Trädgårdsmåstaren
Jag undrar om jag har gjort något dumt när jag strödde smulat äggskal dels i kryddlandet (som är tomt till större delen) men också i några av kryddkrukorna som ska övervintra. Att kalka nära rötterna har jag hört skulle vara dåligt, men så mindes jag mest ett råd att ex. granulat utsöndrades långsamt så då skulle det inte vara någon fara med att "bränna" rötterna. Är det samma med äggskal, eller ska jag försöka putsa bort det som jag strött i krukorna?
theseraphim
Du behöver inte vara orolig, äggskal bryts ner vääääldigt långsamt i jämförelse med granulerad kalk.
Trädgårdsmåstaren
Åh, vad skönt, tack för de lugnande orden. Jag tycker det är så fiffigt att använda "kompost" så att säga, istället för att köpa gödsel. Jag ville tillföra lite kalk till de kryddor som gillar det fast mer som långsiktig jordförbättring liksom.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon