Full version: Busfrerna 2010
Maggan H
Hr kommer en sammanstllning av vad vi egentligen sdde i Busfrerna 2010: crazy.gif

Anki V - Klockviva
Margith - Rosa Maskros
Gillan - Ostronrt
Rosmarin - Taklk
Blomkronan - Solros
Pestiz - Violkungsljus
Under Ytan - Fransk Trift
Lady Hamilton - Pysslingkrage (Mattram)
Stennie - Grekvdd
Dito Verde - Riddarsporre
Fny - Mangold
Platinium - Grnsaker
Crazy 4 Flowers - Hirs
Maggan H - Valeriana

Anki blev klar vinnare - Grattis! devil.gif - av flest antal gissade rtt, men alla gjorde ett bra jobb *klappar er p axeln* kompiskram.gif och jag hoppas att vi kr igen nsta r. Alla vlkomna, dock frst till kvarn..... naughty.gif Vi kan inte vara fler n ca 15 st annars kan vi inte hlla reda p krukorna. whistling.gif Trd kommer senare i hst. w00t.gif [size="2"]
Peztis
Vad bra! Jag hade precis tnkt att uppdatera detta!
RitRat
Kan ngon repetera hur "leken" Busfrerna fungerar? Allts vad innebr det?
Maggan H
Koipierar text frn tidigare trd:

Det r bara givaren som vet vad det r fr sort. Denne skickar samma sorts frn till de vriga deltagarna (som tidigare anmlt sitt intresse att vara med) och anger lmplig info ssom stid och ev stratifiering samt annat av intresse. Sen gissar vi, bde av frnas utseende att dma och sedan nr de har grott, p den lilla plantan vad vi tror att det r. Och lite tvlan r det allt om vems fr som gror frst....

Bde roande och praktiskt, man fr mnga sorter som man aldrig annars hade stt eller ens vetat om att de fanns! Vill man inte sjlv ha dem kan man alltid ge bort, en bra present!

Vlkommen nsta r!
RitRat
Tack fr info!
D r det ju spnnande att skicka frn vars utseende inte avsljar sorten. Jag kan tnka mig att t.ex. solrosfr r sjlvklart redan nr man ppnar psen. Inte mycket att gissa d....
Maggan H
CITAT (RitRat @ 20-10-2010, 10:05) *
Tack fr info!
D r det ju spnnande att skicka frn vars utseende inte avsljar sorten. Jag kan tnka mig att t.ex. solrosfr r sjlvklart redan nr man ppnar psen. Inte mycket att gissa d....

Just det hr var en kul id av blomkronan-alla visste ju att det var solros, men hr gllde det att f HGST solros! Alla medel tilltna! naughty.gif
RitRat
CITAT (Maggan H @ 20-10-2010, 16:25) *
Just det hr var en kul id av blomkronan-alla visste ju att det var solros, men hr gllde det att f HGST solros! Alla medel tilltna! naughty.gif

Ahaaa, kul!
Platinum
Vrstdningen har pbrjats

Igr rensade jag stenpartiet fritt frn lv och kan hittills konstatera att av frra rets bus och bonusar har tminstone klockvivor och blgull verlevt vintern hr i Gstrikland....sm identifierbara blad har brutit genom jorden 000.gif
Peztis
Jamen blgull r ju suvernt - sger ju det! biggrin.gif
Drfr har jag blttoch gulr blgull, i r har jag ven stt rosa!
Rosmarin
Ja visst r blgull helt suverna. yes.gif Vet du, dina blgull frn frra ret stter knopp hos mig nu. Likadant r det med violkungsljusen. bravo.gif Margiths maskrosor har brjat blomma redan. Maggans valeriana har jttestora bladrosetter; sger bara wow med vilken vxtkraft de sprngde upp ur jorden fr ett par veckor sedan!!! Av Gillans ostronrt och Ankis azurriddare (bonusfr) ser man bladen. S detta knns ju vldigt lyckat. yahoo.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon