Monarda
Trångt blev det hos mig när alla pellisarna fick flytta in. Nu återstår transportsträckan fram till nästa vår när livet börjar igen.
[attachment=55613:PA160298.jpg]

[attachment=55614:PA160304.jpg]
malcolm
Hos mig är allt dött eller halvdött, funderar på konstgjorda "blommor"
Fjortispower
Mycket, mycket fint Monarda! Fönstren, ljuset, växtligheten och utsikten! Pellisarna får nog ljusbrist snart(?)
skånepåg
Mitt lilla halvtråkiga fönster, katten har käkat upp några men har 2 svärmors tunga som ska samplanteras och få flytta ner ovanpå subbasen sen den lilla tråkiga palmen får slängas för den är söndertuggad så det blir nog bara en hoya carnosa kvar i fönstret för den är typ den enda katten låter bli och inte välter ner ^^
Har ett söder fönster i sovrummet där är inget just nu, brukar ha chili där men det blev inte så många chillisar i år men ska försöka i början på nästa år igen för jag starta dem lite sent på säsongen tongue.gif
Irene_L
Nu är det fullt i mitt "övervintrarfönster" i den övre hallen. Framför fönstret står det änglatrumpeter. Här brukar jag försöka hålla ca 17-18 grader!

Alla syns inte här. Bakom gardinerna står det också krukor. Sen står det 3 större änglatrumpeter i vardagsrummet. De är så stora och tunga så dom fick vara kvar där nere.
fuchsian
Trångt blev det också hos mig, men jag håller ögona på dom så att bara de bästa blir kvar, hoppas jag.
Mina 2 änglar fr, våren har inte växt så bra, den ena börjar likna en pinne, men den andra skjuter blad och är frisk. Min stora ängel fick plats först efter att jag fick toppa en del, men verkar må bra.
En del pelargoner verkar vara svårare att få överleva under vintern. I år är de på verandan, men dock som inneväxter för min vävstol är där och värmen är nog bara 5 grader kallare än i huset för övrigt.
Jag har sticklingar på min vardagsrumsfönster och andra växter som jag får hålla ett extra öga på, kanske det ögar som jag ser långt med, den andra är ju närsynt, ja sicket öde, men nu tänker jag på växternas väl.
Har 2 st amaryllislökar på gång, En röd och en vit med röda strimmor i. ..Fuchsian...
Monarda
CITAT (fuchsian @ 17-10-2010, 12:07) *
En del pelargoner verkar vara svårare att få överleva under vintern.

Hängpelargoner är av någon anledning väldigt svåra att övervintra, åtminstone enligt min erfarenhet. Dom verkar vilja ha svalare än andra sorter.
ingmet
CITAT (Monarda @ 17-10-2010, 16:16) *
Hängpelargoner är av någon anledning väldigt svåra att övervintra, åtminstone enligt min erfarenhet. Dom verkar vilja ha svalare än andra sorter.

Intressant.. jag har faktistkt tagit in hängpellisar för första gången.. just nu blommar det något så enormt.. bladen är kinkigare och verkar gulna undan för undan.. men som sagt blommorna.. helt översållad och det kommer nya knoppar överallt. Har förvisso golvvärme..så de slipper element.. de står i österfönster och så nära fönstret hålls en lägre temperatur än längre in i rummet.. kanske lyckas jag.. får hålla tummar&tår..
zaaritha
ST Paulia, gummiträd, "mors tanke", purpurblad, aloe, palm,
hoyor, en pelargon,mose vagga, kaktusar m.m
kerstin z5-6
Fönster? nää
Olle A
Mitt köksbord är faktiskt bara halvfullt med växter nu. rolleyes.gif

[attachment=55937:V_xter.jpg]

Olle
Alexander-VG-zon3
såhär ser mitt köksfönster ut, här är det svalare än i övriga rum och här har jag extraljus så det är här alla mina känsliga växter och dom som vill ha svalt/ljust står. till vintern ska jag få plats med en stor pinje, japansk mispel, feijoa, 3 olivträd och lite annat som fortfarande står ute.

[attachment=55988:DSC_2831.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon