Full version: Dataproblem
BigDaddy
Datorn, min bärbara HP, är precis året drygt gammal. 10 dagar sedan garantin utgick. Nu har den pajat.
Har testat installera om. Även öppnat den & känt på alla komponeneter men det är ju omöjligt att se ngt där.

Den hänger sig hela tiden. Slås av & ställer sig & flimmrar. Oftast hänger den sig bara så man får stänga av.
Känns som det är ngt galet inuti & inget systemfil el liknande. Ibland känns det som den hänger sig mer när man rör den nämligen också.

IOM att den är ominstallerad så lutar det åt det. Brukar ju kosta mkt bara at få ngn att titta på den så känns meningslöst.
Rätt omöjligt även för er att veta vad det kan vara men tänkte mest om det brukar finnas ngt standardfel som det kan vara som jag kan testa. Om ngn komponen brukar glappa för det är ngt sådant det verkar vara.

Jag har haft fullt batteri ibland när den hänger sig. Både med sladd i & utan. Så känns inte som det är strömförsörjningen.
Sjutton vad trist. Känns ju ff helt ny men ändå är garantin just ute.

Tips på vad jag kan göra?
Ngt mer ni kan behöva veta om den?
Bengalow
Jag har en Fujitsu/Siemens som beter sig så ibland. Den liksom slocknar... Då brukar jag flippa lite med skärmen fram och tillbaka, och gissar att det är ett kontaktfel till skärmen. Skärmen blir rätt mörk ibland, som om det inte finns kraft nog att lysa upp fullständigt.
BigDaddy
CITAT (Bengalow @ 04-10-2010, 22:15) *
Jag har en Fujitsu/Siemens som beter sig så ibland. Den liksom slocknar... Då brukar jag flippa lite med skärmen fram och tillbaka, och gissar att det är ett kontaktfel till skärmen. Skärmen blir rätt mörk ibland, som om det inte finns kraft nog att lysa upp fullständigt.

Ja låter lite som så fast för mig hänger det sig helt. Går inget att göra & jag måste stänga av.
Ibland flimrar skärmen, ibland hänger sig allt bara & ngn gång stängs den av.
Men när den hänger sig så blir det ngt mörkare oftast, ungefär som när datorn går utan sladden i ibland. Typ på lågvarv el vad man ska kalla det.

Ibland så funkar den några timmar medan ibland hänger den sig direkt en massa ggr i rad. Ibland till & med innan jag kommit in i windows.

Fläkten fungerar tror jag för den surrar.

Jag tror inte det är skillnad från när den står still till att jag vänder & skakar den för har testat det mkt nu & det verkar inte göra skillnad.
Men det verkar ändå vara ngt som glappar. Omöjligt dock att veta vad för mig.

Kan det vara skärmen som krånglar? Kan allt hänga sig då så det inte går att göra ngt med datorn?
Alltså att man ff ser bild men helt hängt sig?

Jädrigt jobbigt detta. Har en reservdator nu. Synd att det inte hände 2v tidigare för då fanns garanti kvar.
Nu är det väl inte värt att lämna in den antar jag?
En sade att de tar typ 1000kr bara för att kolla på den & det är det ju inte värt om de inte ens lyckas laga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon