Eva St
Fick se en bukett med Drakmynta i och blev helfrälst på denna växt
Funderar nu på var jag får tag i den , hur den vill växa osv
Fick den fina buketten med rosa Drakmynta i - kan jag ta fröer och försöka mig på att så den eller är den svår att så då är det kanske bättre att försöka hitta plantor av den vill så gärna ha även den vita
000.gif g.gif 000.gif
Gunilla T
Ingen besvärlig växt alls utan växer snällt i vanlig trädgårdsjord. Brukar alltid finnas att köpa på plantskolorna i olika färger.
Eva St
Åh tummenupp.gif det låter ju toppen
Finns den i fler färger än rosa och vit?
Och när är det bäst att plantera den nu i höst eller till våren?
Sprider den sig mycket eller håller den sig där den ska vara
Är den stadig i stjälkarna eller behöver den stadgas upp
och så en fråga till hur hög och hur vid blir den ungefär
Det är ju toppen när man bara faller pladask för en planta så här
Kan inte förstå att jag missat den totalt tidigare
Gunilla T
Har för mig att den vinns i en violett form också.

Den brukar vara ganska stadig och brer ut sig så småningom om den trivs - har för mig att jag läst om någon som fick problem pga att den var så invasiv.

Jag skulle nog plantera den på våren, den är ju väldigt senblommande - blommar just nu.
mimmi 1
c:a 80 cm hög...
Krolliljan
Jag älskar drakmyntan men min upplevelse är att den kan vara riktigt aggressiv. Jag köpte en planta för många år sedan och den har blivit många plantor till vänner och släkt. w00t.gif
När jag flyttade förra gången bestämde jag mig för att inte ta med den.
En liten ynka har ändå flyttat med och jag är nu faktiskt lite rädd om den. Ska bli spännande och se hur lång tid det tar innan den "vuxit ur" landet. giggle.gif
Wilmer
Vi har aldrig behövt stödjas, skulle vara om man har riktigt stormigt? Nä, inte ens då tror jag. Jag har frösått, varför vet jag inte eftersom plantan ökar i omfång och lätt delas. Köpte den rosa (violetta) varianten och har frösått för att få den större snabbt då jag märkte att tom. jag kunde dra upp dem från frön lätt. Lycka till med en härlig planta som inte ens sniglarna är så förtjusta i tummenupp.gif

Jag köpte den rosa i plantskola..
Miamamma
[attachment=55378:101003_017.JPG]
Olle A
Vill du att jag skickar några småplantor till dig? De går säkert att plantera fortfarande.

Olle
Smarterchild
Åh Olle! Jag betalar gärna en slant för ett par småplantor, om du har så det blir över.
Olle A
Jag har tyvärr inga mängder, så vi får se om Eva St hör av sig och hur många hon i så fall vill ha. Har vi tur kanske du också kan få ett par plantor.

Olle
Eva St
CITAT (Olle A @ 07-10-2010, 21:57) *
Vill du att jag skickar några småplantor till dig? De går säkert att plantera fortfarande.

Olle

ÅHHHH smiley_small_hug.gif Vad snällt av dig. Skickar dig ett PM
Eva St
TUSEN TACK OLLE A
thanks.gif thanks.gif thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon