|
Min man är borta på jobbresa, han har varit borta i 9 dagar och det dröjer till söndag kväll innan han ska vara hemma. Har saknat honom hela tiden men nu är det värre än vanligt.  Han berättade här idag att de har haft problem där nere och det verkar inte som om de kommer kunna göra det de är tänkta att göra förrän tidigast på fredag. Eventuellt går det inte att få igång grejerna i tid över huvud taget. Just därför har de idag övervägt att åka hem... Han nämnde det och jag blev så glad över att få hem honom! Men sen kom han fram till att det var bäst att stanna kvar... ifall dom får igång det hela på fredag... det stack som en tagg rakt i hjärtat.  Jag vet att det säkert är vad han borde göra. Jag vet att han egentligen vill åka hem men är för plikttrogen. Jag vet att jag är fånig, några dagar till borde inte spela någon roll... men jag saknar honom så mycket att det gör ont, och att först få hopp och sen bli besviken gjorde mig riktigt ledsen.  Nog för att jag har katterna till sällskap här hemma men jag önskar av hela mitt väsen att han kunde komma hem, saknar honom så! *i behov av kram*
sommarhumla
05-10-2010, 18:36
En kram kommer här
Red Top
05-10-2010, 18:37
*Stintan*
05-10-2010, 18:37
 och vips så är det söndagskväll!
mamamaggan
05-10-2010, 18:39
Jag förstår din längtan - därför får du en en stooooor
Alexander-VG-zon3
05-10-2010, 18:45
Aqvakul
05-10-2010, 18:45
Själv har jag inte varit ifrån min käresta mer än sex dar i sträck på 37 år, så jag förstår dig mer än väl...
Götapetter  Aq! Hur lyckas man med det? (Säger jag som gillar vara ensam ibland förståss..) Fny
Stor  och  från en som är ensam varje kväll. Olle
Tack allihop för kramarna!
CITAT (Aqvakul @ 05-10-2010, 19:45)  Själv har jag inte varit ifrån min käresta mer än sex dar i sträck på 37 år, så jag förstår dig mer än väl... Samma här, fast det bara gått 18 år än så länge. Det är 4 nätter som mest. Det brukar gå en 5 år mellan gångerna. Nä, just det ja, jag var ju i Tunisien med min syster, då var det 7 nätter. Fny, snart är det söndag! Yeppeee!!
ninnisky
05-10-2010, 19:31
Fny  I vår familj var det tvärtom - här längtade mannen efter sin hustru (mig) som hade mellan 80-120 resdagar per år under mer än 15 år.
titti49zon6
05-10-2010, 20:05
Massor med  från mig Min man och jag har bara varit ifrån varandra som mest 2 veckor när jag låg på sjukhus, vi har varit ihop i drygt 45 år nu. Fast jag brukar ju smita ifrån 6 dagar för att åka på Trädgårdsmässa varje år  Tur att det finns telefon.
Förstår din ensamhet och längtan. Just denna vecka firar vi 47 år tillsammans ... aldrig varit ifrån varann frivilligt ... bara vid repövningar, sjukhusvistelser och arbetsresor.
Eva-Helene
05-10-2010, 21:09
Förstår dig, Fny! Även om min man inte varit borta så mycket än (vi är ju nygifta vi...) men det beror mest på att han är arbetslös. Skulle han få en anställning inom sitt gebit så lär det bli annat...då får jag inte se honom annat än under helgerna...  Så jag hoppas som en tok att han inte får ett sådant jobb!!! Här får du en  från mig med
Kommer ihåg hur det var i början av mitt äktenskap, maken jobbade borta måndag-fredag varje vecka. Det kändes som om man var ensam hur mycket som helst. Glädjen var förstås stor på fredagarna när han kom hem men söndagarna var minst sagt ångestfyllda...Jag var överlycklig när han bestämde sig för att byta jobb för många år sen. Snart nog är det söndag och han är hemma igen! Hoppas bara att han stannar hemma ett tag då?  från mig också!
herkules
05-10-2010, 22:03
jobbigt att sakna någon så mycket men samtidigt så är den där bitterljuva känslan rätt häftig - att man kan känna så! hoppas att känslan kommer hålla i sig i många år framöver, för mig iaf är det kärlek. är inte så himla mycket för att kramas men jag önskar dig en bra kväll och att det går i racerfart till söndag!
Sussie F-Flower
05-10-2010, 22:14
AndersKbg
05-10-2010, 22:39
Borta 9 dagar? Okej.
1177 dagar idag. Sug på den. Men kram ändå.
skogstroll
06-10-2010, 08:17
fint skrivet tycker jag, jag har förmånen att ha 'gubben' hemma för det allra mesta. När han väl är borta så känns det väldigt märkligt att sova själv. Vill sova i soffan framför teven hellre än uppe i sovrummet, som jag gjorde i singellivet. Som tur är inträffar det inte så ofta. Nåja, snart är din 'gubbe' snart hemma igen.  Gör lite smarriga middagar åt dig själv och gör det du annars inte gör
Irene_L
06-10-2010, 08:55
Snart har du honom hemma igen! Under tiden får du en  från mig!
sqrulan
06-10-2010, 08:59
 Kram från mej med.
CITAT 1177 dagar idag. Sug på den. Men kram ändå. ujuj... det måste bara jobbigt!
netaave
06-10-2010, 10:18
Vi startade med att vara från varann varannan vecka när vi flyttade hop, sen har det blivit åtskilliga övningar (militära) och annat som gjort att han varit borta mkt när tjejerna var små. Så jag är van vid det och älskar när jag får vara själv, som nu idag, och tre dar nästa vecka, härligt
Myosotis
06-10-2010, 11:33
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|