Torbjorn
Vilka kryddväxter skulle man kunna plantera/så från frö inne nu i höst i kruka?

Hälsningar
Tobbe
Anja Danmark
Jeg har netop sået basilikum, som skal dyrkes i vinduet - og måske under ekstralys, hvor det ikke fungerer.

Har dog ikke prøvet det før, så jeg ved ikke, om det kommer til at virke!
Torbjorn
Tänkte prova Basilika och lite Citronmeliss, något vill jag ha smile.gif
Anja Danmark
Du kan også købe krydderplanterne i supermarkedet og plante dem over i en større potte - det har jeg gjort med f.eks. basilikum og koriander, og så kan man have glæde af dem i nogle måneder og købe nye, når de ikke kan bruges længere...

Bassam
Hej

Om vi ser på mat affären, de som säljer kryddor i krukor, vi ser att de har starka lys|rör i lokalen plus de ger dem lite vatten varje dag för att jorden ska inte torka..

H:Bassam
Anja Danmark
de vil have det fint i en sydvendt og lys vindueskarm - jeg har haft krydderier på den måde i mange år, og det er fint med friske urter om vinteren...
Bassam
Hej Anja

Varför använda du inte googla (translator) , för att blir lätt för oss att kontakt med varandra och du kan kontakt med hela världen. .

Kryddan03
CITAT (Bassam @ 08-10-2010, 18:54) *
Hej Anja

Varför använda du inte googla (translator) , för att blir lätt för oss att kontakt med varandra och du kan kontakt med hela världen. .

Varför skulle hon översätta danska som är så lätt att förstå? Tycker faktiskt att det är smått oförskämt. Om du har svårt att förstå kan väl du använda google och själv översätta Anjas inlägg till vilket språk du vill.
Anja Danmark
Enig - det må være op til hver især, om det er nødvendigt...

Og jeg er ikke så sikker på, at Googles oversætter altid vil hjælpe - den er bestemt ikke uden fejl!

Men generelt synes jeg nu, at det går fint med forståelsen - både den ene og den anden vej - yes.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon