Full version: Sweet chili
sanna
Hej!

r det ngon hr p forumet som brukar gra sweet chili? Jag sjlv brukar anvnda receptet nedan, tyvrr kommer jag inte ihg var p ntet jag hittade det:

6 chilifrukter
6 vitlksklyftor
burk honung ( 350 g)
4 msk vitvinsvinger
Gr s hr
Finhacka chili och vitlk. Vrm honungen frsiktigt tillsammans med hacket. Sl p vingern och lt svalna.
Hll p flaska.

Nu undrar jag om ngon har ngot annat recept? Receptet ovan knns inte riktigt 100...Och s undrar jag ocks vilken typ av chili ni i s fall brukar anvnda? Sjlv anvnder jag cayenne. Det kanske ska vara starkare chilisar?

smuleborg
CITAT (sanna @ 09-10-2010, 18:17) *
Hej!

r det ngon hr p forumet som brukar gra sweet chili? Jag sjlv brukar anvnda receptet nedan, tyvrr kommer jag inte ihg var p ntet jag hittade det:

6 chilifrukter
6 vitlksklyftor
burk honung ( 350 g)
4 msk vitvinsvinger
Gr s hr
Finhacka chili och vitlk. Vrm honungen frsiktigt tillsammans med hacket. Sl p vingern och lt svalna.
Hll p flaska.

Nu undrar jag om ngon har ngot annat recept? Receptet ovan knns inte riktigt 100...Och s undrar jag ocks vilken typ av chili ni i s fall brukar anvnda? Sjlv anvnder jag cayenne. Det kanske ska vara starkare chilisar?

Hller med, knns inte balanserat. Jag har inte gjort sweet chili-ss, men hittade detta recept p ntet (inte heller det knns rtt) recept.

Spontant skulle jag kunna tnka mig att anvnda (frsk) chili, (frsk), vitlk, (frsk) grapefrukt, och utifrn det (smaka mig fram) tillstta socker/vingerblandning till lagom balans. Jag skulle vlja "taichili" och en betydligt mindre andel vitlk.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon