När det blev is på bilen redan igår kväll så vågade jag inte låta paprikaplantorna stå även om de stod under ett plasttak på uteplatsen. Nu är det stora krukor överallt och i fönstren får de inte plats.
Om jag ställer dem på ett bord inanför ett fönster så blir det ju inte alls så mycket ljus som ute. Vilket är då bäst? Att bära ut dem igen över dagen eller att låta dem stå på bordet?
Tål de kontrasterna om de åker ut på morgonen när det är 5 plusgrader ute?
Jag har ingen ambition att hålla liv i dem hela vintern utan det handlar dels om att jag inte hinner äta alla på en gång och dels om att chilin inte mognat än.
Jag funderar på att behålla chilin inne eftersom det är många omogna på dom och de dessutom verkar bli ledsna av kyla.
Paprikorna som framförallt är Red Skin verkar tåla kylan bättre men jag vet som sagt inte hur de blir om jag bär dem ut och in. Funderade först på att sätta dem i garaget över natten men var rädd att mössen skulle knapra på dem.
Paprikorna har varit mogna länge så dom vill jag ju mest skall hålla sig och då kanske ute är bättre?
De kanske lättare blir övermogna inne i värmen. Anja har ju tidigare svarat att man skall äta upp dem men jag vill inte äta upp alla på några dagar utan någon per dag kanske.