theseraphim
Hej

Nelson Garden, weibull/hammenhögs och Nyby känner jag till men jag söker andra leverantörer av i huvudsak matare och fågelbord så sortimentet kan breddas men det verkar lönt i h-vete att hitta någon annan. Är det någon som vet några bra?
Meriona
Har du kollat
http://www.vivara.se

Lite dyra, men har en hel del.

Ska tillägga att jag själv fått tipset av Olle A så det är han som ska ha cred.
theseraphim
Har kollat dem och de har möcke bra grejor:-) Tackar
Wilmer
CITAT (theseraphim @ 07-10-2010, 23:38) *
Hej

Nelson Garden, weibull/hammenhögs och Nyby känner jag till men jag söker andra leverantörer av i huvudsak matare och fågelbord så sortimentet kan breddas men det verkar lönt i h-vete att hitta någon annan. Är det någon som vet några bra?

Jag har köpt på COOP den sortens fågelmatare INTE i plåt men plast som kostar 351 kr i länken betydligt billigare. Den har hållt många år den också. Den som är en tub med sittpinnar och hål typ.. Den brukar finnas i plåtvariant på blomsterhallen också, men kortare version. I trädgårdscenter har jag hittat flera verioner av dem bra mycket billigare än den länken. Har en jag gillar som jag sett i flera trädgårdsbutiker, minns ej märket, den är i plåt, stor diameter, c:a 130 kr förra året. Den är gammledags emlajfärgad.

Funderar nu på om det var weibulls kanske... Hm. De gråa jag har var det inte iallafall. ÖB brukar också ha sina varianter! Och Harald nyborg mfl.
Olle A
CITAT (Meriona @ 07-10-2010, 22:45) *
Har du kollat
http://www.vivara.se

Lite dyra, men har en hel del.

Ska tillägga att jag själv fått tipset av Olle A så det är han som ska ha cred.

Jag väntar på ett jordnötshus "Jupiter" som jag har beställt. Problemet med mina hittillsvarande jordnötsautomater är att de har en liten "skål" i botten som lätt blir full med regnvatten. "Jupiter" har både ett bra tak och ingen botten som kan hålla vatten, så den tror jag blir mycket bättre.

Olle
malcolm
CITAT (Olle A @ 08-10-2010, 08:57) *
Jag väntar på ett jordnötshus "Jupiter" som jag har beställt. Problemet med mina hittillsvarande jordnötsautomater är att de har en liten "skål" i botten som lätt blir full med regnvatten. "Jupiter" har både ett bra tak och ingen botten som kan hålla vatten, så den tror jag blir mycket bättre.

Olle

Varför inte borra små hål i "skålen"...
bergvallmo
Jag har beställt en del från naturbokhandeln. Som medlem i SOF (Sveriges Ornitologiska Förening) får man rabatt på somliga varor där.
Olle A
CITAT (malcolm @ 08-10-2010, 08:21) *
Varför inte borra små hål i "skålen"...

Det hade säkert gått utmärkt om jag hade haft en borrmaskin, men jag tror att den nya blir bättre ändå. smile.gif

Olle
malcolm
CITAT (Olle A @ 08-10-2010, 10:50) *
Det hade säkert gått utmärkt om jag hade haft en borrmaskin, men jag tror att den nya blir bättre ändå. smile.gif

Olle

Kan man leva utan borrmaskin... confused.gif
Olle A
Ja, har man tummen mitt i handen är det säkrast att inte ha alltför avancerade verktyg. giggle.gif

Olle
Wilmer
Skrev detta i andra tråden; Nu har jag sett fågelmatare av alla de slag på GRANNGÅRDEN (eget märke) HARALD NYBORG (eget märke). Hyffsat sortiment, bland annat hade Granngården en 54 cm matare, rör med plåtdetlajer samt plast för.. Asch, kommer inte ihåg, men max 150 kr.

Repeterar mej lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon