Full version: coralcactus?
anna_carolina
vet någon va man kan köpa en coralcactus????? mvh c
Ingrid på Västkusten
En Rhipsalis? Är det en sådan Du menar?

Prova å annonsera på odla.nu
elelr kika på försäljarna på www.cactus-mall.com

Hälsar ingrid
anna_carolina
hmm vet inte dom kanske kallas så??? men gå in på den här sidan så finns de bilder......www.classicflowers.dk/coralcactus.htm....den e ympad tror jag wink.gif
Ina
Det är en Euphorbia - alltså ingen kaktus... men jag har sett sådana på både Coop Forum och Ica City i Borås. Nu vet jag ju inte var du bor, men dom borde ju finnas i motsvarande affärer där.
anna_carolina
hmm ja bor i öregrund satt det e ganska långt smile.gif men ja har inte sett till några såna i stockholm eller uppsala men ja får fortsätta leta då o hoppas att jag hittar smile.gif tack för svaren
Ingrid på Västkusten
Varken en korallkaktus eller en kaktus m a o. Vilka namn de hittar på och när dessutom de heter likandant.
Euphorbia lactea cristata heter den och är m a o en genetisk störning så att en monstruös växt bildas-en cristataform.
Har svårt att växa på egna rötter så den ympas. Såg en bunke på Älvsjö mässan förra året, Alberti hade den.

Hälsar Ingrid
anna_carolina
okej de kan va kul o veta!!!! den verkar kul tycker ja men hittar inte på den någon stanns jö wink.gif ja skulle vilja prova på o ympa lite kaktusar själv också har läst lite om de o de verkar inte så jätte svårt men de kankse de e men jag ska prova iallafall smile.gif
Ingrid på Västkusten
Tjaa.a jag har itne lyckats så väl när jag har ympat men det beror nog snarare på okunskap om underlaget.

De flesta kaktussamlare avskyr ympade kaktusar som pesten :-) och ser ympning som en nödåtgärd för att rädda nånting eller kunna odla nånting svårt. Störst stolthet är det ju om man odlar någe svårt på egna rötter.

Hälsar Ingrid fundersamt
anna_carolina
tjena tjena! hmmm ok jag har ju läst lite om de men ja har inte provat än kanske e jätte svårt!
hmm tur att jag inte samlar då tongue.gif men de e kul o prova på lite nytt.
jag har ju 2 kaktusar men ja vet inte vad dom heter eller om dom e svår skötta men de verkar som att dom inte är så svår skötta ja har ju fått dom att överleva biggrin.gif men jag har provat en gång att satt kaktus frön då kom det upp en liten kaktus men den glömde jag i sommarsolen satt de torka bort ohmy.gif o jag har provat sått i år men dom kom aldrig upp men ja läste att man ska väl ha lite mer sandjord inte vanlig...
Emser
man kan köpa korallkaktusar på plantagen i Uppsala! Ta 3:an vid handelsbanken mot ikea, hoppa av vid ONOFF!
anna_carolina
bra att du sa de då ska jag göra de smile.gif
Emser
va så lite så... sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon