xlxl67
Åsikterna går heta om detta program men vilka 5 är era egna drömgäster?

5 som jag gärna skulle se i programmet:

Birgit Carlstén (skådespelare, sångare och Edith Piaf-tolkare som sjunger bättre än orginalet)
Ulf Dageby (Spännande att höra om proggkulturen)
Kristina Lugn (Hon är verkligen rolig men jag vet inte så mkt om henne. Myntade begreppet "De säger att man skall vara sig själv - men det beror ju på vem man är")
Svenne Hedlund (Hep Stars/Svenne o Lotta...Han verkar levnadsglad o har säkert upplevt mkt)
Joakim Thåström (Har en spännande karriär med ex Ebba Grön som Sveriges svar på Sex Pistols)
Aqvakul
Särskilt de tre första känns som helt underbara val.
mamamaggan
Vill se den " vanliga " människan som egentligen inte uträttat det där som vi kallar för " storverk " utan bara funnit sitt liv .
xlxl67
CITAT (mamamaggan @ 02-10-2010, 21:20) *
Vill se den " vanliga " människan som egentligen inte uträttat det där som vi kallar för " storverk " utan bara funnit sitt liv .

Ja det är verkligen lockande. Ngn speciell människotyp då?
Christa
Det beror på om jag skall välja någon för min egen skull eller någon som jag tror att många skulle vara intresserade av.

Det finns ju många som skulle vara intressanta så det är svårt att välja ut någon.

Spontant kom jag att tänka på Theodor Kalifatides. Jag höll på att skratta ihjäl mig när jag lyssnade på hans bok "En dag i Aten" första gången.

En personlighet som jag känt men tappat kontakten med är Bettina Kjellin. Hon är helt otrolig. Kollade på nätet och det verkar som om hon fortfarande lever fast hon måste vara väldigt gammal nu.
mamamaggan
CITAT (xlxl67 @ 02-10-2010, 21:29) *
Ja det är verkligen lockande. Ngn speciell människotyp då?

Kanske någon som min pappas äldste bror , blev 93 år , råkade ut för både det ena och det andra ända från sin barndom till sina sista dagar men var så totalt nöjd med livet ändå .

Motti
Roy Andersson han som gjort filmen "Sånger från tredje våningen"Gilliap och "En kärlekshistoria"mm.Han jobbade ihop med min Far på Lunds Akademiska Restaurang som kypare 1968,där lärde jag som 15 åring känna Roy en helgo människa,men vad alla tog hand om mig en fjortis i moddskläder fick världens hummermackor wink.gif:)Han berättade då att han ville bli filmresisör (alla sin da hur stavar man till det?)Tre år efter ringer min far och säger att Roy har gjort film !och det var "En kärlekshistoria"men Ann-sofi Kylin och Rolf Solhman.Han skulle jag vilja se i "Här är ditt liv ":)Roy har inte ändrat sig ett dugg på alla år i synen på hur mäniskan är och var vi kommer ifrån. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (Motti @ 02-10-2010, 22:39) *
Roy Andersson han som gjort filmen "Sånger från tredje våningen"Gilliap och "En kärlekshistoria"mm.Han jobbade ihop med min Far på Lunds Akademiska Restaurang som kypare 1968,där lärde jag som 15 åring känna Roy en helgo människa,men vad alla tog hand om mig en fjortis i moddskläder fick världens hummermackor wink.gif:)Han berättade då att han ville bli filmresisör (alla sin da hur stavar man till det?)Tre år efter ringer min far och säger att Roy har gjort film !och det var "En kärlekshistoria"men Ann-sofi Kylin och Rolf Solhman.Han skulle jag vilja se i "Här är ditt liv ":)Roy har inte ändrat sig ett dugg på alla år i synen på hur mäniskan är och var vi kommer ifrån. tummenupp.gif

Du verkar ha lite siarbegåvning, Motti!
Roy är en skön prick, men väldigt blyg. Programmet blev ändå väldigt bra med bl.a. slagfärdiga personer som Roys bror och skådisen Lars Nordh.
Tikka
När jag läste frågan här så den första person jag kom att tänka på var David Lega o sen Robert Broberg varför vet jag inte dom hade jag viljat se o höra.
Motti
Ja jippy !han var ju med i kväll :)gu va glad jag blev yahoo.gif tyvär så började ju Oldsberg direkt med hans filmkariär och "en Kärlekshistoria" men AF (Akademiska restaurangen) kom upp i slutet i alla fall med hans X flickvän,hon hade ju bla träffat Roy där.Det var min faster och farbror som drev AF 1967 och några år framåt ,min far hade hand om alla lager osv.1967 åkte jag ner som 14-åring och hälsade på min far och fick följa med honom till AF varje dag och alla där skämde bort mig kram1.gif jag fick gå in och ut i restaurangköket som jag ville,jag älskade krabba och krabbmackor och det fanns i hinkar i kylen så de gjorde världens största Krabbmackor till mig wub.gif Roy tog sig mycket tid med mig och vi pratade ofta och han berättade då att han ville göra film det var hans största önskan:)Tre fyra år efter ringer far min och talar om att Roy gjort en film "En kärlekshistoria"jissa om man gick och såg den yes.gif Sedan gjorde han Gilliap som handlar om restaurangbranchen och dess vilkor liv osv.Lite synd att de inte gick längre tillbaks TV och tog upp när han jobbade som kypare på AF.Det bästa med Roy är att han aldrig låtit några framgångar stiga honom åt huvudet rolleyes.gif Roy är en fin människa. smiley_small_hug.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon