Full version: DJURENS DAG 4 / 10
Meriona
Idag är det Djurens Dag. Tänker ni göra nåt särskilt för era tama eller vilda djur?

Råttisarna ska få komma ut och busa (fast det får de ju varje dag) och så ska de få mumsa på ärtor, det älskar de! smile.gif

Myosotis
Hade jag ingen aning om. Har fiskat upp en spindel ur katternas vattenskål ändå. Nej, jag tänker inte göra något särskilt. Varje dag ska vara djurens dag!
Malvia

Tänker förmodligen på de 17,000 utsläppta minkarna.

För övrigt tar vi hand om kattena och kaninerna som vanligt, men undrar så var Gunnar katt är.

Just ja, ställt ut en hink med solrosfrö till fåglarna.
Meriona
Marsch in och baka en tårta till hönsen Myo! crazy.gif
Piccante
räknas det att jag släppte ut en fluga i går? Det är dessutom kanelbullens dag idag, glöm inte det heller.
Meriona
CITAT (Malvia @ 04-10-2010, 12:25) *

Tänker förmodligen på de 17,000 utsläppta minkarna.

För övrigt tar vi hand om kattena och kaninerna som vanligt, men undrar så var Gunnar katt är.

Just ja, ställt ut en hink med solrosfrö till fåglarna.

En hel hink?! tummenupp.gif

CITAT (Markus_H @ 04-10-2010, 12:26) *
räknas det att jag släppte ut en fluga i går? Det är dessutom kanelbullens dag idag, glöm inte det heller.

Nej mata salamandern med kanelbulle nu. kompiskram.gif
Gunilla T
Det visste jag inte att det fanns en djurens dag men håller med Myo - det borde det vara varje dag.
Olle A
Kul med en Djurens Dag! Fast jag håller förstås med Myo och Gunilla om att man ska tänka på djuren varje dag. Här lär det knappast bli något utöver det vanliga. Massor av äpplen ligger ute åt koltrastarna och rådjuren, och fiskarna ska förstås få frysfoder i kväll som vanligt. Någon fågelmat har jag inte sett här i affärerna än, men så fort jag ser talgbollar och solrosfrön ska sådant upp. Det ska bli spännande att se om någon affär i Stenungsund tar in jordnötter denna vintern, eller om jag får köpa sådana i Göteborg som vanligt. Jag har i alla fall beställt en ny jordnötsautomat som verkar bättre än mina gamla.

Olle
Malvia
[quote name='Meriona' date='04-10-2010, 12:27' post='1302413']
En hel hink?! tummenupp.gif

Jo, det var så att vi köpte 20 kg solrosfrön förra vecka ( samt jordnötter) så dottern skulle kasta vårens solrosfrön.

Men då hällde vi upp i en hink för att ha till fåglarna och än så står hinken ute, men fåglarna har redan hittat dit.

Meriona
Men inte blir väl fröna dåliga så där fort? Jag tror säkert att de första frösäckarna man köper nu också är från i våras, på många ställen.
Bettis
CITAT (Olle A @ 04-10-2010, 14:51) *
Någon fågelmat har jag inte sett här i affärerna än, men så fort jag ser talgbollar och solrosfrön ska sådant upp.
Olle

Olle jag köpte talgbollar och solrosfrö på Ö&B förra veckan så det börjar komma in nu, ska till Blomsterlandet i morgon ska se vad som kommit in där.

Här matar jag fåglarna för fullt och dom äter och äter blink.gif fullt med fåglar är det runt talgbollarna och det tjattras för fullt.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Meriona @ 04-10-2010, 12:27) *
Nej mata salamandern med kanelbulle nu. kompiskram.gif

jag har köpt den största kanelbulle jag kunde hitta, som han kan mumsa på yaay.gif
Meriona
wub.gif
CITAT (flaxss @ 04-10-2010, 16:10) *
jag har köpt den största kanelbulle jag kunde hitta, som han kan mumsa på yaay.gif

kram1.gif
malcolm
Katten och silverfiskarna i badrummet har fått ballonger. rotfl.gif
Myosotis
CITAT (malcolm @ 04-10-2010, 18:39) *
silverfiskarna i badrummet har fått ballonger.

rotfl.gif Måste erkänna att jag inte tänkt på silverfiskarna.
Wilmer
Jag köpte 25 kg jordnötter åt pippisarna.. Här är djurens dag varje dag. tummenupp.gif
Samsara
Hmm, det har jag missat och jag kommer inte skvallra till Isak heller innocent.gif . För han tyckte jag var elak igår då jag tog trimmern på 3 mm och klippte ner hela han, men han fick mycket godis och kel wub.gif . Men som Myo och Gunilla skrev så är det djurens dag alla dagar.
Olle A
Nu har jag köpt solrosfrön och talgbollar på Kullens handelsträdgård. Det ska bli riktigt roligt att börja med fågelmatningen igen och se vilka som kommer. Fast jag hoppas att de vanliga affärerna också får in fågelmat snart, för Kullen ligger lite åt fel håll för mig.

Olle
Meriona
Jag har sett fågelmaten framplockad på min Icabutik, så den kommer säkert överallt snart. smile.gif Ska hänga upp talgbollarna här på jobbet idag nu när jag går (glömde det igår - jag skäms! Tänk om pippisarna blev ledsna!)
Wilmer
Hos oss satt talgoxarna och pickade på fönstren i god tid.. Men det nya huset vi satte på framsidan har stått orört sedan i lördags! Hoppas de hittar dit också så vi kan kika på dem till frukosten.
Katie
CITAT (Olle A @ 04-10-2010, 14:51) *
Kul med en Djurens Dag! Fast jag håller förstås med Myo och Gunilla om att man ska tänka på djuren varje dag. Här lär det knappast bli något utöver det vanliga. Massor av äpplen ligger ute åt koltrastarna och rådjuren, och fiskarna ska förstås få frysfoder i kväll som vanligt. Någon fågelmat har jag inte sett här i affärerna än, men så fort jag ser talgbollar och solrosfrön ska sådant upp. Det ska bli spännande att se om någon affär i Stenungsund tar in jordnötter denna vintern, eller om jag får köpa sådana i Göteborg som vanligt. Jag har i alla fall beställt en ny jordnötsautomat som verkar bättre än mina gamla.

Olle

Kolla med Anne & Mattias Gundersen i Ljungskile. De säljer fågelmat till tamfåglar men jag har för mig att de även tar hem mat till vilda fåglar. De kan säkert ta hem jordnötter om du beställer.
Olle A
Tack för tipset Katie! Det var ju bra mycket närmare. Var i Ljungskile är det? Vet du om de har någon hemsida, mailadress eller telefonnummer så att jag kan få tag i dem?

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon