Full version: Spn till ppelspalj
Bruno66
Hej,

vet ngon hur man som vanlig trdgrdsgare fr tag p lmpliga ppeltrd fr spalj? Vill ha svagvxande. Det verkar ondigt att ta ppeltrd till spalj. jag antar att man kan utg frn ettrsspn. r intresserad av olika och en del kanske ovanliga sorter, s att kpa trd som har ngot r p nacken blir ocks dyrt.

Rtta mig grna om jag har fel.

Visst kan man ympa sjlv, men eftersom jag r nybrjare fr man rkna med mycket frluster, kanske jag misslyckas helt, s frgan r om det lnar sig att ympa sjlv d.

/Bruno
Cilla
Julitta ympar trd, frr var det Hkan Svensson, nu r det en kvinna vars namn jag inte kommer ihg. Ring muset och frga.

Man kan ganska ltt ympa sjlv. Brja med att ympa in i dina befintliga trd, dr misslyckanden inte gr s mycket.

Brjar man att trna med grundstammar s r det klart en lite strre tidsfrlust, men grundstammen r ju inte frstrd fr detta. Man fr lta den st ngot r eller ett par till bara, och ympa igen p det sp som kommer upp.
Bruno66
Tack fr tipsen, Cilla!

Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon