Jag gillar plattor längs kanten av rabatterna, så mycket enklare att klippa gräset då. Fast det är snyggt när dom som kan kantskär gräs också. Men jag kan inte.
Min hybrida har också fått flytta lite, den stod vid ingången till husen och skulle fått ett rostorn, men jag kände det kan bli i klenaste laget (tornet kommer inte orka hålla den, om den växer sig stor). Nu har den flyttat och står mot ett plank, där får den maximalt sol och vindskydd. Tror den kommer bli gladare. ..och så går man inte lika mycket där så det gör inte något om monstertaggarna sträcker lite på sig. Egentligen är det ett hus bort nu, så den står inte vid "mitt" hus längre, men i gengäld kommer alla se den som kör in på bostadsområdet
Ena äppelrosen har fått flytta till en cykelväg, lite guerilla gardening, och den andra delade jag i två och en har jag krukat (fast krukan är nergrävd så syns inte direkt)för att hålla lite pli på rotskotten som började komma, och den andra gav jag till en vän som planterat den jättefint i ett stenröse (med massa gojord). Den kan man också snegla om man kör runt i bostadsområdet. Kanske borde fota för den planteringen blev verkligen fin tyckte jag.