Annie-72
Jag kan dock inte se på när nån försöker slänga växter som lever.. Visst den är inte supersnygg med sina gröna lite svagt stickiga blad. Fick den för ca två år sedan och den har fått bo i mitt uterum sedan dess. Döm om min förvåning när den för några veckor sedan kom med en blomstängel...
Kryddan03
CITAT (Annie-72 @ 10-10-2010, 20:22) *
Jag kan dock inte se på när nån försöker slänga växter som lever.. Visst den är inte supersnygg med sina gröna lite svagt stickiga blad. Fick den för ca två år sedan och den har fått bo i mitt uterum sedan dess. Döm om min förvåning när den för några veckor sedan kom med en blomstängel...

Elefanttunga (Haemanthus albiflos) ser det ut som. Jättefin! smile.gif
Peztis
Men jisses, den var ju superläcker!!!
varghem
tur du räddade den... vacker
jahi
Va kul.
Jag har en liten elefant tunga.
Har du några heta tipps om skötseln?
Vore kul om min ville blomma åxå smile.gif
Monarda
Jag har också en elefanttunga sedan många år och jag har aldrig fått den att blomma. Hur bar du dig åt?
Någon sa att man skulle vattna den väldigt lite, men inte hjälpte det.
Blomstertanten
CITAT (Monarda @ 12-10-2010, 17:29) *
Jag har också en elefanttunga sedan många år och jag har aldrig fått den att blomma. Hur bar du dig åt?
Någon sa att man skulle vattna den väldigt lite, men inte hjälpte det.

Hota med att slänga den kanske funkar giggle.gif
Olle A
Jag har en elefanttunga som står halvt gömd och glömd bakom en massa andra växter i vardagsrumsfönstret. Utan att jag gör något speciellt blommar den lite då och då, kanske för att visa att den finns när den inte blir sedd annars?

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon