Full version: Datorkrångel
Christa
Min dator vägrar ge bild till skärmen ibland och tyvärr allt oftare. Piip, piip säger den och skärmen förblir svart. Den går dock att fjärrstyra från min sambos dator och där kunde han se att den indikerade resurskonflikt.

Datorn funkar alltså som vanligt vid fjärrstyrning men vill inte skicka någon bild till min skärm.

Är det någon som har en aning om vad det kan bero på?
Katie
Kan detta kanske vara nåt? flirting.gif
[attachment=55512:Image17.png]

Har inget annat svar tyvärr. blush.gif
Tikka
Oj det där kan jag inte nåt om men gjorde en sökning o hittade ett forum som kanske du kan börja kolla o sen göra en slutsats av det smile.gif
http://eforum.idg.se/topic/222972-ingen-bi...skarmen-tjuter/

Hoppas du finner felet o får det löst!
Christa
Tack för supporten! Det är dock datorn som piper och inte skärmen. Den piper några gånger när man startar den och då får man ingen bild på skärmen.

Nu skriver jag från en gammal dator som vi har framför träningscykeln. Det är dock i den som krånglar som jag kan skriva mina mejl och har mina dokument.

Den datorn jag använder nu krånglar dessutom den med och ibland får jag inte igång den på flera dagar. Nu har den dock funkat i flera dagar (peppar, peppar).
Carl

Prova om du får bild med en extern skärm!
andersen
Mitt tips är att det är grafikkortet som bråkar... prova att byta grafikkort med den gammla datorn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon