Full version: min valp
Åkerspöket
Skönt att läsa att det är fler med valp som får trädgården massakrerad. Min Merlin har tagit de flesta Dahliorna, både blommor och när de var slut även en del stjälkar. Dessutom gräver han i potatislandet och i gräsmattan. Hoppas att jag får behålla mina blommor nästa sommar när han är större och kanske lyssnar bättre. Nu är han ju bara drygt 5 månader,han är född i slutet av april. Men han är världens sötaste och goaste lilla westie i alla fall tycker vi här hemma
Katie
Han är ju en terrier och som i alla terriers så bor det en mullvad. flirting.gif

Min gamla JR-tant är 12 år och gräver fortfarande. Inte så frenetiskt så att hon saboterar trädgården men det blir lite hål här och var i gräsmattan.
Vi kallar den för golfbanan när vi kommer på henne i grävandet. giggle.gif
Hon brukar titta på oss, när vi tar henne på bar gärning, som at: -'Men matte jag gräver ju efter sork så de inte saboterar trädgården'. sleep.gif Jo, tjena! rolleyes.gif

Han kommer nog lugna ner sig den spjuvern. 000.gif
Inga från Närke
Så var vår dvärgpudel också när han var liten men varje gång så sa vi till typ detta är mattes blommor och försökte avleda honom med en leksak. Det har fungerat nu är han 3 år. Men ibland kan han inte låta bli och bita av grenar m.m. i synnerhet om bollen hamnar bland blommorna när vi kastar eller han själv puttar den.
Försök att säga till på skarpen de ord som du tycker passar bäst. Lycka till.
Irene_L
Så där var Milla förra sommaren men i år när hon är 1,5 år har hon inte grävt alls!
Samsara
Hmm, vi har stora djupa hål efter vår hund. Under sommaren så brukar han ligga i dem för att få svalka och eftersom vi har en 400 kvadratmeter stor koloniträdgård så gör det inget om han gräver på rätt ställen. Det är svårt att få stopp på han när han väl sätter igång med sitt grävande men med rätt metod så slutar han. Men han är ju tryffelhund, han kanske gräver fram lite tryffel rolleyes.gif som inte ska finnas där
Katie
CITAT (Samsara @ 07-10-2010, 11:51) *
Hmm, vi har stora djupa hål efter vår hund. Under sommaren så brukar han ligga i dem för att få svalka och eftersom vi har en 400 kvadratmeter stor koloniträdgård så gör det inget om han gräver på rätt ställen. Det är svårt att få stopp på han när han väl sätter igång med sitt grävande men med rätt metod så slutar han. Men han är ju tryffelhund, han kanske gräver fram lite tryffel rolleyes.gif som inte ska finnas där

tummenupp.gif
Samsara
Man kan ju alltid drömma biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon