Vicious Delicious
Hej, nu är det dags för mig att ta in mina änglatrumpeter som jag i våras köpte som sticklingar. Jag undrar hur jag bäst övervintrar dem? De kommer att stå i ett isolerat förråd med en frysvakt. Ska jag klippa ner dem och hur ofta bör jag sen vattna dem över vintern? Gödning? Tacksam för svar! rolleyes.gif
mimmi 1
Har du plats för den, alltså om den inte är så stor, så låter du den vara som den är... ställ bort, vattna minimalt, absolut ingen näring förän du tar fram den på vårkanten igen... se upp för flugor o ohyra bara...

Det finns massor av trådar om änglatrumpeter där du kan läsa hur andra gör... själv har jag en bjässe, som jag helt brutalt klipper ner varje höst, och ställer krukan bakom soffan, i brist på annat utrymme... den är 8 år och blommar fint varje sommar ändå....
Men expertisen säger att man helst inte ska klippa så mycket, då blommar den fortare på sommaren...
Det är en tålig växt, och det finns många olika sätt att hantera den...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon