrarna i styr (eller hjärnan heller för den) men jag menar inget illa i alla fall. Helt okey Chamomille! Dock underbart att höra att det finns flera som ibland låter fingrarna forsa innan tanken slagit rot!!
Gossen Ruda
30-09-2010, 22:13
CITAT (netha @ 30-09-2010, 21:53)  Borde inte men ... alla kan falla ... Ser att i de senare inläggen inte finns några problem med svenska språket ... inga tepatter eller bropplem.  Hmmmm. Detsamma gällde för Rahmat2 och vitavargen och några till. Är det så så med bråkmakare i allmänhet eller finns det en annan förklaring? Bäst att sova på saken.
CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2010, 23:13)  Hmmmm. Detsamma gällde för Rahmat2 och vitavargen och några till. Är det så så med bråkmakare i allmänhet eller finns det en annan förklaring? Bäst att sova på saken. Hmm... just ja ...
anncharlotte
30-09-2010, 23:15
Ni är helt sanslösa ! Jag kan inte förstå att ni inte tycker att det finns behov här av en eller flera moderatorer med full befogenhet. Utav dom forum jag besöker är detta det enda som inte har det, detta är också det forumet som utan tvekan har högst medelålder och detta är det enda forumet som det konstant är bråk på. Jag vet inte hur man ska tyda detta, om det är åldern det är fel på så är det ju illa (jag tillhör också dom äldre) men förhoppningsvis är det ju avsaknaden av någon som håller ordning på trådar och uppförande, då går det ju att göra nått åt det.
*Stintan*
30-09-2010, 23:32
CITAT (anncharlotte @ 01-10-2010, 00:15)  Ni är helt sanslösa ! Jag kan inte förstå att ni inte tycker att det finns behov här av en eller flera moderatorer med full befogenhet. Utav dom forum jag besöker är detta det enda som inte har det, detta är också det forumet som utan tvekan har högst medelålder och detta är det enda forumet som det konstant är bråk på. Jag vet inte hur man ska tyda detta, om det är åldern det är fel på så är det ju illa (jag tillhör också dom äldre) men förhoppningsvis är det ju avsaknaden av någon som håller ordning på trådar och uppförande, då går det ju att göra nått åt det. Jag är med på flera andra forum och det är minsann tjafs och bråk på dom också som är väl i klass med det som förekommer här på Odla trots att de har flera moderatorer. Att det är konstant bråk på Odla får stå för dig. Jag har en helt annan erfarenhet som är att det för det mesta går hyfsat lugnt och sansat till på detta forum men självklart kan ibland uppstå meningsskiljaktigheter i ett diskussionsforum, vore ju både märkligt och ointressant om alla alltid tyckte lika om allt.
Nu har jag lagt en lååång stund på att läsa den här tråden. Min personliga reflektion är att det är kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald?
Jag skall nog inte skylta med mina Odla-knappar på stan nån mer gång...
Herkules, du inger respekt! Heder åt dig!
Man försöker väl lägga band på sig och inte bli förbannad,jag hör inte till dom som gillar att jäklas(ursäkta språket)men när vissa här klappar med ena handen och skickar "gosiga gulliga PM)och sedan nästa dag hugger en i ryggen och kallar en för ateist och all möjlig påhittad smörja bara för att jäklas och ställa till bråk då blir man förbannad,sen när de ger sig på människor här som söker tröst när de har det svårt i livet då är det banne mig svårt att vara vänlig.tanken med det här Odla forumet var väl att ägna sig åt växter i första hand ,de tänkte nog inte så mycket på att "småprat" skulle ta så stor plats därav avsaknaden av Moderator eller Moderatorer,En Moderator räcker inte på hela Odla,vem skulle sitta här och orka läsa var enda tråd?Men man kan ju då från Odlas håll be om hjälp !det finns många bra och rättänkande människor här som skulle va mycket bra extra Moderatorer.I dom Forum jag varit medlem i innan och är än skulle inte de här påhoppen vara en dag utan att de blev avstängda,Man fick inte ens avika från ämnet utan att bli tillsagd av en moderator.Jag är synerligen förvånad över att vissa fortfarande får hålls här de som vi andra kallar "Trollen".Märkvärdigt vad en del har två sidor, en som hugger på alla som har det svårt och en som är såå "gullig och medkännande" och är med i alla sympatitrådar som finns på forumet det kallar jag för att vända kappan efter vinden och ännu värre att vara falsk.
herkules
01-10-2010, 07:36
CITAT (Bee @ 01-10-2010, 00:32)  Nu har jag lagt en lååång stund på att läsa den här tråden. Min personliga reflektion är att det är kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald? Jag skall nog inte skylta med mina Odla-knappar på stan nån mer gång... Herkules, du inger respekt! Heder åt dig! tack, det var snällt skrivet av dig! jag tänker avsluta min medverkan i den här tråden med att önska alla en god helg, jag har pissont i skallen och det verkar vara en sån där omgång som håller i sig i några dagar, då blir det inte så mycket sittande framför datorn.
Gossen Ruda
01-10-2010, 07:40
Vad gäller Odla så brukar bråken cirkulera runt en enda medelpunkt, dvs en person/nick som skapar en oroshärd som i sin tur smittar ner andra. En närvarande moderator borde kunna stoppa bråket i sin linda innan det eskalerat. Sen är frågan om det dyker upp nya orosmoment varje gång eller om det är samma som byter skepnad?
CITAT (Suz @ 30-09-2010, 21:06)  Härligt att du känner så! Det är lite mera positivism som behövs tror jag och jag är glad att du är förskonad från allt som hänt här! Jag har allt läst det mesta. Det har varit en hel del hätska men ändå bra diskussioner om ex varg, lodjur, SD osv. När det gäller F så tycker jag det handlar om dålig net-etiquette främst vilket tyvärr inte verkar gå att göra ngt åt. I sådana fall är det bra med moderator men att slänga ut ngn för det känns inte rätt. CITAT (herkules @ 30-09-2010, 21:33)  nej, det är det inte men det är orättvist när en hel drös människor ger sig på en enda. läs om och läs rätt. det har jag också alltid tyckt tills nu på sista tiden. Nej så här långt får det inte gå. Därför finns moderatorer... på andra sajter.
Myosotis
01-10-2010, 09:33
CITAT (Bee @ 01-10-2010, 00:32)  ....kanske inte så konstigt att det gick så bra för SD i valet. Vill man ha mångfald här eller enfald?... Jag vill ha mångfald och yttrandefrihet, men jag vill också att människor ska ta hänsyn till varandra och visa respekt, är det för mycket begärt?! Jag vet att jag har en tendens att ta saker personligt och jag vet att du inte menade bara mig, men att sluta sig till att man är högerextrem för att man inte gillar ett troll som förstör och mobbar, det var milt sagt fantasifullt och - åtminstone i mitt fall - så långt ifrån sanningen man kan komma. Jag var en av de få som försvarade Rahmat, jag försvarade PiaL trots att det blev allt mer uppenbart att ni andra hade rätt, men jag kunde inte sluta tänka "men tänk om hon är oskyldig". Fuckian är inte oskyldig. Jag är väldigt tolerant men inte särskilt förlåtande, det spelar ingen roll vad hon säger eller om hon ber om ursäkt, hon är här bara för att skapa dålig stämning och missämja, och det har hon ju lyckats med. Grattis. Jag läser inte hennes inlägg eftersom jag använder ignorerafunktionen för första och förhoppningsvis sista gången, det finns inget hon eller hennes försvarare kan säga som skulle få mig att ändra mig, jag vill bara att hon ska bli avstängd. Det är inte innehållet i hennes inlägg nu som stör mig, jag läser dem ju inte ens. Det är själva närvaron av ett troll. Hon är ond, hon är elak, hon ska bort. Och jag tycker det för att JAG tycker det, inte för att några andra också råkar tycker det. Vadå, ska jag sluta tycka det jag tycker så fort ett visst antal människor håller med mig?!
Red Top
01-10-2010, 09:51
Mycket klokt och bra skrivit, Myosotis.
Jag lät själv bli att kommentera Bees inlägg, eftersom hon sa sig ha kommit fram till sin åsikt, enbart genom att läsa den här tråden.
Kunde inte ta hennes slutsatser på allvar och lät mig inte provoceras, eftersom jag förmodade, att det var det, som var hennes avsikt.
herkules
01-10-2010, 09:57
CITAT (Myosotis @ 01-10-2010, 10:33)  Jag vill ha mångfald och yttrandefrihet, men jag vill också att människor ska ta hänsyn till varandra och visa respekt, är det för mycket begärt?! Jag vet att jag har en tendens att ta saker personligt och jag vet att du inte menade bara mig, men att sluta sig till att man är högerextrem för att man inte gillar ett troll som förstör och mobbar, det var milt sagt fantasifullt och - åtminstone i mitt fall - så långt ifrån sanningen man kan komma. Jag var en av de få som försvarade Rahmat, jag försvarade PiaL trots att det blev allt mer uppenbart att ni andra hade rätt, men jag kunde inte sluta tänka "men tänk om hon är oskyldig". Fuckian är inte oskyldig. Jag är väldigt tolerant men inte särskilt förlåtande, det spelar ingen roll vad hon säger eller om hon ber om ursäkt, hon är här bara för att skapa dålig stämning och missämja, och det har hon ju lyckats med. Grattis. Jag läser inte hennes inlägg eftersom jag använder ignorerafunktionen för första och förhoppningsvis sista gången, det finns inget hon eller hennes försvarare kan säga som skulle få mig att ändra mig, jag vill bara att hon ska bli avstängd. Det är inte innehållet i hennes inlägg nu som stör mig, jag läser dem ju inte ens. Det är själva närvaron av ett troll. Hon är ond, hon är elak, hon ska bort. Och jag tycker det för att JAG tycker det, inte för att några andra också råkar tycker det. Vadå, ska jag sluta tycka det jag tycker så fort ett visst antal människor håller med mig?! varför har ni så svårt för att skriva fuchians nick rätt? det är mobbning på en ganska avancerad nivå ni håller på med.
Meriona
01-10-2010, 10:34
CITAT (herkules @ 01-10-2010, 10:57)  varför har ni så svårt för att skriva fuchians nick rätt? det är mobbning på en ganska avancerad nivå ni håller på med. Jag blir felstavad hela tiden, men jag har inte tagit illa upp för det. Jo ibland, men inte så jag känner mig mobbad.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2010, 08:40)  Vad gäller Odla så brukar bråken cirkulera runt en enda medelpunkt, dvs en person/nick som skapar en oroshärd som i sin tur smittar ner andra. En närvarande moderator borde kunna stoppa bråket i sin linda innan det eskalerat. Sen är frågan om det dyker upp nya orosmoment varje gång eller om det är samma som byter skepnad? Same shit - different names. Mvh Fenja
Jag fattar inte varför så många är negativa till moderatorer? Man skulle ju undvika många fula påhopp på olika personer och även snabbt kunna stävja mobbningstendenser när dom uppstår (för det gör det faktiskt, tyvärr även här)
Jag tror att det skulle kunna rädda odla tillbaka till som det var för 2-3 år sedan, och kanske till och med locka tillbaka en del medlemmar som hoppat av pga den periodvis mycket dåliga stämningen...
01-10-2010, 12:18
jag är inte emot moderatorer men ingen som är aktiv själv här i forumet. Det skall vara någon utifrån som inte lägger sina egna värderingar i allt.
För då vore man tvungen att ha samma åsikter om allt, utifrån vad moderatoren tycker
fuchsian
01-10-2010, 12:29
Det stämmer, samma åsikter = inget bråk, att man inte tänkt detta tidigare. Vill man ha det så, då är det bara starta det. Det blir ju en envälde, inte mångvälde, bara att välja att ha alla med på det. Verkar enkelt.  .. fuchian ....
skogstroll
01-10-2010, 12:31
tycker det är helt ok med olika åsikter, annars vore det väl ingen idé med ett forum. Däremot kan man ju försöka bete sig vuxet
fuchsian
01-10-2010, 12:43
CITAT (skogstroll @ 01-10-2010, 13:31)  tycker det är helt ok med olika åsikter, annars vore det väl ingen idé med ett forum. Däremot kan man ju försöka bete sig vuxet En tanke bara av det hela. Visst ska man ha åsikter och ha det på ett bra nivå om man önskar det, men för min del finns inte några tankar att ens försöka, utan jag är bara kollar väder och sånt. Känner det hela meningslöst och jag är ju 0 i de flesta sammanhang, men det kvittar väl. Har kollat om jag får vara med i bråktråd, där det inte fanns gnissel, men svaret dröjer. Jag är nöjd ändå, trots allt. .fuchian....
skogstroll
01-10-2010, 12:57
jag förstår ändå inte riktigt vad det är du vill säga. Kan du skriva kortfattat och tydligt så kanske det skulle förenkla saken?
vad betyder liksom
Visst ska man ha åsikter och ha det på ett bra nivå om man önskar det, men för min del finns inte några tankar att ens försöka, utan jag är bara kollar väder och sånt
fuchsian
01-10-2010, 13:02
Skogstrollet,
Det betyder att jag ska ha en mycket låg profil och inte ge in i något i diskussionsväg. är detta lite enklare? Att jag inte gå in i diskussioner.
skogstroll
01-10-2010, 13:02
det var lite tydligare kanske ja
Anki på Öland
01-10-2010, 14:35
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-10-2010, 13:18)  jag är inte emot moderatorer men ingen som är aktiv själv här i forumet. Det skall vara någon utifrån som inte lägger sina egna värderingar i allt.
För då vore man tvungen att ha samma åsikter om allt, utifrån vad moderatoren tycker Menar du verkligen att om du blev utsedd till moderator så skulle du sudda ut alla inlägg där skribenten inte tyckte som du??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|