Full version: Vita Rosor blommar
svennis
Kraftig ros Karen Blixen

Karen Blixen.JPG

svennis
Climbing Iceberg....(Climbing) Iceberg

Iceberg a.JPG

Ezereht
Iceberg är fin, som en Finlands vita fast den blommar hela sommaren. Men den doftar inte så mycekt va? och zon 3-4 om jag minns rätt.

Om jag bodde längre söderut skulle jag skaffat Memoire, har du den Svennis?
svennis
CITAT (Ezereht @ 12-10-2010, 02:07) *
Iceberg är fin, som en Finlands vita fast den blommar hela sommaren. Men den doftar inte så mycekt va? och zon 3-4 om jag minns rätt.

Om jag bodde längre söderut skulle jag skaffat Memoire, har du den Svennis?

Nej!
Men vackert namn o jag kan inte uttala det. Fransk. confused.gif Nog memorerade Meeer...

Vilken.?

bugnet.JPG

Kajsa
Vackert så här i sista timmen, har också en del vita rosor som blommar nu.
renate
Vackra rosor så här sent på säsongen.En vit ros skulle sitta fint i min lilla rabatt med rabattrosor nja inte alla,har Astrid Lindgren,Lichterkönigin Lucia,Hanne,Europeana,och Claire Renaissance.
Ezereht
Jag är lite sugen på en Lions rose smile.gif Skulle vara roligt att testa.

Du har gett lite fuskhjälp Svennis eftersom fotot heter Bugnet. Så jag tror en Louise wink.gif Den Marie jag hade fick inte rosa kanter på samma sätt.

Det här är memoire (den kallas visst också Ice cream w00t.gif ). Också en klen skönhet, men inte klenare än Karen Blixen tror jag.
svennis
En som ville vara med. yes.gif
Fick hämta kameran...

White night x.JPG

White night a.JPG

Ezereht
Oh tjusigt Cremevit. Liknar lite en annan ros du har som är blekgul... kommer inte på namnet just nu. Den är en zon 1 ros tror jag, du brukar säga den är ömtålig. Inte whiskey mac men hmm... vet du vilken jag menar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon