Full version: Husdjur
aqualis

Husdjur

Mördarsniglarna har försvunnit. Har sådana här i stället, både små och stora. Ett bra byte.
Rebecca
Mycket bra byte! Grattis laugh.gif
Meriona
Nämen vilken sötnos!
Iår har jag inte sett en ENDA orm, varken snok eller huggis. Jättetråkigt!
Olle A
Ja, det var en söt liten snokbebis! wub.gif Den ser nästan lite huggormstecknad ut, även om den har de gulvita fläckarna i nacken som är typiska för snok.

Olle
Myosotis
Åååh vilken pytteliten söt en!! wub.gif
Skruttis
CITAT (Meriona @ 04-10-2010, 14:25) *
Nämen vilken sötnos!

Tråkigt i o m att du VILL se dem. trostar.gif
Önskar jag kunde skicka dig en väska med ormar. Vi har otroligt gott om dem i år.
Har liiiite svårt för just huggisarna.
Meriona
Huggorm har jag inte sett på många år, jag undrar var de tagit vägen, kan de ringlat ända hem till dig kanske, Skruttis? blink.gif
I oktober förra året såg vi ett par slöa snokar, men det är det senaste jag sett av dem också. sad.gif

Ska tillägga att jag inte är ormälskare på nåt sätt, men de är är vackra att se på. smile.gif
Wilmer
Så söt!! Jag har sett ett ömsatt skin och en stor sak som vi höll på att köra över i somras. Föds det bebisar så här sent?
Olle A
Snokäggen kläcks omkring månadsskiftet augusti-september, så ungarna är inte stora nu. Huggormen föder levande ungar i augusti.

Olle
Wilmer
OK, trode de födde på våren så de han växa till sig innan vintern eller så, men ungarna man ser på våren är alltså födda på hösten!
Huggorm
Jag har inte några ormar alls i området runt stugan. Mängder av kopparödla och skogsödla och kanske sandödla med, men inte en enda orm har jag sett. Märkligt, jag funderar på om det är någon som jagar och äter dom? Där jag växte upp såg vi ofta både huggorm och snok.
Skruttis
Men det var då märkligt. g.gif
Det måste vara som Meriona skrev. Alla ormar har ringlat hem till mig.
Välkomna hit så har jag allmän utdelning.
Huggis, snok, kopparödla kanske, någon som vill ha......? Finns i alla storlekar. flirting.gif
skogstroll
CITAT (aqualis @ 04-10-2010, 14:12) *

Husdjur

Mördarsniglarna har försvunnit. Har sådana här i stället, både små och stora. Ett bra byte.

gud vad söt smile.gif
Meriona
CITAT (Skruttis @ 06-10-2010, 07:16) *
Men det var då märkligt. g.gif
Det måste vara som Meriona skrev. Alla ormar har ringlat hem till mig.
Välkomna hit så har jag allmän utdelning.
Huggis, snok, kopparödla kanske, någon som vill ha......? Finns i alla storlekar. flirting.gif

giggle.gif Kan se dem framför mig i en lång karavan.... Ryktet har gått att Skruttis är en god människa troligen. flirting.gif
malcolm
Jag brukar ofta se ormar vid mina kanotutflykter och det har även hänt att någon har simmat bredvid mig när jag paddlat. Tyvärr har jag aldrig kommit mig för att ta fram kameran och fotat, har tom. haft en gädda som simmat bredvid och det var häftigt.
Skruttis
CITAT (Meriona @ 06-10-2010, 09:59) *
giggle.gif Kan se dem framför mig i en lång karavan.... Ryktet har gått att Skruttis är en god människa troligen. flirting.gif

Tack Meriona, det var väldigt snällt sagt! smiley_small_hug.gif
De orden värmde.

Jag kan reservera en huggis och en snok åt dig om du vill. yes.gif
Katie
CITAT (Meriona @ 04-10-2010, 14:25) *
Nämen vilken sötnos!

Vi har ett överflöd av Huggsnokar här. -fear-.gif
Är livrädd för ormar så är det någon som vill ha dem, kom och hämta!!

Jag är en sån där som nästan hoppar ur skorna så fort jag ser nåt som ringlar. När jag väl lugnat mig och ser att det är en snok så känns det bättre men är det ett Huggäckel så galopperar jag därifrån med stormsteg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon