|
Aqvakul
02-10-2010, 08:05
barndomsminne!
andersen
02-10-2010, 08:31
CITAT (Aqvakul @ 02-10-2010, 09:05)  barndomsminne!  Ja... nu finns det ingen kvar av dom stora gammla komikerna.
gladepetter
02-10-2010, 09:10
Minnen när man var liten grabb...."guben i låddan med sina brödder bådda". Frid över honom.
Trist att höra! Som sagt, barndomsminnen....
Jag såg det på texTV:n i dag och vem kommer inte ihåg "Guben i Låddan"med Hasse Alfredsson och Martin Ljung,eller den monologen med en egen "Kupe" eller "körskoläran".Såg också att Toni Curtis hade dött samma vecka som Martin.Vilka härliga komiker de var båda två:)Kom i håg 60-talet när Martin Ljung var Jokey eller så kallat Clown i Hylands Hörna i den där lådan med lock :)Hmm,man är nog lite gammal ;=när man tänker tillbaks ,nu har vi superstora TV skärmar på 60-talet var rutan bra liten
CITAT (Motti @ 03-10-2010, 00:13)  Jag såg det på texTV:n i dag och vem kommer inte ihåg "Guben i Låddan"med Hasse Alfredsson och Martin Ljung,eller den monologen med en egen "Kupe" eller "körskoläran".Såg också att Toni Curtis hade dött samma vecka som Martin.Vilka härliga komiker de var båda två:)Kom i håg 60-talet när Martin Ljung var Jokey eller så kallat Clown i Hylands Hörna i den där lådan med lock :)Hmm,man är nog lite gammal ;=när man tänker tillbaks , nu har vi superstora TV skärmar på 60-talet var rutan bra liten Så sant, så sant. Rutorna var små men programmen var få men bra! Man kan undra om den tidens komiker hade fått så stort genomslag idag? Jag menar, de flesta kan uttrycket "guben i låddan" men hur många minns varifrån det kom? Kan alla idag ens se Parlamentet? (En höjdare enligt mig, dock snuttifierat jämfört med programmen Martin Ljung medverkade i.)
Som jag kommer ihåg var humorn på den tiden rak utan personpåhopp ;)jag var väl då en så där sju år och då gick vi till grannen varje lördag åt "mackor"och såg då först "tiotusenkronorsfrågan"med bla Unckas;)sedan var det Hylands Hörna "och efter det "Bröderna Cartwrithe" då slutade tv-programen vid 2200 komm er jag ihåg ;)ja det är verkligen andra tider nu.men på något vis är det häfftigt att ha varit med om TV:s stenålder ,kom ni i håg Olle Björklund tex som läste nyheterna då ?de har ju ett program på TV1 eller TV2 Minnernas television!där får man se en del gammal TV,hur kul som helst att nostalgera i:)Kom i håg när Lill-babs visade naveln i Hylands Höran och det blev folkstorm i hela Sverige,all sin da en liten navel  i dag visas hela "kussimurran"i tv och ingen jagar upp sig för det!ja jäklar i min låda, nu för tiden får man se allt på TV både det man vill se och det man inte vill se
Biggan_
02-10-2010, 23:55
CITAT (Motti @ 03-10-2010, 00:13)  Jag såg det på texTV:n i dag och vem kommer inte ihåg "Guben i Låddan"med Hasse Alfredsson och Martin Ljung,eller den monologen med en egen "Kupe" eller "körskoläran".Såg också att Toni Curtis hade dött samma vecka som Martin.Vilka härliga komiker de var båda två:)Kom i håg 60-talet när Martin Ljung var Jokey eller så kallat Clown i Hylands Hörna i den där lådan med lock :)Hmm,man är nog lite gammal ;=när man tänker tillbaks ,nu har vi superstora TV skärmar på 60-talet var rutan bra liten  Det var väl Carl-Gustav Lindstedt som var i lådan hos Hyland? Gamla godingar med Marin ljung som jag minns var Ester, 55:an Olga, skojten och när han staplade brädor.
Ops !du har rätt !det var allt Carl-Gustaf lindstet,men var inte Martin ljung i den där lådan ett par gånger som stand in?
Biggan_
03-10-2010, 00:01
CITAT (Motti @ 03-10-2010, 01:00)  Ops !du har rätt !det var allt Carl-Gustaf lindstet,men var inte Martin ljung i den där lådan ett par gånger som stand in? Det vet jag faktiskt inte!
Ja det är mycket minnen man ska ta in och försöka komma ihåg på 57 år  men det är kul att ta upp dom och minnas tillsamans eller hur ?och så får man ju några aha upplevelser samtidigt ju;)
Biggan_
03-10-2010, 00:13
CITAT (Motti @ 03-10-2010, 01:05)  Ja det är mycket minnen man ska ta in och försöka komma ihåg på 57 år  men det är kul att ta upp dom och minnas tillsamans eller hur ?och så får man ju några aha upplevelser samtidigt ju;) Allt kan man ju inte minnas, och jag glömde ju bort Fingal Olsson! Knäppupp-revyerna hade ju väldigt bra artister!
som tex Lars Ekborg:)Margaretha Krook osv.de flesta av dom kan man faktiskt hitta på Spootify.som tex Hasse och Tage finns på Tages= popbandet Tages men där finns alla Hasse och Tages monologer också.
zaaritha
03-10-2010, 01:06
Han var fantastisk! Men; det var Brita Borg också! Vore fint med ett minnesprogram med båda!
malcolm
03-10-2010, 14:41
Svarta Malin, mera känd som havets fasa!
aanderss
03-10-2010, 17:26
han är kult
Aqvakul
03-10-2010, 18:48
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|