Full version: Vilken sorts tall?
Embla
Blev häromdagen visad en för mig mycket ovanlig gammal tall och jag skulle gärna vilja veta vad det är för sort! Den är grov i barken och ca fem-sex meter hög - och alla grenar hänger ner mot marken i ett virrvarr. Grenarna är så många och täta så att gå in mot stammen är som att gå in i en stor kåta, man syns nästan inte utifrån alls. Barren är ljusare och längre än på de "vanliga" tallar som växer intill - jag har inte lyckats få till någon bild ännu - men någon här har kanske tips på var man kan hitta en ledtråd!
Gunilla T
Berätta lite mer om tallen - är den vildväxande eller planterad? Är alla barren gulare än vanlig tall eller är det nytillväxten som är gul?

Spretar barren åt olika håll? Har den grenar längs hela stammen? Storleken på barren - är det ungefär samma som på vanlig tall? Enstammig?

Är du säker på att det är en tall?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon