Eva Swahn
Handen på hjärtat! Med vilka tv-program fördriver du tiden under lediga stunder när det inte går att vara ute i slask och blask och du är så uttråkad att bara dåliga serier duger? Vilket program skulle du aldrig våga erkänna att du tittar på? tongue.gif
Tommy
Vaddå? Jag tittar ju på alla! unsure.gif
Hannele
Jag behöver inte rösta, för det jag ser, skäms jag inte för.
Mina program är ju inte ens med... wacko.gif
nilla
Tittar på Fame Factory och skäms inte ett dugg - tycker det är ganska kul!

Tror inte det finns nåt som jag skulle skämmas för att se ... skulle möjligen va om jag var så uttråkad så jag tittade på "Helgmålsringning" och det var förlängt till en timme rolleyes.gif

Gunilla
kerstin z5-6
Så uttråkad att jag ser "dr ? Phil blir jag aldrig -de andra går väl an att dega till smile.gif
*Felix matte*
Vilket program skulle du aldrig våga erkänna att du tittar på?

Jag ser Oprah ibland, beror på om temat intresserar mig.
Fame factory ser jag någon gång när reprisen går.
Bingolotto varje vecka
Big Brother och Farmen ser jag alla avsnitt.
Och vet ni vad... Jo jag skäms inte ett endaste dugg biggrin.gif Varför skulle jag?

Sedan ser jag en hel del andra program som inte fanns på listan
T.ex Helgmålsbön varje lördag och gudstjänst på söndag och lyssnar på hemkyrkans gudstjänst i lokalradion biggrin.gif
Dokumentärer ser jag gärna liksom djur och naturprogram
Samhällsprogr. och debatter missar jag ogärna
Det skäms jag inte heller för biggrin.gif

Vi är lyckligt lottade, människorna är inte stöpta i samma form
och därför görs program för alla smaker.
Likadant är det med musik... Varför kallas en del musik seriös?
Allt musikskapande är väl lika seriöst.
Jag lyssnar ofta på klassisk musik men lika ofta på rock och dansband. Det enda jag inte riktigt gillar är hårdrock men även den behövs eftersom smaken som sagt är delad.
Eva i Skåne
CITAT (Hannele @ 02-02-2004, 18:26)
Jag behöver inte rösta, för det jag ser, skäms jag inte för.
Mina program är ju inte ens med...  :wacko:

Mina program finns inte heller med.
TV är inte precis mitt forum wink.gif då skulle jag ju inte hinna med datorn laugh.gif
Betty
Jag säger som Hannele: "Jag behöver inte rösta för det jag ser skäms jag inte för."
Jag ser på flera av de listade programmen + en hel del icke-listade. smile.gif
Däremot så händer det att jag skäms över att jag sitter så mycket framför datorn en del kvällar... wub.gif
Susanne i Linköping
Får jag skämmas för att jag inte ens hört talas om Dr Phil? De andra känner jag i alla fall igen namnen på, och häromveckan tittade jag t o m på lite av introduktionen till Baywatch, nästan en hel minut!

Nä, jag ser hellre på långfilmer. Inte ens Gröna rum brukar jag se, det är lätt att glömma när TVn aldrig är på.
renate
Varför skall jag skämmas för att ser på tv? sad.gif Det jag vill ser titta jag på utan att skämmas,jag titta ibland på E; mycket Hollywood och glamor men vaddå?jag skäms inte heller föt att jag inte titta på'Vem vill blir Millionär'eller det nya 'En mot alla' på tv4.Som tur är är vi alla olika,men ett har vi alla gemensam tror jag:Kärleken till trädgård och odlandet.Så sorry jag röstade inte.
Mvh.renate
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 02-02-2004, 20:33)
Jag säger som Hannele: "Jag behöver inte rösta för det jag ser skäms jag inte för."
Jag ser på flera av de listade programmen + en hel del icke-listade. smile.gif
Däremot så händer det att jag skäms över att jag sitter så mycket framför datorn en del kvällar... wub.gif

Men Hannele sa sig ju slippa skämmas för att hon inte såg några av de listade progr. wink.gif tongue.gif laugh.gif
Ralf
Ser inte på något av ovanstående program men jag säger som den gamla Blandar-vitsen: Man blir inte intellektuell bara för att man inte har TV.
*Felix matte*
CITAT (Ralf @ 02-02-2004, 21:34)
Ser inte på något av ovanstående program men jag säger som den gamla Blandar-vitsen: Man blir inte intellektuell bara för att man inte har TV.

Intellekt... hur mäter man det?
Har du mer än 131 i IQ men klarar inte av att hantera spis och ugn och värma en påse fryst klyftpotatis eller vispa ihop och koka en påse Bearnaisesås wink.gif ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Vad är då all denna IQ värd?
Hannele
'Vi ses i Arizona!' får jag inte se för mina söner.
'The Office' får jag inte se för min man...
'Landet runt' missar vi aldrig - Stockholm är nästan aldrig med... tongue.gif
'Regionala nyheter' är gôrskôj...
'Antikrundan' är kul.
'Gröna Rum' missar jag aldrig.
Alla gamla svartvita filmer vill jag se, om de kommer före midnatt...
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 02-02-2004, 22:22)
'Vi ses i Arizona!' får jag inte se för mina söner.
'The Office' får jag inte se för min man...

Så sorgligt att se
Har ni bara en Tv-apparat i huset?
Hannele
CITAT (Felix matte @ 02-02-2004, 22:29)

Vi har nog fler datorer än TV-apparater... tongue.gif
En liten svartvit har vi i köket - för mina gamla filmer. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 02-02-2004, 22:36)
CITAT (Felix matte @ 02-02-2004, 22:29)

Vi har nog fler datorer än TV-apparater... tongue.gif
En liten svartvit har vi i köket - för mina gamla filmer. smile.gif

Datorer kan inte ersätta TV-apparater eftersom du förvägras se program du vill se

Antalet datorer säger inget om invånarna i huset. tongue.gif Vi är två i huset och har flera computers:lol:
Däremot säger ditt svar att du är begränsad i ditt val att se önskade program... Synd!
gammelnalle
Nej varför skämmas för det man ser på?

Men inte skulle jag ödsla min tid på div program som jag anser vara tidsfördriv.
TIDSFÖRDRIV!!!!! Vilket fult epitet!!!

Så vitt jag vet har jag ALDRIG sett en såpa!! Men det innebär inte att jag skulle vara bättre/sämre än de som nu ser dessa. Bara att jag inte är intresserad och vill INTE fördriva min tid.
Andra skulle säkert anse att det är fördärv av tid att göra andra saker som jag lägger min tid på (Fantomen på toaletten t.ex. ... wacko.gif ) Lösa korsord: "Hur kan du slösa tid på sånt ???" mad.gif

Men visst jag tittar gärna på: Oprah ... TROTS att jag är gubbe!!! Men inte tittar jag på henne jämt... Vissa program ligger helt utanför min horizont.. samma med Dr Phil...

Bingolotto: ALDRIG
Jeopardy: I mån av tid
Tipsextra: ALLLLLLLLLLLDRIG!!!!!
Gladiatorerna : har sett 2-3 avsnitt ca 2 år tillbaka med min dotter
Fångarna på fortet : se gladiatorerna
Fame factory: ??? WAS is dass (har bara 1,2 och tv4)
Big brother:: ??? was is dass
Vem vill blir Millionär: om tid finnes
En mot alla: Tja fast nu verkar det uttjatat
Gröna rum: gärna
Antikrundan: Nej fy f......
Baywatch: aldrig
Långfilmer: Gärna, speciellt äldre Hitchcock o dyl
Arns rike : Ja men inget måste!
UR: om jag är hemma när de går.... har hittat massor av godbitar: hur man skriver (heter det så?) Kalligrafi, Historia, Ukulllespel, Flamencodans. (fast inget jag kan eller vill göra men kul att se på) osv

Tacka vet jag radions P1 . Den slår jag på kl 0530 sen får den gå till den tar slut ca 0100 (men jag är inte hemma/vaken hela den tiden) Trots att många program INTE faller mig på läppen får radion gå ändå, Man vet ALDRIG Det kan finnas inslag som är intressanta och DÅ kan man spetsa öronen.
"Spetsa öronen" vilket uttryck!! Måste jag nog fråga "Språket" i P1 om....

"Man blir inte intellektuell bara för att man inte har TV." så sant så
Fialotta
CITAT (Tommy @ 02-02-2004, 18:22)
Vaddå? Jag tittar ju på alla! unsure.gif

Här är en till som tittar på alla såpor...skäms
inte ett dugg...däremot går jag aldrig på bio...spelar in bra filmer
på video och tittar mörka vinterkvällar...jag bor ju i obygden...
så himla långt att åka till stan rolleyes.gif

Men just nu så håller jag på att få över allting från den gamla datorn till
den nya...har slagit till och köpt ny, med platt skärm o allt laugh.gif smile.gif

Wargen
CITAT
"Spetsa öronen" vilket uttryck!!

Kan ha något med alver att göra.... biggrin.gif
Caprice
Skämmas för... Varför då...??
Big Brother, Farmen och Bingolotto är inga höjdare, däremot tycker jag For Love or Money helt OK; Fab Five e kul, Oprah + Dr Phil kan vara på när man bläddrar i ngn tidning eller städar..
Ewa L
Periodvis (inför lanseringar etc) jobbar jag väldigt hårt, och då orkar jag inte se en hel film. Inte så att jag somnar, men koncentrationen hänger helt enkelt inte med. Då tycker jag det är underbart att låta en såpa eller dyl bara skölja över mig. Motsvarigheten till skvalmusik antagligen.

(Musik ja — allt från klassiskt till hårdrock, utom opera och extrem jazz. Men aldrig att jag skulle lyssna på dansmusik. Det är "ett nödvändigt ont" när man dansar, men inte annars...)
Berith
Äsch! Röstade utan att läsa frågan ordentligt. sad.gif Jag skäms inte för att jag har ett favvoprogram av dom uppräknade ovan. Trodde att man skulle rösta på det programmet man gillade bäst.... sleep.gif

Hade jag läst frågan noooga för att sen rösta skulle det inte vara på nåt av dom programmen. Finns många program som jag kallar "kissobajsprogram" och dom är inte värda ens att man kastar ett halvt getöga på. Inget nämnt inget glömt! Och ett sånt program skulle jag skämmas över att se på!

unsure.gif
pimpim
Jag skäms inte heller för att berätta vilka program jag gillar att titta på.
Dr Phil tittar jag aldrig på.
Fame factory följer jag troget.
Fab five slötittar jag på då min 14-åring tycker att det är bra.
Oprah tittar jag aldrig på.
Sex and the city tittar jag nästan aldrig på.
Bingolotto har jag givit upp sleep.gif .
Farmen har jag aldrig sett ett helt avsnitt av.
Big Brother har jag aldrig sett.
Baywatch är så tjatigt, så det får vara.
For love or money kollar jag på ibland.

Det är egentligen bara fame factory som jag inte gärna missar.

Pia
lolo
Hej! I ärlighetens namn svarar jag så här: Dr Phil brukade jag följa ett bra tag under fjolåret, när jag fick nys om det av en annan person. Nu körs repriser så då ser man det ju inte. Oprah (där denne Dr Phil började som Tv-doktor innan han fick eget program) ser jag gärna på om tillfälle finns, eftersom innehållet ofta är relevant och intressant. Sist handlade det om sekter i USA - känns ju väldigt aktuellt inte minst i Sverige just nu. Den amerikanska såpan Glamour ser jag gärna på också - har följt serien så gott det har gått, trots dagtidssändningar. Detta gäller även Robinson på SVT. Sex and the city har jag råkat se på av någon slump när TV:n slagits på, liksom Baywatch. Fame Factory såg jag en gång då en ganska nära släkting deltog. Henne har jag följt litegrand, men inte så mycket som jag skulle velat i alla veckofinaler osv. Men hon är då kvar än där. Sen ser jag ju annat hellre än de exempel som nämns i frågeformuläret, t.ex. Arns Rike (intressant avsnitt igår om Sveriges ursprung - västgötarna mot svearna i början av 80 - någon som minns denna debatt? Var själv bara 7 år då. Sen är jag ju en sportfåne som gärna ser längdskidåkning, ishockey och alpin utförsåkning live i TV! Handbolls-EM följde man också ganska väl.

Ja, det var väl de program man gärna ser idag. Sen finns ju program som tyvärr slutat för säsongen, t.ex. Gröna Rum. Men om bara en månad börjar det ÄNTLIGEN igen! smile.gif /Ann-Louise
birgitek
Fame Factory tittar jag gärna på, dom ä ju så otroligt duktiga, eleverna.
Big Bother o Farmen ha jag aldrig sett, har alltså ingen åsikt. öv. tittar jag på ibland i brist på bättre, föutom Bingolotto som jag tycker är så föfärligt
trist att jag inte står ut.
Jo, Robinson gilla jag också!
Birgit Ek
P.s "r" håller på att paja på mitt tangentbord. D.s
Ingo
Jag måste erkänna att jag ser rätt mycket på teve - på kvällarna när jag har lagt barnen orkar jag ofta inget annat, fast jag tittar inte särskilt koncentrerat...
Jag ser helst filmer, dokumentärer och vissa komedi- och dramaserier. Andra sorters program beror mest på vad som lyckas fånga mig för stunden när jag zappar runt:
Dr Phil och Oprah fastnar jag i ibland om ämnet intresserar mig.
Fame Factory, For love or money/Bachelor och Fab Five fastnar jag i någon enstaka gång. Farmen och Big Brother har däremot aldrig lyckats fånga mig.
Sex and the City ser jag ibland, Baywatch aldrig - min silikonallergi tvingar mig att zappa till något annat redan under introt!
Bingolotto ser jag aldrig eftersom jag aldrig köper lotter och då blir det lite meningslöst i mina ögon.
Kajsa
Nej jag tittar inte på några av programmen som var uppräknade.
Det blir mest nyheter och en film ibland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon