|
malcolm
07-10-2010, 21:15
Vilket skulle du vilja vara med i, för min de är det "Arga snickaren" som gäller i så fall.
Piccante
07-10-2010, 21:30
jag är ett fall för lyxfällan eller Biggest loser.
Meriona
07-10-2010, 21:34
CITAT (Markus_H @ 07-10-2010, 22:30)  jag är ett fall för lyxfällan eller Biggest loser. Nu ljuger du, du är ju pinnsmal!  Inte verkar du väl så slösaktig heller?
Ja lyxfällan lär jag inte hamna i förhoppningsvis. Dom andra programmen kännar jag faktiskt inte till. Lite hjälp är aldrig fel, bara jag själv får bestämma i slutändan.
Piccante
07-10-2010, 21:38
CITAT (Meriona @ 07-10-2010, 22:34)  Nu ljuger du, du är ju pinnsmal!  Inte verkar du väl så slösaktig heller? Möjligtvis pinnsmal om man ser mig bakifrån  knappast ur andra vinklar. Ekonomin kan alltid bli bättre.
Meriona
07-10-2010, 21:46
CITAT (Markus_H @ 07-10-2010, 22:38)  Möjligtvis pinnsmal om man ser mig bakifrån  knappast ur andra vinklar. Ekonomin kan alltid bli bättre. Jaså, var det salamandern jag träffade då?  Jag ser inte längre på alla de där jobba-hemma-programmen, men det gick ett program på nån av Discoverykanalerna förut där de visade hur personer i USA köpte ett hus, gjorde iordning det och sålde det med vinst. Jag tror att det hette Flip-that-house eller något i den stilen, det var riktigt sevärt tyckte jag.
Sussie F-Flower
07-10-2010, 22:13
Ojojoj... Jag vet inte ens om jag vågar berätta hur det har sett ut hos mig de senaste 6,5 åren... Arga snickaren eller Bygglov är vad jag skulle behöva... Mina barn skulle anmäla mig för ett par år sedan, men jag vet inte vad det blev av det... Ingen har då hört av sig i alla fall
Piccante
07-10-2010, 22:35
CITAT (Meriona @ 07-10-2010, 22:46)  Jaså, var det salamandern jag träffade då?  Jag ser inte längre på alla de där jobba-hemma-programmen, men det gick ett program på nån av Discoverykanalerna förut där de visade hur personer i USA köpte ett hus, gjorde iordning det och sålde det med vinst. Jag tror att det hette Flip-that-house eller något i den stilen, det var riktigt sevärt tyckte jag. jag har lärt mig dra in magen o hålla andan länge när jag möter folk
Sussie F-Flower
07-10-2010, 22:37
CITAT (Markus_H @ 07-10-2010, 23:35)  jag har lärt mig dra in magen o hålla andan länge när jag möter folk   Tokskalle!!!
mamamaggan
07-10-2010, 23:03
CITAT (Meriona @ 07-10-2010, 22:46)  Jaså, var det salamandern jag träffade då?  Jag ser inte längre på alla de där jobba-hemma-programmen, men det gick ett program på nån av Discoverykanalerna förut där de visade hur personer i USA köpte ett hus, gjorde iordning det och sålde det med vinst. Jag tror att det hette Flip-that-house eller något i den stilen, det var riktigt sevärt tyckte jag. Här är en till som såg Flip that house. Tyckte det var intressant men ibland undrar man vilka idioter som ger si gpå det. Ser ibland på fixar-programmen , man kan ju få idéer / lära sig något .
Bygglov är välkomna hem till mej ochäven Ernst. Arge snickarn han kommer ju till folk som har elkablar hängande inga golv och typ livsfarliga hus,inte är det väl så illa Malcolm?
sommarhumla
08-10-2010, 03:52
Jag skulle kunna tänka mig besök av Ernst, Äntligen hemma och Roomservice (om man då själv får välja inredare). Bygglovsgänget är säkert duktiga, men i mina ögon gjorde de bort sig i ett program för en del säsonger sedan. Jag blev så förb... att jag var på vippen att skriva till TV4. De var hos ett ungt par och där lyckades de slå sönder en lampa (ett arvegods sedan många generationer bakåt och Willys reaktion var "ojdå") och anmärka på hur den unge killen i huset satt upp ett tak (Matte sa det var "skitfult") och när den unge killen sedan önskade att han skulle ta ner plattorna försiktigt eftersom han skulle kunna använda dem någon annanstans så såg Matte till att noga förstöra så gott som allt genom att slänga ut det genom fönstret....ja det hände fler grejer under programmets gång, så nej Bygglov vill jag inte se röken av.
Jag förstår också att Bygglov har ändrat stil under årens gång, men så fort jag hör talas om programmet så minns jag det ovan nämnda programmet och hur synd jag tyckte om det unga paret de var hos.
Edit: Lagt till text till varför jag har svårt för programmet Bygglov.
Skruttis
08-10-2010, 07:45
Äntligen hemma. De skulle få bygga en altan från sovrummet samt förnya vår existerande altan. Bosse kunde få göra ett vattenfall med tillhörande damm.
malcolm
08-10-2010, 07:51
CITAT (Klint @ 08-10-2010, 04:30)  Bygglov är välkomna hem till mej ochäven Ernst. Arge snickarn han kommer ju till folk som har elkablar hängande inga golv och typ livsfarliga hus,inte är det väl så illa Malcolm? Nä, så illa är det faktiskt inte men speciellt badrummet ser bedrövligt ut och jag skulle behöva en ny yttertrappa. Min bil skulle behöva träffa Bifixarna (Discovery).
CITAT (Skruttis @ 08-10-2010, 08:45)  Äntligen hemma. Bosse kunde få göra ett vattenfall med tillhörande damm.  arga snickarn tycker jag inte är så himla kul men resten av programmen kan gärna komma hit och fixa till här och där (men inte hon med botox läpparna i Äntligen hemma, glömt vad hon heter men henne tål jag inte) resten är välkomna.
malcolm
08-10-2010, 08:41
Lulu Carter
CITAT (malcolm @ 08-10-2010, 09:41)  Lulu Carter  tack så var det ja.
Inga från Närke
08-10-2010, 09:00
Finns ytterligare ett program som heter Välkommen hem på TV3 där skulle jag kunna tänka mig vara med. Men även de andra också kanske utom Arga snickaren för så illa är det inte här hemma. Skulle behövas tapetseras och målas i hela huset och igår fick vi se en läcka i garagetaket som skulle behövas åtgärdas, så det vore bra om man kom med i något program.
Har sökt själv och även ställt frågor om hur man bekostar och betalar hela kalaset om TV gör det eller om man gör det själv, har inte fått något svar. Har synpunkter på att det verkar bli lite för lyxigt och dyrt, är det då mina privata pengar eller licensbetalarnas pengar bör det bli mera realistiskt. Är det sponsorer som betalar så är det lite annorlunda tycker jag eller kanske en kombination av alla 3. Vore interssant att veta, och om man får skatta för att man får renoverat. Sedan skulle det vara kul med uppföljningsprogram efter något år eller så.
Whiskuchi
08-10-2010, 09:18
Något av byggprogrammen, om jag får bestämma själv hur det ska se ut (det är inte ofta deras inredare lyckas med något jag gillar). Äntligen Hemma kanske, så får jag trädgården fixad också.
sqrulan
08-10-2010, 21:38
Hit får alla dom där gärna komma bara jag slipper bli filmad och idiotförklarad i tv!  Förresten lyxfällan behöver jag inte och inte bilfixarna heller.
Tycker det är kul å se programmen men vill inte/har inte behov av någon ... är nöjd med som det ser ut här.
Jamen jag har oxå undrat över hur det är vem som står för kalaset. Många ggr.är det ju jättebra men ibland blir det katastrof.Har missat det där med bygglov det låter ju som de nedvärderade de medverkande  Ser inga komentarer om (usch jag hatar när det blir så här kommer inte på vad de heter men det är 2 killar 1ljus 1mörk den mörke pratar svengelska och de är ett par? I mitt tycke är de för extrema Vilken tur Malcolm att huset inte rasar omkring dej? Bilar det trodde jag du fixa själv?
CITAT (Klint @ 09-10-2010, 18:33)  Jamen jag har oxå undrat över hur det är vem som står för kalaset. Många ggr.är det ju jättebra men ibland blir det katastrof.Har missat det där med bygglov det låter ju som de nedvärderade de medverkande  Ser inga komentarer om (usch jag hatar när det blir så här kommer inte på vad de heter men det är 2 killar 1ljus 1mörk den mörke pratar svengelska och de är ett par? I mitt tycke är de för extrema Vilken tur Malcolm att huset inte rasar omkring dej? Bilar det trodde jag du fixa själv? Menar du Simon och Tomas?
Javisst!
malcolm
09-10-2010, 18:31
CITAT (Klint @ 09-10-2010, 18:33)  Vilken tur Malcolm att huset inte rasar omkring dej? Bilar det trodde jag du fixa själv? Visst gör jag och visst kan jag men orken har inte varit på min sida de senaste två åren. Köpte tom. en sk. TIG-svets och ½ kvm plåt men som sagt...
malcolm
09-10-2010, 18:43
CITAT (sqrulan @ 08-10-2010, 22:38)  .... och inte bilfixarna heller. Bilfixarna gör väl mest iordning gamla amerikanska bilar, stora åbäken från 50-70 talet men jag tycker programmet är roligt och bilarna blir ofta bättre än vad de var som nya. Chip Foose och en av bilarna. [attachment=55412:112_news...lin_shop.jpg]
Tittar oxå på bilfixarna ibland jag tycker det är kul Men vad tycker ni om Tomas o Simon nu då?
titti49zon6
09-10-2010, 20:03
Dom skulle gärna få komma hit och fixa trappen till övervåningen och kanske hallen däruppe. Träffade Lulu Carter i somras på Nolia och pratade med henne- har nog haft förutfattade meningar om henne, hon var väldigt trevlig och hjälpsam. Värre då med Martin Timell, enligt mig en stor stropp som tror att han är nåt . Honom har jag också träffat och pratat med irl.
malcolm
10-10-2010, 15:48
CITAT (titti49zon6 @ 09-10-2010, 21:03)  Dom skulle gärna få komma hit och fixa trappen till övervåningen och kanske hallen däruppe. Träffade Lulu Carter i somras på Nolia och pratade med henne- har nog haft förutfattade meningar om henne, hon var väldigt trevlig och hjälpsam. Värre då med Martin Timell, enligt mig en stor stropp som tror att han är nåt . Honom har jag också träffat och pratat med irl. Håller med ang. Martin Timell, mitt jobb firade 150 år för ettt antal år sedan och hade hyrt hela globen för detta evenemang, hela personalen var inbjuden och man hade delat upp det hela i fyra restauranger med olika teman och olika kändisar med bla. MT som konfrencier och drygare typ får man leta efter. Stöddig och hånfull mot folk och företaget som engagerat honom samt allmänt otrevlig. Fredrik Belfrage och Lotta Engberg som också var där var dock mycket sympatiska och det var LE som stod för dansmusiken sedan. Simon och Thomas tycker jag är bara för mycket ibland och dessa vill jag inte ha in i mitt hus.
fuchsian
10-10-2010, 16:15
Det börjar bli populärt att få någon att komma och storstäda ett par gånger i månaden. Vet en del bekanta som har det, så det skulle hjälpa mig, men vill inte flytta till mindre hus och absolut inte till en lägenhet permanent, men vi har spånat vissa lägen och det är inte moget än. Så det får nog bli städhjälp för min del, allt annat är omgjort och duger gott. ...fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|