Full version: Skoknarr
Snöflinga
Mina halvnya skor knarrar, även en del andra, typ sport och promenadskor angry.gif Har även märkt ett visst skoknarr från andra människor .... Har smörjt in sulorna med fett under natten men det gör dem bara hala. Behöver tips och råd som jag mottager med tacksamhet smiley_small_hug.gif
*Stintan*
giggle.gif Tänkte mig snö och minst 10 grader kallt. Lite mysigare än när skorna knarrar vilket jag inte kan minnas att jag haft problem med. Har tyvärr inget råd att komma med men hoppas du får det av någon annan.
Snöflinga
CITAT (*Stintan* @ 02-10-2010, 11:53) *
giggle.gif Tänkte mig snö och minst 10 grader kallt. Lite mysigare än när skorna knarrar vilket jag inte kan minnas att jag haft problem med. Har tyvärr inget råd att komma med men hoppas du får det av någon annan.

Snöknarr gillar jag också yes.gif
Noak
När jag var barn sa man att om skorna knarrade så var de inte betalda...
ninnisky
Har heller inget råd att ge dig! Men min morfar som handsydde skor lär ha sagt att om skorna knarrar så är de inte betalda.... smile.gif

snöknarr gillar jag ocskå biggrin.gif

Men då måste det ju vara sant när vi är två som säger så?????
AndersKbg
CITAT (Noak @ 02-10-2010, 12:07) *
När jag var barn sa man att om skorna knarrade så var de inte betalda...

Det betyder att jag bara har betalt vänsterskon isåfall. crying.gif

Jag har oxå märkt av knarrfenomenet, på flera par dessutom. Irriterande som f...
Fenja
Kan hjälpa att smörja in skorna med fett om det är skinnet som knarrar. Är det sulorna vet jag inte riktigt vad man skulle kunna göra... fråga en skomakare kanske?
Mvh
Fenja
Snöflinga

Nej det är sulorna som knarrar sad.gif Betalda är de med råge så det kan det inte vara ...
skogstroll
köpte ett par inneskor till jobbet i våras och de knarrade nåt hemskt. först tyckte jag det var pinsamt men sen tänkte jag att.... "ja alltid plågar man väl nån" biggrin.gif och klampade glatt gnisslande vidare i korridorerna. Om sulorna var fuktiga knarrade det inte lika mycket... kanske ett par nya sulor hos skomakarn kan hjälpa? smile.gif
Tikka
Skoknarr ca 2 min in i filmen wink.gif
Tyvärr har jag inte någon bot heller för problemet men mina vissa av mina skor knarrar oxå eller gnisslar på vissa underlag jag går på....irriterande!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon