Full version: Hoya
AnnaLarsson
har sett en hoya som hade ett enda blad och det var ett hjärta, vet någon vart man kan hitta denna blomma??
Ingrid på Västkusten
Hoya kerryi, fråga mina vänner Marie & Pierre på pomy@swipnet.se de har den och flertalet till salu, och jag tror de hr en av Sveriges bästa hoyasamlingar :-))
hälsa ifrån mig!
Åsa, mälardalen zon 2
Den har tidigare varit populär i handeln runt alla hjärtans dag så det kan nog hända att det dyker upp en hel del plantor om ett par veckor.
Ingrid på Västkusten
Fast köp inge hjärta för den blir tyvärr aldrig större tyvärr utan köp en riktig rotad stickling!! Elle rne lös stickling,

Hälsar Ingrid
AnnaLarsson
tack för hjälpen
nallebjornis
hej hej... köpte min för ca två år sen och den är jätte fin har 4 blad nu och växt upp på en stängel...
om du vill ha tag på såna så har vi i den butiken där jag jobbar...
vickeva
CITAT (nallebjornis @ 03-02-2004, 16:11)
hej hej... köpte min för ca två år sen och den är jätte fin har 4 blad nu och växt upp på en stängel...

Snälla Nallebjornis, kan vi inte få se en bild??
Pia mitt i Skåne
Hejsan.
Här kommer en sida på Hoya kerrii som Club Hoya har i sitt galleri. smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 30-01-2004, 22:25)
Fast köp inge hjärta för den blir tyvärr aldrig större tyvärr utan köp en riktig rotad stickling!! Elle rne lös stickling,

Hälsar Ingrid

unsure.gif Det går ju att sätta bara ett blad av många andra hoyor, så varför inte av hoya kerrii ?
Hoya kerri är visserligen långsamväxande så det kan ta tid, men vem har bråttom ! tongue.gif
Hoyan
Hejsan Alla!

Om Ni ska ha en växande planta , så ska det vara med en stambit, annars blir det inget mer en ett blad. Har själv testat en gång med bara ett blad från H. carnosa och det hände ingeting på de åren jag hade det.

Hälsningar Annelie
Blomstertanten
CITAT (Hoyan @ 04-02-2004, 22:44)
Hejsan Alla!

Om Ni ska ha en växande planta , så ska det vara med en stambit, annars blir det inget mer en ett blad. Har själv testat en gång med bara ett blad från H. carnosa och det hände ingeting på de åren jag hade det.

Hälsningar Annelie

huh.gif Jag har lyckats med min carnosa ! Det tog lite tid men nu är den stor och fin. Har till och med blommat ! biggrin.gif

Jag kanske hade osedvanlig tur ! tongue.gif
Kanske nybörjar-tur ? rolleyes.gif
Nallebjörnis
CITAT (vickeva @ 03-02-2004, 16:28)
CITAT (nallebjornis @ 03-02-2004, 16:11)

Snälla Nallebjornis, kan vi inte få se en bild??

har precis lånat ut min digitalkamera..... sad.gif

men jag kanske får hem den i veckan så jag ska försöka fixa... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon