norea
Min mamma tjatar på mig att jag ska klippa ner pelagoniorna. Jag har några Mårbacka och en som jag inte vet vad det är, bifogar bilden här. Men de blommar jättemycket och är täta och fina.
[attachment=55442:IMG_2114.JPG]
Bassam
Hej

Du behöver inte klippa dem nu men du kan göra efter dem slutar blomning.

Obs

Du kan borta ordet (måste) från ditt lexikon.
H.Bassam
ingrids
Om du behöver klippa ner dina pelargoner beror helt på hur du tänker övervintra dem. Om du övervintrar ljust och i rumstemperatur bör du inte klippa ner dem, bara vara lite mer sparsam med vatten och se till att de står så ljust som möjligt. Om du vill övervintra dem mörkt och svalt bör du klippa ner dem innan du ställer undan dem. Jag har börjat övervintra mina pelargoner i rumstemperatur och det värsta som hänt mig är att de blir lite rangliga på grund av för lite ljus, men jag klipper ner den spretiga tillväxten på våren när ljuset är tillbaka.
norea
CITAT (ingrids @ 10-10-2010, 13:32) *
Om du behöver klippa ner dina pelargoner beror helt på hur du tänker övervintra dem. Om du övervintrar ljust och i rumstemperatur bör du inte klippa ner dem, bara vara lite mer sparsam med vatten och se till att de står så ljust som möjligt. Om du vill övervintra dem mörkt och svalt bör du klippa ner dem innan du ställer undan dem. Jag har börjat övervintra mina pelargoner i rumstemperatur och det värsta som hänt mig är att de blir lite rangliga på grund av för lite ljus, men jag klipper ner den spretiga tillväxten på våren när ljuset är tillbaka.

ja jag har tänkt ha dem inne, och framme. fattar inte varför man ska gömma fina blommor i garaget ;-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon