ruffa97
Det sitter små svarta prickar på undersidan av bladen på min hibiskus?

Någon som vet var det är för något?
ruffa97
CITAT (ruffa97 @ 01-10-2010, 11:15) *
Det sitter små svarta prickar på undersidan av bladen på min hibiskus?

Någon som vet var det är för något?

Ska kanske tillägga att de svarta små prickarna sitter löst på baksidan av bladet och
man kan pilla bort dem.
CillaM
Pilla bort, och kan du så ger du dom lite näring (hibiskusen alltså). Kan vara jord som skvätt upp genom vattning men det kan vara annat också.
ruffa97
CITAT (CillaM @ 01-10-2010, 19:47) *
Pilla bort, och kan du så ger du dom lite näring (hibiskusen alltså). Kan vara jord som skvätt upp genom vattning men det kan vara annat också.

Du tror inte det kan vara avföring från löss?
Prickarna är precis runda.
CillaM
Jag kan inte säga nåt då jag inte sett nån bild av ditt problem. Men så länge hibiskusen verkar må bra så har du inget att oroa dig för.
Bassam
Hej

Du ska försöka borta prickar om det funkar, det betyder att de är lös insekter så du kan bota dem med trasa som dopat i T sprit, annars dina växt fattas näring .

H:Bassam
CillaM
Stön och suck. Bassam, du uttalar dig om något som du inte sett. Tycker du själv inte det vore bättre att vara tyst tills man FAKTISKT HAR SETT vad det kan vara frågan om?!? duh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon