Katie
När jag varit på diverse smink- och klädpartyn diskuteras det alltid om vilken årstid man är. Vår eller sommar, höst eller vinter.

Enligt de som tydligen vet så är jag lite av en mix av vår och höst.

Någon som kan förklara bättre vad som avgör vilken årstid man hör hemma i?

Vilken årstid är du?
gnon49
Jag mår alltid bäst på våren. Naturen vaknar till liv så också jag. Jag njuter inte av att se naturen gå i vila.
Våren är min tid.
Rihane

Jag är en sommar. Silver, lite dimmigt frostiga toner.
Blomstertanten
Jag är höst!
Varma gröna, bruna, röda toner passar mej bäst
Anma
Jag passar väldigt bra i blått. Synd att jag inte gillar kläder i blått.
Katie
Jag passar bäst i pastell och varma jordiga toner. Inga starka klara färger. Då blir jag blekare än jag redan är.

Vilka färger är det som avgör vilken årstid man är?
Red Top
Har aldrig gjort färganalys själv, men hittade en kortfattad beskrivning av vad man utår ifrån.

Färganalys

Utifrån vad som står där, så undrar jag om man plötsligt måste ändra färgval när ens röda hår blir vitt. g.gif
Katie
CITAT (Red Top @ 14-10-2010, 18:39) *
Har aldrig gjort färganalys själv, men hittade en kortfattad beskrivning av vad man utår ifrån.

Färganalys

Utifrån vad som står där, så undrar jag om man plötsligt måste ändra färgval när ens röda hår blir vitt. g.gif

Intressant.

Vår och höst stämde till viss del men även sommar. blink.gif
Får väl bli som så att jag fortsätter klä mig i det jag gillar och vet att jag passar
titti49zon6
Jag har varit på färganalys( genom jobbet, skulle bli ett reportage) för ca 20 år sen. Jag är höst och det stämmer ganska bra på mig, gillar höstens färger, skall inte ha vitt eller svart men nu gillar jag ju även svart( nästan för mycket) så jag klär mig i det jag gillar.
Det är hårfärg och hudton som avgör vad man tillhör.
gnon49
Nu ramla poletten ner. Ni pratar kläder o färger. duh.gif
mamamaggan
Är höst. Fick gå på färganalys som födelsedagspresent en gång och fick veta att jag är en av få som klär i orange , televerksorange . Jaja , mycket ska man tåla . flirting.gif
Katie
CITAT (gnon49 @ 14-10-2010, 20:23) *
Nu ramla poletten ner. Ni pratar kläder o färger. duh.gif

Det är inte lätt att ha koll på allt. rotfl.gif Rubriken är ju lite lurig. Det ser jag nu när jag läser den igen.
Meriona
Jag har gjort färganalys två gånger. En gång kostade det skjortan och hon påstod att jag var vår. Jag insåg direkt att det inte stämde, jag passar INTE i den färgskalan överhuvudtaget. Nästa gång hade en väninna gått och lärt upp sig till konsulent enligt en annan firmas system, hon sa direkt att jag var sommar. Och se DET - det stämmer alldeles utmärkt. smile.gif Men färgproverna har jag inte kvar, inte går jag och väljer kläder efter en liten färgkarta, jag ser om jag passar eller inte.
Motti
Jag är vinter fast jag är ljusblond och bör välja kalla färger liksom svart helst inte kritvitt utan äggskal beror mycket på att jag har gröna ögon med bruna fläckar.Gick en ledarutbildning i Stockholm genom Unlottorna i Fleur de Santes regi och fick lära mig årstiderna.Många har fel färger både i smink och kläder vilket kan framställa en del i fel dager så att säga,att välja rätt färger till hy hår och ögon kan göra fantastiskt mycket.
Klint
För det första mm orange tycker jag är skitsnyggt!!
Sen vet jag inte vad jag är, skulle vilja va lite bättre på det där men jag tror att man passar i de kläder man gillar å trivs i... eller confused.gif
Motti
Tyvär är det ju inte alltid så att man passar i det man trivs med !färger i kläderna kan antingen göra dig mer personlig eftersom färgen du bär påverkar och syns i din ansiktsfärg,så är du väldigt blek så blir du blekare i tex blått ,blått är en så kallat kall färg,röda toner eller alla färger med en röd ton i får dott ansikte att se varmare ut,eller om du som jag är vinter så gör kallare färger ditt ansikte varmare,det beror på att vintrar och vårar ofta har en gul eller som vi säger en gyllen ton,är du rödaktig till blåaktig i skinnet är det bra att välja varma toner från brunt upp till skalan rödgult det gör din hudton varmare och du ser inte så blek ut :)Det finns varma röda och kalla röda liksom det finns lila varma och lila kalla osv,alla färger med anslag av rött eller guld får ljushylta att se mindre bleka ut.Gillar man inte att gå efter det så får man ha det man tycker man trivs i.
zaaritha
Jag är på gränsen mellan "vår" o "sommar".
mamamaggan
CITAT (Klint @ 14-10-2010, 22:57) *
För det första mm orange tycker jag är skitsnyggt!!
Sen vet jag inte vad jag är, skulle vilja va lite bättre på det där men jag tror att man passar i de kläder man gillar å trivs i... eller confused.gif

Visst har jag några orangea kläder men det var någon som skojade om det innan jag gick på analysen . Håller med , man passar i de man trivs i .

Undrar hur många som " dömer ut " någon som har kläder i " fel " färg ?
Motti
I ens egna ögon kanske man trivs i det man TROR man passar i.En del bara bryr sig inte utan köper de de tycker är vackert utan en tanke på om de passar i det eller inte,Tycker det är charmen i livet att vi alla gör som vi vill utan att lägga något allvar i det .Finns l för många som tycker det är det är det viktigaste i livet att Matcha allt och alla .
aanderss
försommar
skogstroll
jag är en höstmänniska men rent färgmässigt vet jag inte... skulle aldrig ta på mig kläder jag inte trivs i som blått, aprikosfärgat eller nåt... jag är den jag är tongue.gif på jobbet är jag svart och i övrigt är det mest naturliga färger, lite jordnära
zissi
Jag är kall sommar. Mycket i blått och rosa gärna med grå undertoner.
Aktar mig för guld, orange, gult, svart, vitt...i alla fall närmast ansiktet.
fuchsian
Jag är en blandning av sommar-höst, med mest åt hösthållet, de färgerna passar mig bäst, alltså de varma nyanserna. ..Fuchsian.....
Cathis
Egentligen är jag nog en höst, passar, och trivs ganska bra i, varma lite brända toner, lite åt det murriga hållet. Men för det mesta blir det ändå det jag trivs allra bäst i, svart och grått giggle.gif
tomas99
Höst.
Fjortispower
CITAT (Red Top @ 14-10-2010, 18:39) *

Färganalys

Enligt denna skulle jag säga att jag är vår! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon