Full version: HOME
batski
Ville bara tipsa om denna film: HOME

Fantastiskt vackert foto och viktig information om vad vi håller på och gör med vår planet.
batski
Någon som har sett den? Synpunkter?
bergvallmo
Den har jag inte sett. Däremot har jag sett Oceans. En ny film som är den mest påkostade undervattensfilmen hittills, en predikan mot miljöförstöring kan man säga, men en ack så angelägen påminnelse om världshavens sårbarhet.
Piccante
Home är en jättebra gjord film med angeläget budskap.
batski
CITAT (bergvallmo @ 08-10-2010, 11:14) *
Den har jag inte sett. Däremot har jag sett Oceans. En ny film som är den mest påkostade undervattensfilmen hittills, en predikan mot miljöförstöring kan man säga, men en ack så angelägen påminnelse om världshavens sårbarhet.

Åh den vill jag se! Kan man se den online? Eller var får man tag på den? Ja livet i haven är sårbart och när haven dör så dör vi också...

Vill även se The Cove. Missade den när den kom.

Home kan man iaf se online på länken ovan.
bergvallmo
The Cove har jag sett. Man blir så otroligt arg och ledsen när man ser den. Jag verkligen avskydde Japaner i flera veckor blush.gif
bergvallmo
Ps. När vi var i Egypten i våras, ville ungarn åka till ett delfinarium, men så blev det inte.
Gunilla T
Nu har jag sett Home -cry-.gif

Om ni orkar, ta en och en halvtimme av er tid och titta på filmen, den är värd varenda sekund.
bergvallmo
Oceans går på bio nu. Gå och se den om ni har möjlighet smile.gif
Gunilla T
6600 miljarder US dollar kostade vår miljöförstöring under år 2008

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.34480...miljoforstoring
batski
CITAT (bergvallmo @ 08-10-2010, 11:24) *
The Cove har jag sett. Man blir så otroligt arg och ledsen när man ser den. Jag verkligen avskydde Japaner i flera veckor blush.gif

Vad jag förstått så vet inte de flesta japaner vad som pågår...

Ps. När vi var i Egypten i våras, ville ungarn åka till ett delfinarium, men så blev det inte.

Mycket bra beslut! smile.gif

Oceans går på bio nu. Gå och se den om ni har möjlighet smile.gif

Åh tack så mycket för info! smile.gif Måste se till att gå se den då!
bergvallmo
CITAT (batski @ 08-10-2010, 14:27) *
Vad jag förstått så vet inte de flesta japaner vad som pågår...

Mycket bra beslut! smile.gif

Åh tack så mycket för info! smile.gif Måste se till att gå se den då!

Näe, jag vet. Det framgick av filmen att japanerna själva inte hade en aning. De har nog ätit massor av delfinkött i tron att det varit tonfisk. (nånstans tar ju köttet vägen) Men det hjälpte inte mig då. Filmen upprör och jag avskydde verkligen det japanska släktet...

Något helt annat: folk säger att det importeras mycket åsnekött till Sverige, men det säljs ingenstans. Hur går det till? Inte samma sak men, ändå..
batski
CITAT (Gunilla T @ 08-10-2010, 14:25) *
6600 miljarder US dollar kostade vår miljöförstöring under år 2008

http://miljoaktuellt.idg.se/2.1845/1.34480...miljoforstoring

Man borde införa en miljöskatt. De varor (inklusive mat) som är mest miljöförstörande borde kosta mest.
Carl

Jag tycker att man måste börja planera hur man ska kunna minska befolknings ökningen. Hur mer människor mer resurser går det år i alla former. Minns när jag gick skolan så skämntade man och sa: När kineserna börjar använda dasspapper så tar skogarna slut. Nu med facit i handen så vet vi svaret.
batski
CITAT (Carl @ 08-10-2010, 15:32) *
Jag tycker att man måste börja planera hur man ska kunna minska befolknings ökningen. Hur mer människor mer resurser går det år i alla former. Minns när jag gick skolan så skämntade man och sa: När kineserna börjar använda dasspapper så tar skogarna slut. Nu med facit i handen så vet vi svaret.

Håller med dig! Vi förökar oss som pesten och har redan börjat bli för många. Det är nånting vi måste ta itu med om vi vill överleva som art (och låta alla andra överleva också).
Gunilla T
Hmmm...vet inte om jag köper det argumentet riktigt...det är ju inte vi i den rika världen som får för många barn. Med det resonemanget är det någon annan som skall förändra sin livsstil medan det är vi, 20% av världens befolkning som förbrukar 80% av våra gemensamma resurser.

Kanske borde även vi fundera över vår livsstil eller....?
batski
CITAT (Gunilla T @ 08-10-2010, 17:32) *
Hmmm...vet inte om jag köper det argumentet riktigt...det är ju inte vi i den rika världen som får för många barn. Med det resonemanget är det någon annan som skall förändra sin livsstil medan det är vi, 20% av världens befolkning som förbrukar 80% av våra gemensamma resurser.

Kanske borde även vi fundera över vår livsstil eller....?

Absolut! Den västerländska livsstilen är inte hållbar. Men för att rädda världen måste nog fler än vi förändra sin livsstil. Vi sitter alla i samma båt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon